اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

۶ نقل قول طلایی از جف بزوس مدیر عامل آمازون

از خانواد‌ه یک دوچرخه فروش تا بازار سهام امریکا !

جف بزوس کیست؟

زمانی که جف بزوس آمازون را در سال ۱۹۹۴ تأسیس می‌کرد به احتمال زیاد فکرش را می‌کرد که بعد از ۲۵ سال مدیرعامل بزرگترین شرکت‌ تجارت الکترونیک در آمریکا باشد. جف بزوس مدیر عامل و یکی از بزگترین سهامداران شرکت آمازون، معتقد است برای رسیدن به آنچه می‌خواهید باید بتوانید صبور باشید و در یک افق بلندمدت برای کار خود برنامه‌ریزی کنید. او با پیاده کرد همین اصل ساده توانست با ارزش خالص ۱۰۹ میلیارد دلار، در ردیف یکی از ثروتمندترین مردان جهان قرار بگیرد و رتبة دوم را بعد از بیل گیتس به خودش اختصاص بدهد.

جف بزوس

از خانواد‌ه یک دوچرخه فروش تا بازار سهام امریکا!

جف بزوس در ژانویة ۱۹۶۴ در نیومکزیکو متولد شد. پدر او فروشنده دوچرخه بود و بعد از گذشت یک سال از تولد جف از همسرش جدا شد. زمانی که جف ۵ سال داشت مادر او با مهاجری کوبایی به نام مایک بزوس ازدواج کرد.. مایک بزوس جف را به فرزندخواندگی قبول کرد و نام خانودگی او را به بزوس تغییر داد. جف مدرک لیسانس خود را در رشته مهندسی برق و علوم کامپیوتر از دانشگاه پرینستون دریافت کرد. بعد از اتمام تحصیلاتش در چندین شرکت از جمله شرکت فیتل مشغول به کار شد و وقتی در سال ۱۹۹۴ با رشد روزافرزون اینترنت مواجه شد، شروع به پرورش ایدة خود یعنی فروشگاه اینترنتی کرد. در آن زمان شرکت‌ها ابتدا کاتالوگ محصولاتشان را برای مشتری‌ها از طریق پست ارسال می‌کردند و بعد از انتخاب محصول توسط مشتری، کالای سفارش داده شده را باز هم از طریق پست به دست مشتری می‌رساندند. جف بزوس لیستی از بهترین این شرکت‌ها‌ تهیه کرد و در آن لیست متوجه شد جای فروش از راه دور کتاب خالی است. دلیل این امر شاید این بود که تهیه کاتالوگ برای کتاب کار سختی بود چرا که عناوین کتاب‌ها بسیار زیاد بودند و هر روز هم چیزی به آنها اضافه می‌شد. به این ترتیب جف بزوس با راه‌اندازی وب سایت آمازون، بدون نیاز به کاتالوگ‌های کاغذی شروع به فروش اینترنتی کتاب کرد.

آمازون که در ابتدا کار خود را با فروش کتاب آغاز کرد امروزه تبدیل به یکی از بزرگترین فروشگاه‌های انترنتی شده و همه چیز می‌فروشد. بزوس علاوه بر راه‌اندازی آمازون، خدمات وب آمازون و بلو اورجین، فروشگاه‌های زنجیره‌ای Whole foods و واشنگتن پست را خریداری کرد. او همچنین انقلابی در زمینه تجارت الکترونیک، لجستیک و بازار نشر ایجاد کرد و توانست با راه‌اندازی کتابهای الکترونیک از طریق انتشارات کیندل یک قدم رو به جلو در این عرصه را به نام خود ثبت کند. این مرد که صاحب ۴۷٪ از سهام بازارهای تجارت الکترونیک امریکا است ویژگی‌های منحصر به فردی دارد. از پاورپوینت متنفر است و جلساتش را همیشه با سکوت و خواندن گزارش برگزار می‌کند. او در سال ۱۹۹۹ برنده جایزه مرد سال از مجله تایمز شد، در سال ۲۰۱۲ برنده عنوان تاجر سال شد و در سال ۲۰۱۴ عنوان بهترین مدیر عامل را در بررسی‌های شغلی هاروارد از آن خود کرد. همچنین در لیست ثروتمندترین و تواناترین افراد جهان قرار دارد.

۶ نقل قول طلایی از جف بزوس

حرف‌ها و نقل قول‌های جف بزوس که حالا تبدیل به افسانه‌ای در تجارت شده، برای بسیاری از علاقمندان به تجارت و موفقیت منبع الهام است، آن‌ها که دنبال جرقه‌ای در ذهنشان هستند تا راه موفقیت خودشان را روشن کنند. در اینجا چند نمونه نقل قول‌های جف بزوس را می‌آوریم.

‍۱. اگر تعداد آزمایش‌هایتان را در یک سال دو برابر کنید خلاقیتتان دو برابر می‌شود.

If you double the number of experiments you do per year you’re going to double your inventiveness

۲. یک نام تجاری برای یک شرکت مانند شهرت برای یک فرد است. شما تنها با انجام کار سخت می‌توانید شهرت خوبی کسب کنید.

A brand for a company is like a reputation for a person. You earn reputation by trying to do hard things well

۳. تنها راه‌ بیرون آمدن از یک جعبه محکم این است که راه حل خودتان را ابداع کنید.

One of the only ways to get out of a tight box is to invent your way out

۴. ما در آمازون سه ایده بزرگ داریم که به مدت ۱۸ سال به آن‌ها پایبند بوده‌ایم و دلیل موفقیت ما همین است: اول: الویت با مشتری است. دوم: خلاقیت به خرج دهید. سوم: صبور باشید

We’ve had three big ideas at Amazon that we’ve stuck with for 18 years, and they’re the reason we’re successful: Put the customer first. Invent. And be patient.

۵. آمازون آنقدر بزرگ نیست که شکست بخورد. اگر ما به جای اینکه روی مشتری‌ها تمرکز کنیم، روی خودمان،متمرکز شویم، این شروعی بر پایان کار ما خواهد بود! ما باید تلاش کنیم آن روز را تا حد امکان به تأخیر بیاندازیم.

Amazon is not too big to fail … If we start to focus on ourselves, instead of focusing on our customers, that will be the beginning of the end … We have to try and delay that day for as long as possible

۶.اگر تمام چیزی که می‌خواهید انجام دهید کار کردن با یک افق زمانی سه ساله است، پس رقیبان زیادی خواهید داشت. ولی اگر می‌خواهید در یک افق زمانی هفت ساله کارتان را انجام دهید آنوقت رقیبان کمتری خواهید داشت! زیرا شرکت‌های کمی مایل به انجام چنین کاری هستند.

If everything you do needs to work on a three-year time horizon, then you’re competing against a lot of people. But if you’re willing to invest on a seven-year time horizon, you’re now competing against a fraction of those people, because very few companies are willing to do that

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد