اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

تعطیلی ۲۳۰ واحد طلا در یک سال اخیر / برخی طلافروشان راننده اسنپ شدند

دبیر اتحادیه طلا و جواهر تهران می‌گوید: افزایش یک‌باره قیمت طلا و مالیات بر ارزش افزوده باعث رکود در بازار طلاسازان و تعطیلی 230 واحد صنفی در یک سال اخیر شده است.

طلاسازان و طلافروشان دل خوشی از وضعیت بازار ندارند. چالش‌ها در حوزه صنعت طلاسازی و طلا فروشی باعث شده تا تعدادی از طلافروشان روند تعطیلی را در پیش بگیرند. آیا امسال با افزایش قیمت طلا و سکه واحدهای تولیدی توانسته‌اند به میزان کافی مصنوعات ساخته‌شده تولید کنند؟

دبیر اتحادیه طلا و جواهر تهران درباره این پرسش که طی چهار سال گذشته چه تعداد طلافروشی در تهران روند تعطیل را در پیش گرفته‌اند؟ به تجارت‌نیوز گفت: طی چهار سال گذشته حدود ۴۰ درصد طلاسازی‌ و طلافروشی‌ها در تهران روند تعطیلی در پیش گرفته‌اند. بر اساس آمارهای موجود در این بازه زمانی (چهار سال گذشته) حدود ۷۳۰ واحد صنفی طلافروشی تعطیل شده‌اند؛ این در حالی است که طی یک سال گذشته به‌دلیل افزایش یک‌باره قیمت‌های تمام‌شده حدود ۲۳۰ واحد صنفی و صنعتی تعطیل شدند.

نادر بذرافشان درباره علت تعطیلی طلافروشی‌ها اظهار کرد: افزایش یک‌باره قیمت طلا، رکود در این صنف را عمیق‌تر کرد. از طرف دیگر میزان مالیات بر ارزش افزوده نیز سال به سال افزایش می‌یافت. همین عوامل دست به دست هم داد تا قدرت خرید مردم برای مصرف طلاهای ساخته‌شده کاهش یابد و در نهایت تولیدکنندگان و فروشندگان طلا نیز روند تعطیلی در پیش بگیرند.

دبیر اتحادیه طلا و جواهر تهران می‌گوید: در زمان گذشته فعالان صنعتی در سال حدود ۲۰ کیلو طلا تولید می‌کردند اما امروز میزان تولید این نوع واحدهای صنعتی به تولید دو کیلوگرم طلا رسیده است.

او با بیان اینکه هم‌اکنون میزان تولید طلا در برخی واحدهای صنعتی به صفر رسیده است، گفت: در حال حاضر وضعیت صنف طلاسازی و طلا فروشی وخیم است. در حقیقت طی یک سال گذشته به‌دلیل چالش‌های مختلف در این صنف چنانچه در زمان گذشته فعالان صنعتی در سال حدود ۲۰ کیلو طلا تولید می‌کردند، امروز میزان تولید این نوع واحدهای صنعتی به تولید دو کیلوگرم طلا رسیده است. افراد دیگری هم بودند که در سال حدود دو کیلو طلای ساخته‌شده تولید می‌کردند اما اکنون میزان تولید این واحدها به ۲۰۰ گرم طلای ساخته‌شده در سال رسیده است.

بذرافشان اظهار کرد: برخی‌ دیگر هم از ادامه فعالیت در این صنف صرف نظر کردند و میزان تولیدشان به صفر رسیده است. در حال حاضر عده‌ای از فعالان صنف طلا هم اکنون راننده اسنپ هستند و درآمد زندگی‌شان را با جابه‌جایی مسافران تامین می‌کنند.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد