اونس طلا2232.37
مظنه14,417,000
18 گرم3,328,100
ارزش سکه32,481,501
قدیم (بهار)36,200,000
جدید (امامی)39,400,000
نیم23,400,000
ربع14,500,000

شرایط استفاده از کیف پول‌ بلاک چین تلگرام اعلام شد/ممنوع برای ایرانی‌ها؟

پیام‌‌‌رسان تلگرام شرایط استفاده از کیف پول‌ ارز دیجیتال خود یعنی گرام را منتشر کرد

پیام‌‌‌رسان تلگرام شرایط استفاده از کیف پول‌ ارز دیجیتال خود یعنی گرام را منتشر کرد. این در حالی است که طبق گزارشات اخیر، این ارز دیجیتال احتمالا تا ۳۱ اکتبر (۹‌ آبان) به صورت رسمی عرضه خواهد شد.

ممنوع برای ایرانی‌ها؟

نکته قابل توجه در شرایط منتشر شده برای کیف پول‌ گرام، بند اول آن است که می‌گوید ساکنین کشورهای تحریم شده (مثل ایران) و افراد تحت تحریم نباید از آن استفاده کنند. هنوز مشخص نیست که این صرفا یک سلب مسئولیت است یا تلگرام قصد دارد واقعا از دسترسی ساکنین مناطق تحت تحریم به گرام جلوگیری به عمل آورد.

همچنین تلگرام متذکر شد که تمام کاربران نسبت به مالیات‌هایی که به واسطه استفاده از سرویس‌های گرام تعیین می‌شود، مسئول خواهند بود. در این اطلاعیه آمده است:

  • ما مسئولیتی در قبال تعیین شدن مالیات برای هر نوع معاملاتی که شما توسط این سرویس انجام می‌دهید یا جمع‌آوری، گزارش، کسر و معافیت مالیاتی برای هیچ یک از تراکنش‌های ارز مجازی نداریم.

تراکنش‌ها

بر اساس شرایط اعلام شده، با توجه به این‌که جزئیات هر تراکنش، اعتبارسنجی شده و سپس در بلاک چین TON ثبت می‌شود، کیف ‌پول گرام هیچ گونه کنترلی بر بلاک چین ندارد. در ادامه تلگرام اشاره کرده است که ممکن است تراکنش‌ها مشمول کارمزد نامعلوم باشند و این شرکت هیچ کنترلی بر تعیین میزان کارمزد‌ها ندارد.

در متن شرایط استفاده از کیف پول‌های ارز دیجیتال تلگرام نوشته شده است:

  • ممکن است تراکنش‌هایی که توسط سرویس‌ها ثبت می‌کنید، تکمیل نشوند یا شاید با تاخیر مواجه شوند. ما هیچ کنترلی بر بلاک چین TON نداشته و توانایی تسهیل هرگونه درخواست لغو یا تغییری بر روی تراکنش‌هایی که ثبت کرده‌اید، نداریم.

کلید‌های خصوصی

کیف پول گرام کلید‌های خصوصی و عمومی، حروف بازیابی یا رمز عبور و سایر اطلاعات شناسایی مربوط به مشتری را در خود ذخیره نخواهد کرد و هیچگونه دسترسی به آن‌ها ندارد.

این شرکت تاکید کرد که مشتریان صرفاً خودشان مسئولیت مدیریت و حفظ امنیت حساب‌های خود را بر عهده خواهند داشت. و درصورتی که اطلاعات مربوطه را گم کنند، تلگرام توانایی بازیابی دارایی‌ها را نخواهد داشت و کمکی از جانب این شرکت برای بازنشایی دارایی‌ها بر نخواهد آمد. بنابراین در صورت گم شدن اطلاعات ورود، ممکن است کاربر دیگر نتواند به گرام‌های خود دسترسی پیدا کند.

پایان دادن به خدمات

در این بیانیه، تلگرام اشاره داشت که این شرکت حق فسخ، بستن و یا غیر‌فعال‌ سازی هر کدام از سرویس‌های گرام، حساب‌ها و یا دسترسی به این سرویس را در هر زمان و به هر دلیل برای خود محفوظ می‌دارد. در این بند هم مشخص نیست که آیا تلگرام می‌تواند دارایی‌های کاربران را بلوکه کند یا خیر. البته با توجه به بلاک چینی بودن شبکه، بعید به نظر می‌رسد که تلگرام امکان مسدود سازی دارایی‌ها را داشته باشد.

امکان تغییر شرایط و قوانین

به علاوه، تلگرام حق تغییر شرایط استفاده از سرویس را در هر زمان و به صلاح‌دید برای خود محفوظ نگاه می‌دارد. این شرکت در این‌ باره افزود که موارد اصلاح شده در صفحه مربوطه منتشر خواهد شد، همچنین مشتریان در صورت استفاده از این سرویس باید مرتباً پیگیر تغییرات اعمال شده در شرایط استفاده باشند زیرا به محض انتشار اصلاحات جدید، تغییرات اعمال خواهند شد.

این اولین بار است که تلگرام به صورت رسمی درباره ارز دیجیتال خود اطلاعیه صادر می‌کند. تا پیش از این این شرکت هیچ گونه اظهار نظری درباره بلاک چین TON و گرام نکرده بود.

چند روز پیش نسخه آزمایشی کیف پول ارز دیجیتال گرام برای سیستم عامل iOS منتشر شد.

باید صبر کرد و دید که آیا کاربران ایرانی می‌توانند از خدمات گرام استفاده کنند یا این‌که این خدمات فقط برای یک سری از کشورهای خاص فعال خواهد شد؟

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد