اونس طلا2337.2
مظنه14,396,000
18 گرم3,323,300
ارزش سکه32,434,188
قدیم (بهار)37,000,000
جدید (امامی)40,000,000
نیم23,500,000
ربع14,300,000

اقتصاد اروپا به سقوط نزدیک می شود

سایت طلا : چشم انداز اقتصاد منطقه یورو با انتشار آمارهای جدید درباره شاخص اعتماد صنعتی یک گام به منطقه سقوط نزدیک تر شده است.

به گزارش بلومبرگ، تازه ترین آمارهای رسمی نشان می دهد شاخص اعتماد صنعتی منطقه یورو به پایین ترین سطح خود در 6 سال اخیر رسیده است. این مساله نشانگر تاثیر منفی نااطمینانی ناشی از تنش های تجاری در عرصه بین المللی و خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا است.

صنایع مختلف در سراسر اروپا به خصوص آلمان به شدت تحت تاثیر منفی ناشی از جنگ تجاری بین آمریکا و چین و بن بست در مذاکرات مربوط به خروج انگلیس از اتحادیه اروپا قرار گرفته اند.

تازه ترین بررسی کمیسیون اروپا نشان می دهد مدیران صنعتی به شدت نگران تقاضای مشتریان بوده و علاقه چندانی برای استخدام نیروی کار ندارند.

بخش خدمات نیز که تاکنون ثابت کرده است مقاومت بیشتری در برابر ریسک های اقتصادی داشته است، در ماه سپتامبر با افزایش نسبی شاخص اعتماد روبرو شده ولی این شاخص هنوز نزدیک به پایین ترین سطح خود از سال 2015 قرار گرفته است.

به نظر می رسد مهمترین ریسک علیه اقتصاد منطقه یورو در شرایط کنونی، نگرانی از تبعات برگزیت بدون توافق است.

پدرو سانچز نخست وزیر موقت اسپانیا در این باره گفت: سناریوی خروج انگلیس از اتحادیه اروپا بدون توافق مهمترین و بزرگترین تهدید علیه رشد اقتصادی اسپانیا است.

بانک های مرکزی با کاهش نرخ بهره و سایر تدابیر پولی به این ریسک پاسخ داده اند. سازمان توسعه و همکاری اقتصادی نیز پیش بینی خود درباره رشد اقتصادی منطقه یورو را کاهش داده و پیش بینی کرده است که رشد اقتصاد جهانی امسال به کمتر از 2.9 درصد خواهد رسید.

انتهای پیام /

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد