اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

تلاش پکن برای خروج از فهرست آلوده‌ترین شهرهای جهان

پکن، پایتخت چین در نظر دارد از فهرست ۲۰۰ شهر آلوده جهان در سال جاری میلادی (۲۰۱۹) خارج شود و داده‌ها نیز حاکی از آن است که غلظت دودهای خطرناک در ماه اوت به کمترین میزان خود رسیده است.

داده‌های مربوط به شرکت فناوری کیفیت هوای مستقر در سوئیس نشان داده پکن قرار است امسال میزان ذرات کوچک PM۲.۵ را که به ریه آسیب جدی وارد می‌کنند، نسبت به سال ۲۰۱۸ میلادی تا حدود ۲۰ درصد و نسبت به سال ۲۰۱۷ میلادی تا حدود ۳۰ درصد کاهش دهد.

این پایتخت در خط مقدم جنگ علیه آلودگی هوا است که در سال ۲۰۱۴ میلادی آغاز شده و برای تعطیلی و جابجایی صنایع آلاینده، بهبود استانداردهای سوخت و انتشار و کاهش مصرف زغال سنگ در سطح شهر و مناطق اطراف آن تلاش کرده است.

با این حال کیفیت هوای شهر در سال ۲۰۱۹ میلادی احتمالاً بیش از چهار برابر بالاتر از میانگین راهنمای غلظت PM۲.۵ سالانه ۱۰ میکروگرم بر متر مکعبِ سازمان جهانی بهداشت و هم‌چنین بالاتر از استانداردِ ۳۵ میکروگرمِ ملی موقت چین خواهد بود.

در هشت ماهه نخست امسال میانگین غلظت PM۲.۵ در پکن به صورت ساعتی ۴۲.۶ میکروگرم، یعنی ۱۹.۳ درصد پایین‌تر از سال گذشته بوده است. این آمار کمتر از نیمی از میانگین در مدت مشابه سال ۲۰۰۹ میلادی است.

دولت چین اعلام کرده که در طول کمپین خود علیه آلودگی هوا در سال ۲۰۱۹ میلادی اقدامات مؤثرتر و هدفمندتری را اتخاذ خواهد کرد و در عین حال تلاش‌های خود را برای مجازات متخلفان کاهش نخواهد داد.

بنا بر گزارش رویترز، پکن پیش از این گفته بود که آتش‌بازی و فروش سوخت را در ماه جاری محدود خواهد کرد تا آلودگی هوا را در جشن هفتادمین سالگرد تأسیس جمهوری خلق در اول اکتبر به حداقل برساند.

برچسب ها :
خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد