اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

افت شدید سهم دلار آمریکا در ذخایر ارزی جهان

سایت طلا : تازه ترین آمارهای صندوق بین المللی پول نشان می دهد سهم دلار آمریکا در ذخایر ارزی جهان به پایین ترین سطح خود از سال 2013 میلادی رسیده است.

به گزارش رویترز، آمارهای جدید صندوق بین المللی پول حاکی است سهم دلار آمریکا در ذخایر ارزی جهان در سه ماه دوم امسال به پایین ترین حد خود از پایان 2013 میلادی رسیده است.

بر اساس این گزارش سهم ین ژاپن در ذخایر ارزی جهان در این مدت با افزایش روبرو شده و به بیشترین سطح در 2 دهه اخیر رسیده است.

صندوق بین المللی پول افزود: ذخایر ارزی نگهداری شده با دلار آمریکا به 6.79 تریلیون دلار رسیده که این رقم معادل 61.63 درصد کل ذخایر ارزی جهان است، این رقم در سه ماه نخست به 6.74 تریلیون دلار رسیده بود که معادل 61.86 درصد بوده است.

این پایین ترین سهم دلار آمریکا از ذخایر ارزی جهان از سه ماه پایانی 2013 میلادی است که در آن زمان به 61.27 درصد رسیده بود.

کل ذخایر ارزی جهان تا پایان سه ماه دوم امسال به 11.02 تریلیون دلار رسیده است. این رقم در سه ماه نخست به 10.90 تریلیون دلار رسیده بود.

سهم ذخایر ارزی جهان با ین ، یورو و یوان چین در این مدت با افزایش روبرو شده است. گرچه دلار آمریکا همچنان ارز اصلی و مسلط در ذخایر جهانی به شمار می رود ولی بانک های مرکزی دنیا در حال متنوع کردن ذخایر ارزی خود و کاهش سهم دلار هستند.

سهم ین ژاپن در سه ماه دوم امسال به 5.41 درصد افزایش یافته است این بالاترین رکورد از سه ماه نخست 2001 میلادی است.

سهم یوان چین در ذخایر ارزی جهان نیز به 1.97 درصد افزایش یافته است که این بالاترین رکورد از زمانی است که صندوق بین المللی پول در سال 2016 گزارش های رسمی درباره ذخایر ارزی با یوان را منتشر کرده است.

انتهای پیام /

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد