اونس طلا2371.6
مظنه16,326,000
18 گرم3,768,800
ارزش سکه36,782,478
قدیم (بهار)41,000,000
جدید (امامی)44,300,000
نیم26,000,000
ربع16,000,000

افزایش ۴۳۰ درصدی قیمت طلا از سال 2000

با متشنج شدن اقتصاد جهانی تکیه کشورها به طلا روز به روز بیشتر می شود به طوری که در سال گذشته طلا افزایش قیمت بی سابقه ای را تجربه کرده است.

طلا فلز گران بهایی که از زمان استخراج و کشف تاکنون محبوبیت خود را حفظ کرده است، این روزها نزد سرمایه گذاران و کشورهای در جنگ با آمریکا محبوبیتی دو چندان پیدا کرده اما مسیری که طلا از سال ۲۰۰۰ تاکنون پیموده است چگونه بوده و آیا در آینده نیز در همان جهت به حرکت خود ادامه خواهد داد؟

طلا از سال ۲۰۰۰ تاکنون رشد بی سابقه ۴۳۰ درصدی را تجربه کرده است و روند کاملا مثبتی داشته است، به طوری که قیمت آن تاکنون هزار و ۲۳۱ دلار و ۸۰ سنت افزایش یافته است.

درصد نرخ رشد ۵ ساله قیمت طلا ( ۱۸.۰۵) تقریبا نزدیک به درصد نرخ رشد قیمت آن در ۶ ماه اخیر (۱۵.۷۴) است که این موضوع نشان دهنده سرعت گرفتن افزایش ارزش این فلز گران بها در ماه‌های اخیر است.

رشد قیمت طلا در سال ۲۰۱۸ نزدیک به ۲۶.۶۸ درصد بوده است و پیش‌بینی می شود سرعت رشد قیمت طلا در ماه‌های پایانی سال ۲۰۱۹ افزایش یابد. با توجه به آمارهایی که در اختیار کارشناسان قرار گرفته است پیش‌بینی می‌شود نرخ رشد اصلی قیمت طلا در اواخر سال ۲۰۱۹ تا اوایل سال ۲۰۲۰ بوده و در طول سیر روند صعودی، گاهی اوقات قیمت طلا کاهش پیدا کند ولی مسیری که در پی می گیرد مسیر افزایشی است. از این رو در حال حاضر نمی توان پیش بینی کرد که قیمت طلا تا چند دلار افزایش پیدا خواهد کرد اما بر اساس گفته‌های کارشناسان درصد رشد قیمت طلا در سال ۲۰۱۹ بسیار بیشتر از سال ۲۰۱۸ خواهد بود.

در حال حاضر ماهانه ۷.۵۱ درصد به قیمت طلا افزوده می شود و این در حالی است که طلا روزهایی در ماه را با روند کاهشی سپری می کند. به طور مثال امروز قیمت طلا هزار ۵۱۹ دلار و ۶۰ سنت است که نسبت به روز گذشته ۷ دلار و ۵۰ سنت (۰.۴۹ درصد) کاهش داشته است.

حال این سوال پیش می آید که طلا روند صعودی اش را ادامه خواهد داد یا خیر؟

با توجه به شدت گرفتن جنگ تجاری و تشدید وضع ناآرام اقتصاد جهانی در هفته های اخیر و کاهش ارزش دلار و افزایش وابستگی روزانه کشورها به طلا، این فلز گران‌بها نه تنها ثبات نخواهد داشت بلکه قیمت آن روز به روز افزایش پیدا خواهد کرد.

برچسب ها :
خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد