اونس طلا2328.9
مظنه15,336,000
18 گرم3,540,300
ارزش سکه34,552,008
قدیم (بهار)39,200,000
جدید (امامی)42,100,000
نیم24,800,000
ربع14,900,000

چگونه از هک شدن اکانت اینستاگرام جلوگیری کنیم؟

هک اینستاگرام خطری است که همه ی فعالان مجازی در این شبکه اجتماعی را تهدید می کند. اما پیشگیری بهتر از درمان است. با مهم ترین روش های جلوگیری از هک شدن در اینستاگرام آشنا شوید ...

چطور از هک اینستاگرام جلوگیری کنیم؟

همیشه پیشگیری بهتر از درمان است. در حالی که با چند کلیک و یکی دو تغییر در عادت‌های روزمره‌ می‌توانیم اکانت ارزشمندمان را از خطر هک شدن نجات دهیم، بازیابی و احراز هویت یک اکانت هک شده، کاری دشوار است و با اینکه در نهایت به نتیجه می‌رسد، اما وقت قابل توجهی از شما تلف می‌کند. در این بخش راه‌های افزایش امنیت اکانت اینستاگرام را مرور می‌کنیم و پیشنهاد ما، اجرای قدم به قدم آن‌ها برای داشتن امنیت بالاتر از همین حالا است.

اکانتتان را خصوصی کنید

اگر اکانت اینستاگرام شما خصوصی باشد، عده کمی به فکر هک کردن آن می‌افتند چون از محتوای صفحه شما بی‌خبرند و پس از یکی دو بار بالا و پایین کردن صفحه، پی کار خود می‌روند. اما اگر صفحه اینستاگرام شما باز باشد و هر کسی بتواند محتوای آن را ببیند، بیشتر در معرض هک اکانت اینستاگرام خواهید بود. بنابراین پیشنهاد می‌کنیم در اولین اقدام، خود، خانواده و دوستانتان را از تیررس هکرها دور کرده و اکانتتان را خصوصی کنید.

اکانتتان را خصوصی کنید

هک کردن، فرایندی یکباره و آنی نیست. هکرها معمولا سوژه خود را مدتی زیر نظر می‌گیرند و از طریق دوستان، خانواده، آشنایان و همکاران به کسب اطلاعات در مورد او می‌پردازند. در نهایت، هک اطلاعات شخصی نیز با وجود آزاردهند بودن، پذیرفتنی‌تر از خسارت مالی یا جانی است و بد نیست بدانید موارد پرشماری گزارش شده که در آن، افراد نامتعادل با زیر نظر گرفتن پست‌های کاربر و اطرافیان او، متوجه سفر رفتن و خالی ماندن خانه شده و در غیاب او، دارایی‌اش را دزدیده‌اند.

از بلاک کردن نترسید

بلاک کردن، بی‌احترامی نیست. هیچ کس فردی را بی دلیل بلاک نمی‌کند و وقتی دلیل داشته باشد هم ادامه ارتباط دوستی و در جریان قرار گرفتن از روزمرگی‌های طرف، دیگر لزومی نخواهد داشت. اگر اکانتتان را خصوصی کردید و فردی مشکوک به شما درخواست داد، می‌توانید درجا بلاکش کنید. اگر آشنا باشد، جای نگرانی نیست چون با ارسال پیام یا تماس تلفنی، شما را در جریان قرار می‌دهد و همه چیز با یک عذرخواهی ساده حل می‌شود. اما اگر یک هکر یا فردی نامتعادل باشد، جلوی خطر هک شدن اکانت اینستاگرام را با یک حرکت رضایت بخش، می‌گیرید. اینستاگرام لیستی از افراد بلاک یا مسدود شده را در اختیار کاربر قرار می‌دهد و در صورت بلاک کردن اشتباهی فردی، می‌توان نام او را از این لیست حذف کرد.

تایید هویت دو عاملی (Two-Factor Authentication) را فعال کنید

یکی از قابلیت‌های امنیتی مهم اینستاگرام که متاسفانه کمتر کسی از آن خبر دارد، تایید هویت دو عاملی است. فرض کنید فردی بخواهد با نام کاربری، ایمیل یا شماره تلفن شما به اکانتتان نفوذ کند؛ از کجا متوجه می‌شوید و جلوی او را می‌گیرید؟ با فعال کردن تایید هویت دو عاملی یا Two-Factor Authentication از منوی تنظیمات امنیتی، به محض وارد شدن به اکانت از جایی غیر از محل سکونت شما و با دستگاهی غیر از گوشی، تبلت یا کامپیوتر شما، پیامکی حاوی رمز یکبار مصرف دریافت می‌کنید و بدیهی است بدون این رمز، هیچ کس توانایی نفوذ به اکانت شما را نخواهد داشت.

Two-Factor Authentication

اگر وقتی برای رسیدن پیامک ندارید و یا شخص دیگری به گوشی شما دسترسی دارد، اپلیکیشن Google Authenticator را نصب کنید. این برنامه پس از نصب از شما می‌خواهد لیست سایت‌ها یا سرویس‌هایی که نیاز به تایید دو عاملی دارند را وارد کنید و از طریق کانالی با امنیت بالا، به آن‌ها متصل می‌شود. پس از وارد کردن نام کاربری و کلمه عبور در اینستاگرام، رمز یکبار مصرف 6 کاراکتری در Google Authenticator ایجاد می‌شود و می‌توان به سادگی و با امنیت بسیار بالا از آن استفاده کرد.

دسترسی اپلیکیشن‌های دیگر را محدود کنید

بسیاری از اپلیکیشن‌ها هنگام نصب، از شما اجازه دسترسی به اطلاعات برنامه‌های دیگر همانند دوربین، مخاطبین، نقشه یا حتی اینستاگرام را می‌خواهند و بدیهی است که هر قدر برنامه‌های بیشتری را برای این کار آزاد بگذارید، بیشتر در معرض خطر هک اینستاگرام هستید. بله، برنامه ضبط صدا اجازه دسترسی به میکروفون و برنامه پشتیبان گیری از مخاطبین، اجازه دسترسی به لیست مخاطبین شما را می‌خواهد. اما وقتی برنامه فندک زیپو یا گربه سخنگو از شما اجازه دسترسی به اکانت اینستاگرام‌تان را می‌خواهد، باید به آن مشکوک شوید. در منوی تنظیمات اینستاگرام می‌توانید لیست برنامه‌های شخص ثالثی را که به اکانت شما دسترسی دارند، ببینید و با زدن یک گزینه، آن‌ها را به دلخواه محدود کنید.

دسترسی اپلیکیشن‌های دیگر را محدود کنید

آیا کسی از اکانتتان استفاده کرده است؟

اگر تمام کارهای بالا را انجام داده‌اید و هنوز از بابت هک اکانت اینستاگرام نگرانید، می‌توانید به سادگی گزارشی از فعالیت اکانت خود مشاهده کنید. در منوی حریم خصوصی و ایمنی، گزینه مشاهده اطلاعات حساب را انتخاب کنید (Settings > Privacy and Security > Access Data) و نگاهی دقیق به موارد ذکر شده در آن بیندازید. در این لیست، اطلاعاتی همانند ورود و خروج، تغییر کلمه عبور، تغییر حریم خصوصی و فعالیت‌های مرتبط با استوری‌ها درج شده‌اند و اگر می‌بینید هشتگی وجود دارد که آن را دنبال نکرده‌اید، استوری‌هایی دیده شده که شما ندیده‌اید و یا تغییر غیرقابل توضیحی در مورد کلمه عبور یا ورود و خروج به اکانت می‌بینید، شخصی توانسته به اکانت شما نفوذ کند و در معرض خطر هستید!

هک اینستاگرام

پس از هک شدن اکانت اینستاگرام چه کارهایی باید بکنیم؟

خب، بیاید فرض کنیم به دلیل رعایت نکردن موارد بالا، اکانت ما هک شده و رد فعالیت یک فرد ناشناس را در اطلاعات حسابمان دیدیم. در اولین قدم باید آرامشمان را حفظ کرده و با تصمیم‌گیری منطقی، بهترین راهکار را با توجه به وضعیتی که در آن گیر افتاده‌ایم اتخاذ کنیم و برای دریافت نتیجه امیدوار باشیم. این دست اتفاقات برای بسیاری از کاربران شبکه‌های اجتماعی رخ می‌دهد و سرویس‌هایی همانند اینستاگرام برای آسایش کاربران خود، توجه ویژه‌ای به امنیت اطلاعات آن‌ها دارند.

کلمه عبورتان را عوض کنید

اگر فقط کلمه عبورتان تغییر کرده است، شانس آورده‌اید و کافیست به صفحه نخست اینستاگرام مراجعه کرده و گزینه فراموشی کلمه عبور (Forgot Password) را بزنید تا لینک انتخاب کلمه عبور جدید برایتان ایمیل شود. آن را بلافاصله باز کنید و با انتخاب کلمه عبوری متشکل از حروف، اعداد و علامت‌ها، اکانتتان را نجات دهید.

کلمه عبورتان را عوض کنید

به پشتیبانی اینستاگرام متوسل شوید

اگر هکرها پس از نفوذ به اکانت شما تمام اطلاعاتتان همانند نام کاربری، کلمه عبور، ایمیل و شماره تلفن را تغییر داده باشند، کار نجات دادن اکانت اینستاگرام سخت می‌شود و ممکن است چند هفته به طول بینجامد. شمارش معکوس از زمانی آغاز می‌شود که اینستاگرام ایمیلی با موضوع تغییر یافتن ایمیل یا کلمه عبور به شما ارسال می‌کند. در این ایمیل، لینکی برای بازگردانی یا بروزرسانی کلمه عبور قید شده که باید بلافاصله آن را انتخاب کرد. با این کار، تیم پشتیبانی اینستاگرام طی یک فرایند ارتباطی خودکار، با شما در تماس خواهند بود تا هویت شما را با اکانت هک شده، مطابقت دهند.

از شما خواسته می‌شود تا کد احراز هویت ایمیل شده را با دستخط خود روی یک برگه کاغذ بنویسید، با قرار دادن آن کنار صورت خود، یک عکس ثبت کنید و آن را همراه نام دستگاهی که با آن وارد حساب خود می‌شدید، برای تیم پشتیبانی بفرستید. از اینجا به بعد، روند کار دیگر در دستان شما نیست و باید صبر کنید تا اینستاگرام، در زمینه احراز هویت اکانتتان، تحقیق و بررسی کند اما در نهایت ایمیلی به شما ارسال می‌شود که گویای بازیابی اکانت با نام و مشخصات شما است و پس از چند هفته خون جگر خوردن، به نتیجه خواهید رسید.

کلمه عبور ایده‌آل: به سختی سنگ، به دشواری هزارتو!

هر کسی که یک بار طعم تلخ هک اینستاگرام را چشیده باشد، کاری می‌کند که تجربه مذکور دیگر تکرار نشود و توصیه ما به شما هم مرور تمام موارد ذکر شده در این مقاله است. رعایت نکات ایمنی فقط به اندازه به ذهن سپردن یک کلمه عبور سخت یا 30 ثانیه صبر برای رسیدن پیامک رمز یکبار مصرف وقت می‌گیرد اما وقتی هک شدید، باید چند هفته منتظر بمانید تا اکانتتان باز گردد. هم اکنون که از زحمت و سختی‌های این کار باخبر شده‌اید، به سرعت کلمه عبوری سخت و پیچیده انتخاب کنید و در منوی اینستاگرام به دنبال گزینه تایید دو عاملی باشید.

یک کلمه عبور ایده‌آل، حداقل از 10 کاراکتر شامل اعداد، علامت‌ها و حروف بزرگ و کوچک تشکیل شده و کلمات عبوری همانند یک تا 9 یا مثلا ردیف اول حروف کیبورد، اولین گزینه‌هایی هستند که یک هکر حرفه‌ای برای نفوذ به اکانت از آن‌ها استفاده می‌کند. نکته مهم دیگر، عدم ارتباط کلمه عبور با شخص شما است. فراموش نکنیم هکرها، ما و عزیزانمان را زیر نظر دارند، اغلب نام دوستان، همسر یا فرزندان ما را می‌دانند و از آن برای هک اینستاگرام استفاده می‌کنند.

کلمه عبورتان را مرتب عوض کنید

حتی پس از انتخاب کله عبور سخت، ممکن است آن را به کسی بگویید. فرض کنید به گوشی هوشمند دسترسی ندارید و می‌خواهید از والدینتان بخواهید با گوشی خود، وارد اکانتتان شده و پیامی را برایتان بخوانند. آن را پیامک می‌کنید؟ در تاکسی با صدای بلند فریادش می‌زنید؟ با ایمیل می‌فرستید؟ تمام این کارها اشتباه‌هایی رایج هستند که ممکن است به هک اکانت اینستاگرام منجر شود و برای جلوگیری از هک شدن در اینستاگرام، پیشنهاد می‌کنیم کلمه عبور خود را هر دو یا سه ماه یکبار عوض کنید

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد