اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

رئیس صندوق بین‌المللی پول: رشد اقتصاد جهان آهسته‌تر از حد انتظار شده است

رئیس صندوق بین المللی پول گفت: «پس از دو سال توسعه بی وقفه، رشد اقتصاد جهان آهسته تر از حد انتظار شده و خطرات رو به افزایش است» .

صندوق بین المللی پول پیش بینی خود را از رشد اقتصاد جهان برای 2019 و 2020 کاهش داد چون ضعف اروپا و برخی بازارهای نوظهور و حل نشدن تنش های تجاری می تواند اقتصاد کند جهانی را بیش از پیش بی ثبات کند .


صندوق بین المللی پول برای سومین ماه پیاپی پیش بینی خود را از رشد اقتصاد جهان پایین آورد و اعلام کرد رکودی بزرگ تر از حد انتظار اقتصاد چین را فرا میگیرد که شرایط بازارهای مالی را آشفته تر خواهد کرد .
صندوق بین المللی پول پیش بینی کرد اقتصاد جهان در 2019 ، 3.5 درصد و در 2020 ،3.6 درصد رشد خواهد کرد یعنی به ترتیب 0.2 و 0.1 در صد رقم پیش بینی خود را پایین آورد .


پیش بینی های جدید در آستانه مجمع این هفته رهبران و مقامات تجاری جهان در داووس سوئیس منتشر شد که نشان می دهد سیاستگذاران احتمالا باید طرح هایی برای مقابله با این رشد کند اقتصادی ارائه دهند .
کریستین لاگارد، رئیس صندوق بین المللی پول گفت: « پس از دو سال توسعه بی وقفه، اقتصاد جهان آهسته تر از حد انتظار شده و خطرات رو به افزایش است » .


او با تاکید بر اینکه سیاست گذاران باید با تقویت اقتصادشان در برابر خطرات، آماده یک رکود جدی باشند گفت: « آیا رکود جهانی نزدیک است؟ نه، ولی خطر یک سقوط شدید در رشد اقتصادی مطمئنا افزایش یافته است » .
این کندی اقتصاد خود را در ضعف اروپا هم نشان داده است. آلمان به عنوان یک صادر کننده نیرومند به خاطر استاندارد های جدید سوخت برای خودرو ها ضربه خورده است و ایتالیا به دلیل بن بست اخیر بودجه رم با اتحادیه اروپا تحت فشار بازار است .
رشد در منطقه یورو از 1.8 درصد در 2018 به 1.6 درصد در 2019 کاهش می یابد یعنی 0.3 درصد پایین تر از پیش بینی سه ماه گذشته.صندوق بین المللی پول همچنین پیش بینی خود را از رشد در 2019 برای کشورهای در حال توسعه به 4.5 درصد کاهش داد. 0.2 درصد کمتر از پیش بینی قبلی و پایین تر از 4.7 درصد سال 2018 .
صندوق بین المللی پول اعلام کرد بازارهای نوظهور و اقتصادهای در حال توسعه طی چند ماه گذشته در بحبوحه تنش های تجاری، افزایش نرخ سود آمریکا، بالا رفتن ارزش دلار، جریان رو به خارج سرمایه و قیمت بی ثبات نفت، تحت فشار شرایط سخت خارجی قرار گرفته اند .

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد