اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

قیمت این فلز گرانبها از طلا پیشی گرفت

سایت طلا : به دنبال نگرانی های جهانی درباره عرضه و تولید، قیمت پالادیوم امروز دوشنبه به یک رکورد جدید دست یافته است.

به گزارش رویترز، قیمت پالادیوم امروز از مرز 1700 دلار در هر اونس گذشته است که علت اصلی آن نگرانی بین المللی درباره وضعیت تولید و عرضه و رشد فزاینده تقاضا برای این فلز گرانبها بوده است. این در شرایطی است که افزایش ارزش دلار فشار زیادی را به قیمت طلا وارد کرده است.

بر اساس این گزارش قیمت هر اونس پالادیوم با 0.3 درصد افزایش به بیش از 1700.71 دلار رسیده است. این برای سومین روز متوالی است که قیمت این فلز گرانبها با رشد روبرو شده است. قیمت پالادیوم هفته گذشته نیز 2.4 درصد افزایش یافته بود.

اوله هانسن تحلیلگر ارشد ساکسو بانک در این باره گفت: عوامل بنیادین تاثیر زیادی در افزایش قیمت جهانی پالادیوم داشته است . کمبود عرضه و رشد فزاینده تقاضا عامل اصلی رشد قیمت این فلز گرانبها بوده است. اگر قیمت سایر فلزات گرانبها از جمله طلا یا پلاتین با کاهش محسوسی روبرو شود، بسیاری از سرمایه گذاران به سوی پالادیوم روی خواهند آورد.

قیمت پالادیوم از ابتدای امسال تاکنون بیش از 33 درصد رشد داشته است. از این فلز گرانبها در صنعت خودروسازی استفاده می شود و افزایش قیمت آن در شرایطی است که صنعت خودروسازی جهان نیز امسال رونق چندانی نداشته است.

از سوی دیگر افزایش ارزش دلار آمریکا در پی کاهش نگرانی های مربوط به جنگ تجاری پکن و واشنگتن موجب شده است تا قیمت هر اونس طلا با 0.7 درصد کاهش به 1485 دلار برسد.

وانگ تائو تحلیلگر رویترز بر این باور است که احتمال افت قیمت هر اونس طلا تا 1462 دلار وجود دارد.

انتهای پیام /

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد