اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

فعالان بازار طلا بخوانند: 2 عامل مهم برای تقویت قیمت طلا

گرچه قیمت طلا به کمتر از 1500 دلار کاهش یافته ولی بانک کردیت سوئیس پیش بینی می کند که قیمت طلا طی سال آینده نیز روند صعودی خواهد داشت.

قیمت طلا در روزهای اخیر تحت تاثیر افزایش شاخص سهام در بازارهای بین المللی و امیدواری ها نسبت به حل و فصل منازعات تجاری چین و آمریکا با کاهش روبرو شده و به کمتر از 1500 دلار رسیده است ولی بانک کردیت سوئیس بر این باور است که روند قیمت طلا در سال 2020 میلادی کاملا صعودی خواهد بود.

به اعتقاد تحلیلگران این بانک، 2 عامل مهم می تواند موجب تقویت قیمت طلا طی ماه های آینده شود: نخست نگرانی نسبت به وضعیت اقتصاد جهانی و دوم کاهش نرخ بهره از سوی بانک های مرکزی بزرگ جهان.

کردیت سوئیس پیش بینی می کند که قیمت هر اونس طلا تا شش ماه نخست 2020 میلادی به بیش از 1600 دلار خواهد رسید.

این بانک سوئیسی پیش بینی می کند که قیمت طلا تا پایان امسال نیز به 1550 دلار خواهد رسید.

تحلیلگران کردیت سوئیس معتقدند که آمریکا و چین هنوز فاصله زیادی برای دستیابی به توافق تجاری دارند و انتظار می رود فدرال رزرو آمریکا نیز در نشست اکتبر بار دیگر نرخ بهره را 0.25 درصد کاهش دهد. نگرانی های مربوط به خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا و رکود اقتصادی جهان نیز می تواند موجب تقویت قیمت طلا شود.

بانک های مرکزی جهان امسال تاکنون 33 بار نرخ بهره را کاهش داده اند. پیش بینی می شود سال آینده نیز بانک های مرکزی جهان 58 بار نرخ بهره را کاهش خواهند داد.

انتهای پیام /

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد