اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

گردش مالی ۱۹۸ میلیارد دلاری نمایشگاه‌ها در دنیا

مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی ایران با اشاره به اهمیت این صنعت در اقتصاد امروز جهان از گردش مالی ۱۹۸ میلیارد دلاری نمایشگاه‌ها در سال ۲۰۱۸ در سطح جهان خبر داد.

بهمن حسین‌زاده صبح امروز (یکشنبه‌) در مراسم روز جهانی نمایشگاه‌ها، اظهار کرد: در طول سال‌های گذشته خوشبختانه این صنعت در بسیاری از نقاط جهان توانسته جایگاه خود را به دست بیاورد و امروز در بسیاری از کشورها نمایشگاه‌ها با رونق قابل توجهی روبرو هستند.

به گفته وی در سال ۲۰۱۸ میلادی نمایشگاه‌ها در جهان بیش از ۳۰۳ میلیون نفر بازدید کننده داشتند و به دنبال آن بیش از سه میلیون فرصت شغلی نیز با استفاده از این ظرفیت به وجود آمده است.

مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی ایران در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به نامگذاری یک روز در تقویم جهانی به نام "نمایشگاه‌ها" در این رابطه، تصریح کرد: این روز یک فرصت مناسب برای فرهنگ‌سازی برای صنعت نمایشگاهی است که می‌تواند برای ایران در زمینه افزایش صادرات غیر نفتی اثرات جدی داشته باشد.

حسین‌زاده درباره عملکرد نمایشگاه‌ها در اقتصاد ایران نیز توضیح داد: براساس جدیدترین ارزیابی‌ها ما در سال گذشته بیش از ۵۰۰ نمایشگاه در کشور برگزار کردیم و در حال حاضر نیز در ایران ۳۲ سایت نمایشگاهی فعال وجود دارد.

وی با اشاره به فرصت قابل تأمل نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۰ دوبی، گفت‌: ما در ماه‌های گذشته مذاکرات خوبی با برگزارکنندگان این نمایشگاه داشتیم و به این ترتیب یک فضای بیش از دو هزار متری در نمایشگاه اکسپو به ایران اختصاص یافته است. طبق ارزیابی‌ها این نمایشگاه‌ها ۲۵ میلیون نفر بازدیدکننده خواهد داشت که می‌تواند اهمیت جدی در مسیر توسعه این صنعت در ایران داشته باشد.

مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی ایران خاطرنشان کرد: در ماه‌های گذشته ۱۰ طرح برتر که برای غرفه ایران برنامه‌های خود را ارائه کردند بررسی شدند و در نهایت سه طرح در این زمینه برای طراحی غرفه ایران در نظر گرفته شد. ما تلاش می‌کنیم در این نمایشگاه فضای قابل توجهی را برای معرفی محصولات ایرانی ایجاد کنیم و در چارچوب آن شرایط برای عرضه کالاها و توسعه صادرات کالاهای غیر نفتی فراهم شود.

انتهای پیام

خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد