اونس طلا2220.06
مظنه14,226,000
18 گرم3,284,000
ارزش سکه32,051,178
قدیم (بهار)36,200,000
جدید (امامی)39,400,000
نیم23,400,000
ربع14,500,000

سامسونگ همچنان پرفروش‌ترین برند گوشی‌ هوشمند جهان است

آمار جدید از میزان فروش گوشی‌های هوشمند در سه‌ ماهه‌ی دوم سال ۲۰۱۹ از برتری سامسونگ خبر می‌دهد. هواوی و آیفون در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

دو مؤسسه‌ی Strategy Analytics و Counterpoint آمار جالبی را از فروش جهانی گوشی‌های هوشمند در سه‌ماهه‌ی دوم سال ۲۰۱۹ منتشر کرده‌اند که همان‌طور که انتظار می‌رود سال‌به‌سال در حال افول است. با وجود افت فروش گوشی‌های هوشمند در جهان، سامسونگ و هواوی شاهد افزایش نسبی در فروش و سهم خود از بازار بوده‌اند.

بنابه آمار ارائه‌شده از Strategy Analytics، فروش جهانی گوشی‌های هوشمند نسبت به سال گذشته ۲.۶ درصد کاهش داشته است، ولی سامسونگ و هواوی موفق شده‌اند به ترتیب شاهد افزایش ۱.۹ و ۱.۷ درصدی در فروش خود باشند. این درحالی است که فروش اپل نسبت به سال گذشته ۰.۷ درصد کاهش داشته است. به عبارت دیگر، فروش سامسونگ به ۷۶.۳ میلیون، هواوی به ۵۸.۷ میلیون و آیفون به ۳۸ میلیون دستگاه رسیده است.

شیائومی و اوپو نیز به ترتیب با ۹.۴ و ۸.۷ درصد در جایگاه چهارم تا پنجم قرار دارند و در میزان فروش خود اندکی کاهش داشته‌اند. به‌طور کلی فروش اپو کاهش زیادی داشته است، ولی آمار شیائومی نسبت به گذشته تفاوت چندانی را به ثبت نرسانده است.

آمار ارائه شده توسط Counterpoint's research نیز اطلاعات مشابهی را به نمایش می‌گذارد، با این تفاوت که جزییات بیشتری را از برندهای قرار گرفته در جایگاه اول تا دهم به نمایش می‌کشد. سهم سامسونگ از بازار جهانی حدود ۲۰ درصد و هواوی ۱۶ درصد و اپل کمی بیشتر از ۱۰ درصد گزارش شده است. طبق آماری کهCounterpoint's research منتشر کرده است، هر سه شرکت نسبت به گذشته سهم کمتری را از بازار به خود اختصاص داده‌اند. برخلاف Strategy Analytics که کاهش ۲.۶ درصدی را در فروش جهانی اعلام کرده است،Counterpoint's research این میزان را ۱.۲ درصد می‌داند.

نکته‌ی قابل‌تأمل در آمار ارائه شده، سهم نوکیا یا HMD Global از بازار گوشی‌های هوشمند است. این شرکت موفق شده فروش گوشی‌های خود را در سه‌ماهه‌ی دوم ۲۰۱۹ در مقایسه با سه‌ماهه‌ی دوم ۲۰۱۸ در حدود ۲۰ درصد افزایش دهد و جایگاه نهم را به خود اختصاص دهد. لنوو و ویوو هم شاهد اندکی افزایش در آمار فروش خود بوده‌اند، درحالی که ال‌جی به زحمت توانسته فروش خود را پایدار نگه دارد. بیشترین رشد مربوط به برند Realme با ۸۴۸ درصد است. این رشد باتوجه به عرضه‌ی اولین گوشی هوشمند این شرکت در سه‌ماهه‌ی دوم ۲۰۱۹ امری طبیعی است.

برچسب ها :
خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد