اونس طلا2342.39
مظنه14,466,000
18 گرم3,339,400
ارزش سکه32,591,898
قدیم (بهار)37,700,000
جدید (امامی)40,700,000
نیم23,500,000
ربع14,900,000

نقاط قوت و ضعف برلیانس V5

برلیانس V5نام یکی از خودروهای شاسی‌بلند کوچک کمپانی چینی است که حدود ۴ سال است در بین محصولات گروه خودروسازی شرکت سایپا قرار دارد و رقیب قدرتمند و بزرگی برای دیگر شاسی‌بلندها به حساب می‌آید. اگر قصد خرید خودروی جدید دارید، حتما نکات مهم برای خرید خودروی جدید را مدنظر قرار دهید

برلیانس V5نام یکی از خودروهای شاسی‌بلند کوچک کمپانی چینی است که حدود ۴ سال است در بین محصولات گروه خودروسازی شرکت سایپا قرار دارد و رقیب قدرتمند و بزرگی برای دیگر شاسی‌بلندها به حساب می‌آید. اگر قصد خرید خودروی جدید دارید، حتما نکات مهم برای خرید خودروی جدید را مدنظر قرار دهید. و اگر یکی از گزینه‌هایتان برلیانس است، به طور دقیق به بررسی مشخصات فنی و ظاهری برلیانس بپردازید. برلیانس V5در دو مدل راحت و لوکس طراحی و تولید شده است. در مدل راحت این خودرو ‌استانداردهایی نظیر فرمان برقی، آینه‌های برقی، پنجره‌های برقی، قفل مرکزی با کلید از راه دور، صندلی‌های پارچه‌ای، سی‌دی پلیر به همراه AUX ، تهویه مطبوع دستی، سنسورهای عقب و چرخ های ۱۷ اینچی رعایت شده‌اند و در مدل لوکس علاوه بر همه این استانداردها، خصوصیاتی نظیر استارت بدون کلید و سیستم ورود به خودرو بدون کلید، پنجره‌های دودی، سقف آفتابگیر، مکان عینک سمت راننده و باربند نیز اضافه شده‌اند.

برلیانس V5 با تامین امنیت راننده و سرنشینان، می‌تواند لذت یک رانندگی بی خطر و راحت را برای هر کسی به ارمغان بیاورد. از جمله ویژگی‌های امنیتی این خودرو باید به کیسه‌های هوای جلویی برای راننده و کمک راننده، ABS ، سیستم ترمز الکترونیکی و کنترل مسیریابی اشاره کرد. در مدل لوکس برلیانس V5 کیسه‌های هوای کناری نیز تعبیه شده‌اند.

آن دسته از دوستانی که پس از بررسی مشخصات فنی و ظاهری برلیانس، اکنون تصمیم گرفته‌اند که این خودرو را خریداری کنند، بد نیست با نقاط قوت و ضعف این خودروی زیبا نیز آشنا شوند.

نقاط قوت و ضعف برلیانس V5

همیشه صحبت کردن از ویژگی‌های مثبت، خوشایند و انرژی‌بخش است. از همین رو ابتدا با ویژگی‌های مثبت برلیانس V5 شروع می‌کنیم و خوبی‌های دوست‌داشتنی این خودرو را به رخ می‌کشیم.

1. زیبای دوست داشتنی

نقاط قوت و ضعف برلیانس V5

اگر از برلیانس V5 به عنوان یک خودروی خوش‌رخ و زیبارو یاد کنیم، پربی‌راه هم نگفته‌ایم. در حقیقت دخالت شرکت بی ام در طراحی خودروهای شرکت برلیانس این پیامد مثبت و خوشایند را داشته است که محصولات این شرکت به عنوان یکی از لوکس‌ترین و زیباترین محصولات آسیا شناخته شوند. با توجه به اینکه برلیانس V5بر مبنای پلتفرم بی ام و سری ایکس ۱ طراحی، تولید و عرضه شده است، شباهت بسیار زیادی با این خودرو دارد.

2. امکانات کارراه انداز و قابل توجه

همه ما دیگر در این مقطع زمانی می‌دانیم که کالاهای چینی کیفیت‌های مختلفی دارند و همه آن‌ها بد و بی‌کیفیت نیستند، اگر عادت کرده‌اید از ساخت چین بدون هیچ منطقی ایراد بگیرید، باید این عادت خود را ترک کنید، زیرا برلیانس V5به خوبی نشان داده است که در میان تولیدات چین، کیفیت موضوع گم‌شده و نامفهومی نیست. امکانات رفاهی و قابل توجه این خودرو برای هر راننده‌ای جذاب و خوشایند است؛ سیستم فرمان هیدرولیک، ترمزهای دیسکی در جلو و عقب، قابل تنظیم بودن صندلی راننده در ۶ جهت و صندلی سرنشین در ۴ جهت، سیستم برقی آینه‌ها، سانروف، روکش چرمی صندلی‌ها از جمله امکانات رفاهی برلیانس V5 هستند.

3. سیستم تعلیق پر قدرت

سیستم تعلیق برلیانس V5 ویژگی مثبتی در این خودرو است که به هیچ عنوان نمی‌توان آن را دست‌کم گرفت یا سبک شمرد. ویژگی عدم انتقال ضربه به کابین خودرو، رونق زیادی به فروش برلیانس V5 داده است. محور جلوی این خودرو مجهز به سیستم تعلیق مک فرسون است و در محور عقب آن هم سیستم تعلیق Twist Beam تعبیه شده است که ضربه پذیری بسیار بالایی را رقم زده است.

4. مصرف سوخت پایین

چه چیزی از این بهتر که در کنار یک زیبایی خیره‌کننده، امکانات رفاهی خوب و سیستم تعلیق پر قدرت، سوخت کمتری هم مصرف شود و هزینه سوخت‌گیری نیز کنترل شود؟ ویژگی مصرف سوخت کم، آن هم در شاسی‌بلند‌ها کمی تعجب انگیز است، زیرا همیشه این طور شنیده‌ایم که به دلیل حجم بالای موتور خودرو‌های شاسی، سوخت زیادی هم مصرف می‌کنند، اما در برلیانس V5 این‌گونه نیست؛ این خودرو یک موتور با حجم ۱۵۸۶ سی سی دارد که فقط 7.6 لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر سوخت مصرف می‌کند. این اعداد و ارقام برای یک خودروی شاسی بلند، به واقع مقرون به صرفه و مناسب است.

نقاط ضعف برلیانس v5

احتمالا حتی زمانی که از نقطه ضعف های برلیانس v5 هم با خبر شوید، اگر با قیمت خودرو مشکلی نداشته باشید، از خرید آن منصرف نخواهید شد، زیرا اگر نقاط ضعف و قوت این خودرو را در کفه ترازو قرار دهیم، خوبی‌های آن به بدی‌های آن می‌چربد و در نهایت خریدار را متقاعد خرید می‌کند. بیابید با هم نقاط ضعف برلیانس v5را بشناسیم:

1. تکنولوژی قدیمی گیربکس

گیربکس قدیمی به صورت پنج دنده یکی از نقاط ضعف برلیانس v5است؛ مدل‌های مختلف این خودرو به صورت دنده‌ای و اتومات است که گیربکس آن از نوع قدیمی است و به همین دلیل ممکن است جا افتادن دنده کمی سخت انجام شود.

2. وجود صدای اضافی در کابین

نقاط ضعف برلیانس v5

احتمالا زمانی که قرار است مبلغ بالایی برای خرید یک خودرو پرداخت کنید، انتظار ندارید که در داخل کابین خودرو، صدای اضافه بشنوید. البته این را هم بگوییم که فقط در مسیرهای ناهموار این صداهای اضافه را در برلیانس v5 خواهید شنید که احتمالا هم آزاردهنده خواهند بود؛ اما به طور کلی چون در این خودروها صدای موتور به داخل اتاق انتقال داده نمی‌شود، راننده و سرنشین آن احساس راحتی در داخل خودرو دارند.

جمع بندی

همه ما می‌دانیم که در بازار فعلی خودروی ایران، نوسانات بسیار زیادی وجود دارد. این نوسانات تا جایی است که گاهی تصمیم‌گیری برای خرید خودروی صفر یا کارکرده را سخت می‌کند. صرف نظر از موضوع مزایا و معایب خرید خودروهای صفر کیلومتر در ایران، خرید خودرویی همچون برلیانس v5می تواند یک خرید مناسب و راضی‌کننده باشد. واقعیت این است که در نامگذاری نقاط مثبت و منفی برای یک خودرو، سلیقه هر کس بسیار موثر است. عده کثیری معتقدند که برلیانس v5 یکی از شاسی‌بلند‌های مطمئن، اقتصادی و مقرون به صرفه است.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد