اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک
88/89

رشد فزاینده اعتماد مصرف کننده در اقتصاد آمریکا

سایت طلا : تازه ترین آمارهای رسمی نشان می دهد که شاخص اعتماد مصرف کننده در آمریکا طی ماه گذشته به دومین رکورد بالا از سال 2004 میلادی رسیده است.

به گزارش بلومبرگ، نتایج تحقیق و بررسی دانشگاه میشیگان حاکی است که شاخص اعتماد مصرف کننده در اقتصاد آمریکا طی ماه گذشته با رشد فزاینده ای روبرو شده است.

انتشار این آمارهای مثبت در شرایطی است که بازارهای مالی جهان طی روزهای گذشته تحت تاثیر اظهارات و تصمیم جنجالی دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا برای وضع تعرفه علیه واردات فولاد و آلمینیوم قرار داشته است.

به نظر می رسد طرح دولت ترامپ برای کاهش مالیات شرکت های آمریکایی تاثیر زیادی بر افزایش شاخص اعتماد مصرف کننده داشته است.

این گزارش نشان می دهد که وضعیت مالی خانوارهای آمریکایی طی سال گذشته بهتر شده و پیش بینی می شود این روند طی سال جاری نیز ادامه یابد. بهبود شاخص اعتماد مصرف کننده تاثیر مثبتی بر مصرف بخش خصوصی خواهد داشت. مصرف بخش خصوصی بیش از دو سوم تولید ناخالص داخلی در اقتصاد آمریکا را تشکیل می دهد.

اکثر مصرف کنندگان آمریکایی تاکید کرده اند که اخبار مثبتی درباره تحولات اقتصادی شنیده اند و دو سوم آنها به تغییرات در سیاست های مالیاتی و افزایش اشتغال اشاره داشته اند.

این در حالی است که طرفداران حزب جمهوریخواه دیدگاه و احساس مثبتی نسبت به قانون کاهش مالیات ها دارند ولی طرفداران حزب دموکرات نارضایتی خود را از این قانون ابراز داشته اند.

ریچارد کورتین مدیر بخش تحقیق و پژوهش مصرف کننده در دانشگاه میشیگان در این باره گفت: مصرف کنندگان آمریکایی امیدواری خود نسبت به شرایط مثبت اقتصادی را بر مبنای بهبود اوضاع اشتغال، دستمزدها و افزایش درآمد بیان کرده اند. مهمترین خبر اقتصادی که موجب امیدواری مصرف کنندگان آمریکایی شده است، قانون اصلاح مالیات ها و افزایش خالص اشتغال در اقتصاد آمریکا بوده است.

شرکت کنندگان در این تحقیق و بررسی انتظار دارند که نرخ بیکاری آمریکا به کمتر از 4 درصد کاهش یابد ولی انتظار ندارند که رشد درآمدها بیشتر از تورم باشد. مصرف کنندگان آمریکایی نگران اخبار بد درباره افزایش نرخ بهره فدرال رزرو نیستند و تصور نمی کنند که افزایش نرخ بهره تاثیر منفی بر خریدهای شخصی آنها در سال 2018 داشته باشد.

این تحقیق نشان می دهد که مصرف کنندگان آمریکایی انتظار دارند نرخ تورم طی سال آینده به 2.7 درصد برسد. نرخ تورم آمریکا در بازه زمانی 5 تا 10 سال آینده نیز به 2.5 درصد خواهد رسید.

برچسب ها :
خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد