اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

رییس اتحادیه طلا: این هفته منتظر کاهش قیمت طلا باشید

رئیس اتحادیه طلا تهران گفت: این هفته روند بازار طلا همانند هفته گذشته است. قیمت طلا تا پایان این هفته نیز جزئی ارزان خواهد شد.

سفرهای دیپلماسی مقامات ایرانی سیگنال‌های مثبتی را به بازار ارائه داده است. هفته گذشته با سفر محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان به چین، ژاپن و مالزی بازارهای دلار، طلا، سکه و بورس روند مثبتی را به خود گرفتند و همچنین مذاکرات رو در رو با مقامات عالی رتبه که به منظور کاهش تنش‌های خاورمیانه شکل گرفته بود پیام‌های مثبتی را برای فعالان اقتصادی به همراه داشته است.

حال هفته گذشته برای دومین هفته پی در پی بورس یک روند صعودی و دلار و طلا یک روند نزولی را پشت سر گذاشتند.

در عمل نیز بازارها چنین وضعیتی را ثبت کردند: بورس بازدهی مثبت 4.7 درصدی، دلار بازدهی منفی 3.4 درصدی، طلا بازدهی منفی یک درصدی و سکه بازدهی منفی ۱٫۱ درصدی. در واقع به نظر می‌رسد در هفته اخیر روند صعودی بودن بورس و نزولی بودن دلار و طلا شدت گرفت.

در همین زمینه رئیس اتحادیه طلا تهران در پاسخ به این پرسش که آیا قیمت طلا در ماه محرم ارزان‌تر خواهد شد؟ به تجارت‌نیوز گفت: در گذشته با فرا رسیدن ماه محرم و صفر قیمت طلا از این نوع مناسبت‌ها چندان تاثیر نمی‌پذیرفت؛ این در حالی است که طی دو سال اخیر با فرارسیدن این ماه حجم معاملات به طور چشمگیری کاهش می‌یابد و همچنین قیمت طلا نیز ارزان‌تر از دیگر ماه‌ها می‌شود. طی سال‌های گذشته تاثیرپذیری کاهش قیمت طلا در ماه محرم و صفر حدودا پنج درصد بود؛ در حالی‌که به نظر می‌رسد که امسال هم قیمت طلا در ماه‌های نام‌بُرده بین ۱۰ تا ۱۵ درصد کاهش یابد.

ابراهیم محمدولی افزود: در ماه محرم و صفر عمده مراسم‌های جشن در کشور تعطیل هستند. همچنین نوسان قیمت طلا نیز اجازه خرید طلا را به مردم نمی‌دهد؛ چرا که با کاهش پله‌ای قیمت طلا در بازار داخل که متاثر از سیاست‌های داخلی است مردم نیز نسبت به خرید طلا محتاط‌تر هستند. همین موضوع داد و ستد خرید طلا در بازار را با کُندی مواجه کرده است.

او در پاسخ به این پرسش که آیا قیمت طلا تا پایان هفته روند کاهشی دارد؟ اظهار کرد: این هفته نیز روند بازار طلا همانند هفته گذشته است. قیمت طلا تا پایان این هفته نیز جزئی ارزان خواهد شد.

محمدولی به آخرین قیمت مسکوکات طلا اشاره کرد و گفت: براساس آخرین معامله‌های انجام شده هر قطعه سکه طرح جدید چهار میلیون و ۱۰۰ هزار تومان، هر قطعه سکه طرح قدیم چهار میلیون و ۵۰ هزار تومان است که در گذشته اختلاف قیمت این دو قطعه به ۲۰۰ هزار تومان می‌رسید اما حالا اختلاف قیمت این دو به ۵۰ هزار تومان رسیده است.

او در ادامه اظهار کرد: قیمت هر قطعه نیم سکه نیز دو میلیون و ۱۱۰ هزار تومان و هر قطعه ربع سکه نیز یک میلیون و ۳۰۰ هزار تومان معامله شده است. همچنین روز پنج‌ شنبه هر قطعه سکه گرمی نیز ۹۰۰ هزار تومان فروخته شده است.

برچسب ها :
خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد