اونس طلا2370.79
مظنه16,366,000
18 گرم3,778,100
ارزش سکه36,872,598
قدیم (بهار)40,700,000
جدید (امامی)44,200,000
نیم25,950,000
ربع15,950,000

8 روش کلاهبرداری در اینترنت !

تا زمانی که اینترنت وجود داشته باشد، افرادی همواره هستند تا آن را ابزاری قرار دهند تا بدین طریق از دیگران سوء استفاده کنند. از طریق سایت‌های کلاهبردار و یا کلاهبرداری از طریق ایمیل و … افراد زیادی میلیاردها دلار خود را از دست داده‌اند!

۱- فیشینگ از طریق ایمیل:

در حالی که این روزها کلاهبرداری سایبری در اشکال مختلفی انجام می‌گیرد، این روش اغلب از طریق ایمیل انجام می‌شود. تنها به این دلیل که این روش حمله همه‌گیر و ارزان‌تر از روش‌های دیگر است. در نتیجه، یکی از رایج‌ترین نمونه‌های کلاهبرداری فیشینگ، از طریق ایمیل انجام می‌گیرد.

در این کلاهبرداری، شما پیامی دریافت کرده که ادعا می‌کند از طرف یک نهاد قانونی مانند بانک، ارائه دهنده ایمیل یا خرده فروش آنلاین است. طی یک نامه الکترونیکی به شما اطلاع داده می‌شود که برای مثال که این شرکت در ساختار خود تغییراتی ایجاد کرده و نیاز است تا به منظور اطمینان از به روز رسانی شما اطلاعات خود دوباره تأیید کنید. اگر پیوند موجود در این ایمیل‌های فیشینگ را دنبال کنید، شما به یک سایت کلاهبرداری ارجاع داده می‌شوید. اگرچه ممکن است مانند صفحه واقعی به نظر برسد؛ اما با وارد کردن اطلاعات مربوط به اعتبار خود در صفحه مثل این می‌ماند که مشخصات اعتباری خود را دقیقاً با دست خود برای کلاهبردارها ارسال کرده‌اید.

۲- کلاهبرداری از طریق پشتیبانی فنی

یکی از موارد بسیار مهم دیگر در رابطه با کلاهبرداری اینترنتی در سال‌های اخیر، حمله از طریق پشتیبانی فنی بوده است. در این طرح شخصی با شما تماس گرفته و وانمود می‌کند که از یک شرکت امنیتی رایانه است. آنها شما را ترغیب می‌کنند که رایانه شما به نوعی بدافزار آلوده شده تا متقاعد شوید و به آنها اجازه دهید از راه دور کنترل دستگاه شما را به دست گیرند.

از آنجا که ممکن است آنها با سرقت داده‌های شما یا نصب باج‌افزار، به سیستم شما آسیب واقعی وارد کنند، سعی خواهند کرد که “مجموعه امنیتی” بی‌ارزش را به شما بفروشند یا از درخواست خواهند کرد تا هزینه خدمات مربوطه را پرداخت نمایید در صورت امتناع نیز ناراحت خواهند شد.

اگر حرف‌های فردی که با شما تماس گرفته را باور کنید کلاهبرداری به راحتی صورت می‌گیرد؛ اما با آگاهی در مورد این نوع کلاهبرداری‌ها می‌توانید دریابید که در صورت تماس یکی از آنها چه کاری را می‌بایست انجام داد.

۳- کلاهبرداری از طریق قرارهای ملاقات اینترنتی

دوستیابی آنلاین کانون اصلی کلاهبرداری سایبری است. جنایتکاران با ساخت پروفایل‌های جعلی سعی در ترغیب و جلب‌توجه افراد کرده تا از این طریق جیب کاربران مجاز و واقعی را خالی کنند. معمولاً این افراد پروفایل‌ها و عکس‌های محدودی داشته و اطلاعات زیادی را از خود منتشر نمی‌کنند. این نوع کلاهبرداران معمولاً از شما می‌خواهند تا هزینه خدماتی را بپردازید، اما آنچه را که می‌بایست در نظر داشته باشید این است که این افراد هیچ‌گاه با شما ملاقات نخواهند کرد.

۴- کلاهبرداری‌های ایمیل ۴۱۹ نیجریه

این نوع کلاهبرداری نیز یکی از قدیمی‌ترین اشکال کلاهبرداری است که فردی از کشوری دیگر از طریق ایمیل با انگلیسی دست و پا شکسته با شما ارتباط برقرار می‌کند. آنها توضیح می‌دهند که فرد ثروتمندی را که می‌شناسد مرده و وارثی ندارد، اگر بتوانید به آنها کمک کنید تا وجوه را از کشور خارج کنند در قبال آن به شما پاداش می‌دهند؛ اما فقط ساختگی است.

اگر از آنها تبعیت کنید متوجه خواهید شد که آنها به طور مدام از شما برای پرداخت هزینه‌های انتقال پول و یا سرمایه از شما درخواست پول می‌کنند و بدین طریق حساب شما را خالی می‌کنند. خاطر نشان می‌شود که امروزه به دلیل اینکه این نوع ایمیل‌ها شناخته شده بوده مستقیم به قسمت هرزنامه ایمیل شما منتقل می‌شود. توصیه می‌شود در صورت مشاهده این نوع ایمیل‌ها آنها را نادیده بگیرید.

روش های دزدی در اینترنت

۵- کلاهبرداری در شبکه‌های اجتماعی

کلاهبردار‌ها روش‌های مختلفی را برای کلاهبرداری و سرقت از طریق رسانه‌های اجتماعی و گرفتن پول از شما در پیش می‌گیرند. یک روش رایج سوءاستفاده از اعتماد شما به دوستانی است که در رسانه‌های اجتماعی دارید. به عنوان مثال، این مهاجمان حساب شخصی یکی از دوستان شما را حک کرده و از طریق این حساب حک شده به شما حمله می‌کنند.

در بیشتر موارد یک لینک ویدئو با یک عبارت ترغیب‌کننده برای کاربر ارسال می‌کنند تا ترغیب شود روی لینک کلیک کند. در واقع این لینک ارتباط میان شما و یک سایت خطرساز خواهد بود. در صورت کلیک روی این سایت یک بدافزار را روی سیستم شما نصب خواهد کرد.

در برخی موارد نیز کلاهبرداری شخصی‌تر است. برای مثال این افراد که خود را به جای دوستان شما معرفی کرده و اذعان می‌کنند که تحت تعقیب بوده و یا برای پرداخت صورت حساب بیمارستان نیاز به پول دارند. اگر این پیام‌ها را واقعی تلقی کنید قطعاً با دست خود پول را به حساب دزدهای سایبری واریز کرده‌اید.

۶- کلاهبرداری از طریق خرید و فروش

همانند دوست‌یابی،خرید و فروش کالا به صورت آنلاین نیز از جمله شایع‌ترین موارد کلاهبرداری اینترنتی است. چه اینکه شما کالای خود را به فروش برسانید و یا کالا خریداری کنید فرقی نمی‌کند در هر دو صورت، می‌بایست نسبت به این مورد از شیوه کلاهبرداری نیز آشنایی داشته باشید. از خرید کالا از وبسایت‌هایی که به صورت تصادفی پیدا می‌کنید خودداری کنید مگر اینکه از صحت اعتبار آن مطمئن بوده و راجع به آن تحقیق کرده باشید.

۷- هشدارهای جعلی ویروس

اکثر مردم اطمینان دارند که هشدارهای ضد ویروس به این معنی است که قطعاً در رایانه آنها مشکلی وجود دارد، به همین دلیل مهاجمان هشدارهای جعلی ویروس را برای فریب کاربر ایجاد می‌کنند. این مثال از کلاهبرداری در اینترنت می‌تواند به شکل پاپ آپ مرورگر، وب سایتهای مبتذل یا حتی برنامه‌های مخربی باشد که پیام‌های جعلی ارسال می‌کنند.

کلاهبرداری در اینجا به این صورت است که در قبال دریافت و باز شدن قفل ویژگی‌های کامل امنیتی، از شما درخواست پول می‌کنند و یا حتی در مواردی یک شماره تلفن در اختیار شما قرار می‌دهند که خط ارتباطی شما و کلاهبرداران محسوب می‌شود. پیام‌های ویروس جعلی با ظهور باج‌افزار حتی بدتر هستند. این باعث می‌شود که شما باور کنید که قربانی یک حمله واقعی باج‌افزار هستید، در حالی که آنها در واقع چیزی بیش از وب سایت‌های ساده‌ای که سعی دارند شما را واردار به پرداخت پول کنند نیستند.

۸- خیریه‌های جعلی

غالباً، پس از یک فاجعه طبیعی که بازتاب بین‌المللی یا ملی پیدا می‌کند، کلاهبرداران از طریق ایمیل یا سایر روش‌ها برای جمع آوری پول برای یک “کار خداپسندانه” دست پیدا می‌کنند. البته، آنها فقط به دنبال این هستند که بعد از این اتفاقات از سخاوت مردم سوء استفاده کنند.

مانند ایمیل‌های فیشینگ، شما هرگز نباید به چنین پیام‌های ناخواسته‌ای پاسخ دهید. اگر قصد کمک در راه خیرخواهانه را دارید می بایست، مستقیماً مراجعه کرده و مطمئن شوید که سازمان جمع آوری کمک، یک نهاد معتبر است.

پیام ارسال شده از طرف خیرین تنها پیام جعلی نیست که ممکن است برای شما ارسال شود. اگر پیام‌هایی را دریافت می‌کنید که ادعا می‌کنند برنده قرعه کشی شده‌اید و یا مواردی از این قبیل، این موارد نیز به نوعی کلاهبرداری است که هدفی جز خالی کردن جیب شما ندارند.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد