اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

احتمال آزادسازی ذخایر راهبردی آمریکا در بازا با کمبود عرضه نفت از سوی ونزوئلا

یک منبع آگاه در دولت ترامپ گفته دولت ترامپ در حال بررسی استفاده از ذخایر راهبردی نفت خام آمریکا است اما هیچ تصمیمی هنوز در رابطه گرفته نشده است.

نیویورک تایمز به نقل از یک منبع آگاه نوشت دولت ترامپ درحالی‌که تحریم‌های جدیدی علیه تجارت نفت ونزوئلا اعمال می‌کند، در حال بررسی استفاده از ذخایر راهبردی نفت خامش است اما هیچ تصمیمی هنوز در این رابطه گرفته نشده است.

دولت ترامپ روز دوشنبه با هدف فشار به نیکولاس مادارو، تحریم‌های جامعی علیه شرکت نفتی دولتی PDVSA اعمال کرد.

ذخایر راهبردی نفت، یک سری گودال‌های زیرزمینی در سواحل لوئیزیانا و تگزاس است که در حال حاضر 641.1 میلیون بشکه نفت داراست و حدود 396 میلیون بشکه از ان نفت ترش و باقی نفت شیرین است. نفت ترش، سولفور بیشتری دارد و به پالایش بیشتری نیاز دارد.

این منبع آگاه دولتی گفت عرضه این نفت هنوز حتمی نیست اما نقش این ذخایر غالبا زمانی مورد توجه قرار می‌گیرد که دولت به دنبال توازن بازار جهانی نفت است.

بر اساس این قانون، وزارت انرژی می‌تواند فروش آزمایشی تا 5 میلیون بشکه یا عرضه بیشتر به عنوان قرض دادن نفت به پالایشگاه‌ها انجام دهد.

اما این ذخایر معمولا نوعی نفت سنگین که ونزوئلا تامین می‌کرد را ندارند.

وزارت انرژی آمریکا در ماه‌های آتی می‌تواند یک فروش نفت از این ذخایر را به موجب قوانینی که توسط باراکاوباما، رئیس‌جمهور سابق آمریکا برای تامین دولت فدرال و یک برنامه پزشکی امضا شده بود، اعلام کند.

جو مک‌مونیگل، تحلیلگر ارشد سیاست انرژی در واشنگتن گفت: «من مطمئن نیستم که فروش مجاز یا حتی یک اقدام جدید واقعا به پالایشگاه‌ها کمک کند و این اقدام تنها قیمت نفت را بالا می‌برد.»

ریک پری، وزیر انرژی آمریکا در اواخر ماه سپتامبر در آستانه انتخابات کنگره‌ای و اعمال مجدد تحریم‌ها علیه ایران گفت دولت در حال بررسی عرضه نفت ذخایر راهبردی نیست و این نوع عرضه «تاثیر اندک و کوتاه‌مدت» دارد.

برچسب ها :
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد