اونس طلا2232.37
مظنه14,381,000
18 گرم3,319,800
ارزش سکه32,400,393
قدیم (بهار)36,200,000
جدید (امامی)39,400,000
نیم23,400,000
ربع14,500,000

عرض اندام دلار در روز بد یورو و پوند

با تداوم فضای نامطمئن برگزیت، ارزش دلار در برابر همتایان اروپایی‌اش افزایش یافت.

به گزارش سایت طلا به نقل از ایسنا ، معاملات روز جمعه بازار ارز کاملا تحت تاثیر اخبار مربوط به خروج انگلیس از اتحادیه اروپا قرار گرفت. پس از مخالفت ۳۲۲ نماینده مجلس با زمان بندی پیشنهادی دولت برای خروج از اتحادیه اروپا، بوریس جانسون- نخست وزیر انگلیس - خواهان برگزاری انتخابات زودهنگام پارلمان در ماه ماه دسامبر شده است.

اکنون اتحادیه اروپا باید تصمیم بگیرد که مهلت خروج انگلیس از اتحادیه اروپا را تمدید کند یا خیر. این مهلت یک هفته دیگر به پایان می رسد اما امیدها نسبت به خودداری از سناریو خروج سخت افزایش یافته است. اوساموتاکاشیما - استراتژیست ارزی در موسسه " سیتی گروپ گلوبالمارکتس " - گفت: در میان مدت نسبت به پوند خوش‌بین هستیم اما نگرانی اصلی من این است که اگر فضای کنونی ادامه یابد، بی عملی فعالان تجاری و اقتصادی در انگلیس تشدید شود و بحران به حوزه کلان اقتصادی کشیده شود.

پوند با ۰.۱۴ درصد کاهش به ۱.۲۸۴۱ دلار رسید تا زیان این هفته خود در برابر دلار را به حدود ۰.۹ درصد برساند.

در معاملات روز جمعه بازارهای ارز، هر دلار آمریکا به ۱.۳۰۶۹ دلار کانادا کاهش یافت. در برابر همتای سنگاپوری، هر دلار به ازای ۱.۳۶۳۱ دلار سنگاپور مبادله شد. همچنین هر یورو به ۱.۱۱۰۹ دلار رسید تا زیان این هفته ارز واحد اروپایی در برابر دلار به ۰.۶۹ درصد افزایش یابد.

از سوی دیگر مواضع آمریکا و چین بر سر اختلافات تجاری به یکدیگر نزدیک تر شده است. چین پیشنهاد داده که تعرفه وارداتی بر بخش بزرگی از محصولات وارداتی کشاورزی خود از آمریکا را بردارد و مقامات کاخ سفید از تمایل آمریکا به مذاکره سخن گفته اند.

در معاملات بازارهای ارزی جهانی، همچنین هر دلار با ۰.۱ درصد افزایش نسبت به روز گذشته به ۱۰۸.۶۶۴۲ ین رسید. در برابر همتای استرالیایی، هر دلار آمریکا با ۰.۱۷ درصد افزایش به ازای ۱.۴۶۴۳ دلار مبادله شد.

شاخص دلار که نرخ برابری آن در مقابل سبدی از ارزهای جهانی را اندازه می‌گیرد، با ۰.۰۲ درصد افزایش در مقایسه با روز قبل به سطح ۹۷.۶۸۸ واحد رسید.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد