اونس طلا2215.73
مظنه14,196,000
18 گرم3,277,100
ارزش سکه31,983,588
قدیم (بهار)36,200,000
جدید (امامی)39,400,000
نیم23,400,000
ربع14,500,000

تحلیل گران طلا چه کسانی هستند ؟ نحوه معاملات طلا

بازار طلا خواه نزولی باشد و یا صعودی به دلیل موقعیت منحصر به فردی که در سیستم های اقتصادی و سیاسی جهان دارد و همچنین نقدینگی بالا در این بازار فرصت های بی نظیری برای سودآوری تقریبا در تمام محیط ها دارد..

بسیاری از افرادی که این فلز را انتخاب می کنند به طور مستقیم و بواسطه معاملات آتی، بازارهای سهام و بازارهای آپشن با استفاده از لوریج های فوق العاده و ریسک های اندازه گیری شده اقدام به انتخاب این فلز میکنند.

فعالان بازار برخی مواقع بخاطر اینکه ویژگی های خاص دنیای بازار های طلا و مشکلات مخفی که ممکن است موجب از دست رفتن سود آن ها شود را نشناخته اند و در خصوص آن آموزش ندیده اند، نمیتوانند استفاده کاملی از نوسانات قیمت طلا ببرند. علاوه بر آن، تمام وسایل سرمایه گذاری به صورت برابر ایجاد نشده اند: برخی از ابزارهای معاملاتی طلا میتوانند نسبت به سایر ابزارها نتایج پایدار بهتری داشته باشند.

آموزش معامله با این فلز گرانبها چندان سخت نیست اما این کار نیاز به مهارت هایی دارد که صرفا برای این کالای معاملاتی تعریف شده باشد. تازه کارها باید به آرامی در این بازار کار کنند اما سرمایه گذاران خبره از این بازار با استفاده از این ۴ گام استراتژيک در معاملات روزانه و معمول خود سودهای زیادی بدست می آورند. در درجه بعدی باید در این بازار تا زمان رسیدن و کشف این بازار پیچیده نیاز به تمرین و آزمون زیادی دارید.

۱- چه چیزی موجب حرکت طلا میشود
طلا، یکی از کهن ترین ارزها در کره زمین، جایگاه عمیقی در ذهن و روان دنیای مالی باز کرده است. تقریبا همه در خصوص این فلز زرد نظری دارند، اما طلا به خودی خود تنها به تعداد محدودی از کاتالیست های قیمتی واکنش نشانمیدهد. هر یک از این عوامل نیروها در میانه یک قطب تقسیم میشوند و بر روی احساسات، حجم معاملات و شدت آن تاثیر گذار هستند:

  • تورم و تورم منفی
  • ترس و حرص
  • عرضه و تقاضا

فعالان بازار در معاملات طلا بخاطر واکنش با یکی از این قطب ها با افزایش ریسک روبرو میشوند و در واقع اینجا زمانی است که فرد دیگری حرکت قیمتی را تحت کنترل خود دارد. برای مثال، در جایی صحبت از فروش گسترده ای میشود که به بازارهای مالی ضربه وارد کرده است و در اینجا طلا از صعود قدرتمند طلا کاسته میود. بسیار از معامله گران میپندارند که ترس موجب حرکت این فلز زرد و جهش آن میشود، اعتقاد و باورهای احساسی جمع میتواند به صورت کورکورانه ای موجب افزایش قیمت شود. تورم ممکن است موجب نزول سهام شود که این میتواند موجب این شود که بر این باور شویم که از نظر تکنیکال عمده مردم به سمت فروش سهام در برابر طلا میکنند که این منجر به افزایش تهاجمی و بسیار قدرتمند طلا میشود.

ترکیب این عوامل همیشه در بازارهای جهانی نقش مهمی ایفا میکنند و بنیان های بلند مدتی که میتواند به طور برابری صعودی یا نزولی باشند را ایجاد میکند. به عنوان مثال، محرک اقتصادی فدرال رزرو که از سال ۲۰۰۹ آغلز شد، ابتدا تاثیر اندکی بر روی طلا داشت زیرا فعالان بازار بر روی سطوح بالاتری از ترسی که ناشی از سقوط اقتصادی سال ۲۰۰۸ بود، متمرکز بودند. با اینحال، این کاهش کیفی منجر به تورم منفی شد که در پی آن بازار طلا و گروه های کالاهای دیگر بخاطر این بازگشت اساسی، به سمت بالا حرکت کردند.

این چرخش سریعا روی نداد زیرا مزایده توردم عمدی در راه بود که موجب شد اقتصادهای تحت فشار و دارایی های کالا محور به سمت نقاط تاریخی خود بازگردند. سرانجام طلا پس از اینکه تورم عمدی به پایان رسید و بانک های مرکزی سیاست های انقباضی خود را تسهیل کردند، صعود کرد و در سال ۲۰۱۱ مجددا نزول داشت. در همان زمان سهام VIX به سطوح پایین تری نزول کرد، که این نشان از این داشت که ترس دیگر عامل حرکت در بازار به حساب نمی آید.

۲- شناخت جمعیت
طلا توجه جمعیت بیشماری را با علایق متنوع به خود جلب میکند و عمدتا منجر برخلاف اوراق قرضه می باشد. فعالین بازار طلا در بالای تپه قرار دارند و شمش های فیزیکی را جمع میکنند و بخش بزرگی از دارایی خانوادگی خود را به سهام، آپشن و یا اوراق آتی طلا اختصاص میدهند. فعالانی هستند که در این بازار به صورت بلند مدت فعالیت میکنند. علاوه بر این، شرکت کنندگان خرد در این بازار تقریبا تمام جمعیت فعالین بازار طلا را به خود اختصاص میدهند که با بودجه اندک خود بخش زیادی از این فلز گرانبها را به خود اختصاص داده اند.

فعالین بازار طلا با ایجاد سقفی زیر ارواق قرضه و سهام طلا بخاطر ایجاد یک عرضه مداوم برای خرید در قیمت های پایین موجب ایجاد نقدینگی بی شماری در این بازار شده اند. آنها همچنین با اهداف مخالف نقاطی برای ورود به معاملات فروش کوتاه مدت، بویژه در بازارهای احساسی که یکی از عوامل یاد شده در بالا در آن وجود دارد و فشار فروش در آن زیاد شده است، برای ورود به معامله نقاطی تعیین میکند.
علاوه بر موارد یاد شده، طلا فعالیت های هدجینگ زیادی را بواسطه سرمایه گذارهای ابزاری که اقدام به ترکیبی از خرید و فروش اوراق قرضه با استراتژی های جنبی میکنند، به خود اختصاص میدهد. اوراق قرضه، سبدهایی از ابزارهای گوناگون که متناسب با سرعت رشد وامنیت است را به ایجاد میکند که افراد با استفاده از الگوریتم های آن اقدام به معامله با این ترکیب میکنند. این افراد در بازارهای بسیار متناقضی که مشارکت مردم پایین تر از حد معمول است محبوبیت زیادی دارد.


شما برای اینکه بتوانید تبدیل به یک معامله گر موفق شوید نیاز به ویژگی های خاصی دارید. اعداد و ارقام دروغ نمیگویند شما میتوانید با استفاده از آنها پول بدست آورید یا تمام پول خود را از دست دهید. گاهی مواقع خوش شانس هستید اما گاهی مواقع ممکن است اشتباهات و بی دقتی های بسیار بدی انجام دهید که میتواند برای شما هزینه آور باشد.

ویژگی های معامله گران موفق

  • جزئی نگری - جای تعجب نیست اگر بگوییم توجه به جزئیات برای یک معامله گر بسیار حیاتی است. کوچکترین اشتباه میتواند با بیشترین سرعت منجر به باخت های بزرگ شود.
  • نظم و سازمان - در کنار توجه به جزییات و جزئي نگری سازماندهی و داشتن یک استراتژی معاملاتی سازمان یافته برای معامله گر از عوامل مهم به شمار می آید. معامله گران باید چند اردر را پیگیری کنند تا در نهایت بتوانند به موفقیت برسند و اگر یکی از اردرها را فراموش کنند ممکن است محتمل ضررهای سنگین شوند.
  • صبر و بردباری- معامله گران با تجربه میدانند که رسیدن به سود سریع و آنی نیست و نیازمند صبر و شکیبایی زیادی است.
  • توانایی مقابله با ترس ها و گذشتن از ضررهای گذشته - معامله گران موفق از ضرر و زیان گذشته درس میگیرند و با توجه به درس هایی که میگیرند به سمت جلو حرکت میکنند.
  • تطبیق پذیری - بدون تردید اقتصاد و بازار دائما در حال تغییر است. معامله گران موفق آنهایی هستند که قادر به تطبیق خود با تغییراتی هستند که میتواند بر روی منابع و آینده آن ها تاثیر بگذارد.
  • کنشگر نه واکنشگر - یکی از اشتباهات معامله گران تازه کار و بی تجربه این است که از قبل تصمیم گیری میکنند و نقاط ضعف ناشی از واکنش بیش از حد به بازار را میشناسند.
  • منضبط - به این معنی که این افراد توانایی تمرکز بر روی اهداف و منضبطانه به پیش رفتن را دارند. این یکی از موارد مهمی است که معامله گران موفق از آن بهره مند هستند.
  • کنار گذاشتن احساسات - شاید شنیده باشید که کسی بگوید عادت ندارد هنگام سرمایه گذاری و معامله احساسی شود. تحقیقات نشان داده اند معامله گرانی که بیش از حد از لحاظ عاطفی تحت تأثیر سود و زیان روزانه خود قرار می گیرند ، به طور متوسط نسبت به افرادی که بیش از حد احساساتی نمی شوند ، بدتر عمل می کنند.
  • به گذشته نگاه کنید - شاید به راحتی هر آنچه در رسانه ها میخوانید یا میشنوید را باور کنید. اما بدانید که همه چیز میتواند تغییر یابد و حتی برخی موارد میتوانند اخبار را نیز تحت تاثیر قرار دهند.
  • با موضوعات روانشناسی درونی خود کنار می آیند - مطالعات نشان داده اند که معامله گران تمایل دارند به هر قیمتی برنده شوند که این منجر به یک سری موضوعات روانشناسی برای آن ها میشود. از اینرو معامله گرانی با این استدلال احساس میکنند که باید به هر قیمتی برنده شوند و از اینرو ریسک بیشتری را میپذیرند.

معامله گران موفق تمایل به فداکاری برای رسیدن به مزیت های رقابتی نسبت به دیگران دارند.

انواع تحلیل بازار طلا

به طور کلی در معاملات بازار ما از روش های یکسانی برای بررسی و ارزیابی روند بازار استفاده میکنیم که در سه بخش جای میگیرد:
تجزیه و تحلیل تکنیکال

تحلیل تکنیکال چهارچوبی است که معامله گران با استفاده از آن به مطالعه تغییرات قیمتی می‌پردازند .از نظر تئوریک یک فرد می‌تواند با مشاهده تغییرات قیمت‌های تاریخی، شرایط معاملاتی کنونی و تغییرات بالقوه قیمتی را مشخص کند. دلیل اصلی استفاده از تحلیل تکنیکال این است که فرض می‌شود که تمام اطلاعات کنونی بازار در قیمت‌ها منعکس‌شده است. اگر تمام اطلاعات موجود، در قیمت منعکس‌شده باشد پس تنها با توجه به قیمت می‌توان معامله کرد. درواقع تحلیلگران تکنیکال به این ضرب‌المثل که “تاریخ تکرار می‌شود” اعتقاددارند. به اعتقاد آن‌ها اگر سطح قیمتی درگذشته مقاومت یا حمایتی ایجاد کرده باشد در آینده نیز می‌تواند همین کار را بکند.

۱- تحلیل بنیادی یا فاندامنتال
در این نوع از تحلیل نیروهای نیروهای سیاسی، اقتصادی و اجتماعی تأثیرگذار بر عرضه و تقاضای یک دارایی مد نظر قرارداده میشود و به عنوان شاخص تعیین قیمت و ترند به کار گرفته میشود. نیاز است که یک تحلیلگر بنیادی به رویدادها و اخبار گوناگون که بر اقتصاد یک کشور و عرضه و تقاضا تاثیر دارد،‌ مسلط و آگاه باشد. تحلیل بنیادی سنتی‌ترین روش و به‌نوعی مهم‌ترین روش تحلیلی در بازار سرمایه است.

۲- روانشناسی بازار
در این مورد از تحلیل اساس بر این است که قیمت تمام اطلاعات بازار را در خود دارد و آن را منعکس میکند. این روش نیاز به تبحر زیادی دارد تا معامله گر بتواند اطلاعات را دریابد. اگرچه بازارها تمامی اطلاعات را به سادگی منعکس نمی‌کنند. زیرا هر معامله گری در بازار عقیده و نظر خود را داشته و بازار احساسات توده را نیز منعکس می نماید که این میتواند به تمایلات کلی بازار جهت دهد.

۳- تجزیه و تحلیل تکنیکال
این تحلیل چهارچوبی است که معامله گر با استفاده از آن به مطالعه تغییرات قیمت می پردازد. در این نوع تحلیل گفته میشود فرد میتواند با نگاه به گذشته قیمت، شرایط کنونی و یا آتی بازار را حدس زده و آن را بداند. در این نوع تحلیل باور بر این است که اطلاعات کنونی بازار در قیمت منعکس شده است و از این رو تنها با توجه به قیمت میتوان اقدام به معامله نمود. در اینجا معامله گران اعتقاد دارند که تاریخ تکرار میشود.


سوالات خود را می توانید در صفحه اینستاگرام ما به آدرس instagram.com/tala.ir بپرسید

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد