اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

برای گرفتن کارت سوخت موتور چه کار کنیم؟

پیگیری کارت سوخت موتور یکی از موضوعات مهمی است که بعد از پیدا شدن مجدد سر و کله کارت سوخت ها، مورد توجه موتور سواران قرار گرفت....

برای گرفتن کارت سوخت موتور چه کار کنیم؟

پیگیری کارت سوخت موتور یکی از موضوعات مهمی است که بعد از پیدا شدن مجدد سر و کله کارت سوخت ها، مورد توجه موتور سواران قرار گرفت. کارت سوخت به عنوان کارتی که اجازه سوخت گیری را به وسیله نقلیه می دهد، یکی از کارت های مهم است که داشتن آن برای هر راننده وسیله نقلیه بنزینی لازم و واجب است. اساسا بنزین به عنوان مهمترین سوخت خودرو های داخلی، نقش مهم و موثری در آلودگی هوا و میزان آلاینده های هوا دارد. از این روی مجدد مسئولان به این فکر افتاده اند تا با سهمیه بندی کردن میزان و مقدار مصرف بنزین، جلوی استفاده بیش از حد از این سوخت و به دنبال آن خودرو های تک سرنشین را بگیرند و اقدام مثبتی برای کنترل آلودگی کشور، خصوصا کلانشهرها و بالاخص تهران انجام داده باشند. برای استعلام کارت سوخت موتور کار سختی در پیش ندارید. به هر حال سامانه هایی برای پیگیری کارت سوخت موتور راه اندازی شده اند؛ اما اگر به هر دلیل این سامانه ها برای شما موثر واقع نشدند، راه دیگری نیز برای پیگیری کارت سوخت موتور وجود دارد.

نحوه پیگیری کارت سوخت موتور

برای پیگیری کارت سوخت موتور می توانید از سرشماره پیامکی 1101202040 کمک بگیرید. اگر با فرمت صحیح به این سرشماره، کد vin موتور خود را ارسال کنید، سامانه بلافاصله به شما پاسخ می دهد. این کد همان کد VIN است که برای استعلام خلافی موتورسیکلت از آن استفاده می کنید. برای پیگیری کارت سوخت موتور در ابتدا باید حرف M و بعد از آن ستاره و سپس وی آی ان (VIN) موتور سيکلت، موجود در پست کارت موتور را وارد کرده و به شماره یاد شده ارسال کنید؛

M*IRKV91MN503685988

سامانه با دریافت این کد، اطلاعات را بررسی کرده و نتیجه را به شما پیامک می زند. توجه داشته باشید، چنانچه فرمت صحیح را رعایت نکنید، پاسخی دریافت نخواهید کرد.

شرط اولیه برای پیگیری کارت سوخت موتور

توجه داشته باشید که برای پیگیری کارت سوخت موتور حتما باید ثبت نام را انجام داده باشید. این ثبت نام ممکن است مربوط به دوره قبل بوده یا اینکه در همین دوره انجام شده باشد. آنچه برای پیگیری کارت سوخت موتور مهم است، این است که اطلاعات موتور در سامانه کارت سوخت ثبت شده باشد. در غیر این صورت پیگیری کارت سوخت موتور با روش فوق امکان پذیر نیست، زیرا اساسا اطلاعاتی در مورد موتور فوق در سیستم ثبت و ذخیره نشده است.

نکته مهم برای پیگیری کارت سوخت موتور

توجه داشته باشید که گرچه سایت و صفحه اینترنتی http://sokht.epolice.ir:7001/index.jsp برای پیگیری کارت سوخت معرفی شده است، اما این صفحه با توجه به اطلاعاتی که درخواست می کند، برای پیگیری کارت سوخت موتور نیست. سایت www.epolice.ir درگاه خدمات الکترونیکی انتظامی یا همان پلیس +10 بوده و تمامي حقوق مادی و معنوی آن محفوظ و در اختيار شرکت پژوهش و توسعه ناجی است. اما صفحه فوق فقط برای پیگیری کارت سوخت خودرو کاربرد دارد. بنابراین وقت خود را در این صفحه برای پیگیری کارت سوخت موتور هدر ندهید و فقط از روش های یاد شده برای این کار اقدام کنید.

موتور های نو شماره

موتورسیکلت های نوشماره باید برای پیگیری کارت سوخت موتور به دفاتر خدمات امور کارت مراجعه کنند. در این دفاتر بر اساس ارائه مدارک شناسایی مالک و موتورسیکلت پس از ثبت و به روز رسانی اطلاعات نسبت به صدور کارت هوشمند سوخت جدید اقدام می شود. توجه داشته باشید که پس از ثبت و به روز رسانی اطلاعات، امکان پیگیری کارت سوخت موتور فراهم خواهد شد.

اهمیت کارت سوخت

وقتی دوباره موضوع سهمیه بندی بنزین سر زبان ها افتاده باشد، به خوبی مشخص می کند که کارت سوخت مجدد رونق خواهد گرفت. با سهمیه بندی بنزین امکان سوخت گیری بنزین برای تمام وسایل نقلیه فقط با کارت سوخت امکان پذیر خواهد بود، از همین جهت هر راننده ای با هر وسیله بنزین سوزی، باید به فکر یک کارت سوخت معتبر و فعال باشد. بسیاری معتقدند که طرح کارت سوخت یکی از طرح های بزرگ ملی است که بیشتر از یک دهه زمان نیاز داشته است تا بتواند فازهای مطالعاتی و اجرایی خود را طی کند. به هر حال اکنون که دوباره کارت های سوخت رونق گرفته اند، پیگیری کارت سوخت موتور برای یک موتورسوار اقدامی اجباری، الزامی و البته حیاتی است؛ زیرا زمانی که استفاده از کارت سوخت برای سوخت گیری الزامی و اجباری شود، روش دیگری برای سوخت گیری وجود نخواهد داشت.

همین جا باید یادآوری کنیم که گرچه طرح کارت سوخت ذاتا طرحی خوب و کارساز است؛ اما ایرادات و اشکالاتی نیز به آن وارد است که حتما باید مورد توجه قرار بگیرد و قبل از استفاده مجدد از این کارت ها، حتما باید این ایرادات برطرف شود. از جمله این ایرادات می توان به اختصاص یارانه به سوخت، قاچاق سوخت یارانه به بیرون کشور، هزینه های اجرای این طرح در فازهای متفاوت، عدم نظارت موثر در کیفیت بنزین عرضه ‌شده، رانت های ایجاد شده، زمان عرضه سوخت رایانه ای به واحدهای پخش و عرضه و … اشاره کرد.

پیگیری رمز کارت سوخت موتور

پیگیری کارت سوخت موتور همیشه مربوط به خود کارت نمی شود، بلکه این رمز کارت است که نیاز به پیگیری یا به عبارت بهتر بازیابی دارد؛ زیرا بسیاری از افراد هستند که کارت سوخت خود را دارند، اما رمز آن را فراموش کرده اند. مشخص است که این دسته از افراد باید برای رمزگشایی کارت سوخت خود پیگیری کنند. برای پیگیری رمز کارت سوخت موتور می توان با وارد کردن رمز پیش‌فرض چهار رقم سمت راست کد ملی شخصی که کارت هوشمند سوخت به نام او صادر شده است، نسبت به فعال‌سازی رمز کارت هوشمند سوخت اقدام کرد. البته ظاهرا برای این روش مدت زمان مشخصی در نظر گرفته شده است. در هر صورت اگر موفق به رمزگشایی کارت سوخت موتور خود نشدید، می توانید برای پیگیری کارت هوشمند سوخت خودرو و موتورسیکلت و رمزگشایی آن به دفاتر پلیس +10 مراجعه کنید.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد