اونس طلا2303.79
مظنه15,426,000
18 گرم3,561,100
ارزش سکه34,754,778
قدیم (بهار)39,400,000
جدید (امامی)42,300,000
نیم25,000,000
ربع15,000,000

اپل macOS کاتالینا وارد بازار شد

کاتالینا چند تغییر مهم را به همراه خود خواهد داشت که شاید مهم‌ترین آن خداحافظی کاربران با اپلیکیشن آیتونز باشد.

اپل macOS کاتالینا وارد بازار شد

اپل پس از چند سال کش و قوس فراوان، در نهایت تصمیم گرفت تا برنامه آیتونز را بازنشسته کند و ویژگی‌های اصلی آن را به چند برنامه دیگر بشکند. کاربران پس از این آپدیت، شاهد ۳ برنامه مختلف اپل موزیک، پادکست‌ها و اپل تی‌وی خواهند بود. به گفته اپل، تمامی کاربرد‌های آیتونز از این پس به صورت اختصاصی درون برنامه های مرتبط قرار خواهد گرفت.کاربران برای همگام‌سازی آیفون یا آیپد خود نیز می‌توانند به منوی فایندر بروند و از آنجا این کار را انجام بدهند. این بروزرسانی چند ترفند دیگر هم با خود به همراه خواهد آورد. از این پس می‌توانید شاهد برنامه‌های آیپد در macOS کاتالینا باشید. اپل با ارائه فریم‌ورک کاتالیست، به توسعه‌دهندگان اجازه می‌دهد تا با یکبار برنامه نویسی و تنها با ایجاد چند تغییر کوچک در کد خود، برنامه‌های آیپد خود را روی macOS نیز اجرا کنند.

macOS

قابلیت بعدی و مهم سیستم عامل جدید اپل «سایدکار» (Sidecar) نام دارد و به شما امکان استفاده از آیپد به عنوان نمایشگر دوم را می‌‎دهد. به این ترتیب، شما در صورت داشتن قلم اپل می‌توانید در اپ هایی مانند فتوشاپ یا ایلوستریتور به طراحی بپردازید و دیگر به تبلت های WACOM نیاز نخواهید داشت. به علاوه می‌توانید از این نمایشگر دوم برای وب گردی و انجام دیگر امورات روزمره خود استفاده کنید.

قابلیت Voice Control امکان جدید و بسیار کلیدی سیستم عامل های مک او اس و آی او اس است که با دستورات صوتی شما متون را ویرایش می‌کند، اپ ها را اجرا می‌کند و در رابط کاربری به محیط ها و تنظیمات مورد نیاز شما را برده و آن ها را تغییر می‌دهد.

در نهایت اپل بعد از یک سال امکان پشتیبانی از اپلیکیشن‌های آیپد را به مک او اس آورد، اپل نام این پروژه را کاتالیست (Catalyst) نام گذاری کرده است به این صورت که توسعه دهندگانی که اپلیکیشن‌های خود را برای آیپد تولید کرده‌اند، می‌توانند به مک وارد کنند. یکی از نخستین شرکت هایی که قصد چنین کاری را دارد توییتر بوده.

سیستم عامل مک او اس کاتالینا پاییز امسال به صورت یک بروز رسانی در دسترس جهانیان قرار خواهد گرفت.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد