اونس طلا2337.71
مظنه14,881,000
18 گرم3,435,200
ارزش سکه33,526,893
قدیم (بهار)37,500,000
جدید (امامی)40,950,000
نیم24,100,000
ربع14,400,000
رییس شورای هماهنگی بانک های دولتی تاکید کرد

ورود به عصر بانکداری دیجتالی تا سال 2020 میلادی

رییس شورای هماهنگی بانک های دولتی اعلام کرد: تا سال 2020 میلادی بانک ها وارد عصر بانکداری دیجیتال می شوند و در نتیجه، ورود به عرصه های جدید بویژه در بستر پیام رسان ها اجتناب ناپذیر است.

«محمدرضا حسین زاده» عصر دوشنبه افزود: شعبه های بانکی در دنیا روز به روز در حال کوچک شدن است.

وی گفت: نتایج تحقیقات بین المللی نشان می دهد، همزمان که اندازه شعبه های بانکی در دنیا کوچک و کوچک تر می شود، حضور در شبکه های اجتماعی از سوی بانک ها بیشتر شده است.
رییس شورای هماهنگی بانک های دولتی که مدیرعامل بانک ملی ایران است، از بررسی اقدام های بانک های بزرگ جهانی در عرصه فناوری های نوین و دیجیتال خبر داد.
وی که در آیین رونمایی از محصولات جدید این بانک در عرصه فناوری های نوین سخن می گفت، از اجرای طرح 'بانک آفیسر' خبر داد و یادآوری کرد: با اجرای این طرح خدمات ویژه ای به مشتریان خاص بانک ارایه خواهد شد.
حسین زاده، صدور کارت سکه را از دیگر طرح های جدید این بانک برشمرد و گفت: چندی سالی می شود که مردم پول زیادی در جیب خود نگه نمی دارند و جای آن را کارت بانکی گرفته است، اکنون کارت سکه نیز همین کاربرد را خواهد داشت و به جای سکه فیزیکی، کارت سکه در اختیار مردم قرار خواهد گرفت.
وی ادامه داد: در این روش، مردم در بانک کارگشایی بانک ملی حساب سکه باز می کنند و سکه های خود را در بستر نظام بانکی جابجا می کنند.
حسین زاده گفت: یکی دیگر از طرح های جدید، طراحی باشگاه مشتریان ویژه بانک است که می توانند بدون مراجعه به شعبه ها هر خدمتی را دریافت کنند.
وی درباره طراحی کیوسک های ارزی نیز گفت: در این طرح، به گردشگران در ازای دریافت ارز، کارت بانکی داده می شود.
به گفته وی، به مناسبت انتخاب تبریز به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام در سال 2018 این کیوسک ها ابتدا در این شهر و سپس بتدریج در فرودگاه امام خمینی (ره) و شهرهای گردشگرپذیر نصب می شود.
حسین زاده به طراحی پیام رسان بومی «بله» در بانک ملی ایران اشاره کرد و گفت: هرچند قصد رقابت با دیگر پیام رسان های داخلی و خارجی را نداریم اما امکان مراودات مالی در بستر بله وجود دارد.

** جزییات صدور کارت سکه و «گردشگر کارت»
معاون فناوری اطلاعات بانک ملی ایران نیز در این آیین گفت: بانکداری الکترونیک باعث کاهش هزینه ها و بهبود خدمات می شود و از مزایای بلندمدت آن رضایتمندی مشتریان است.
مسعود خاتونی درباره کارت سکه توضیح داد: طراحی این کارت ها ۱۵ ماه پیش در بانک ملی کلید خورد و اکنون افتتاح آن با آغاز پیش فروش سکه از هفدهم بهمن در بانک ملی همزمان شده است.
وی افزود: اولین هدف در طراحی کارت سکه شفاف شدن فعالیت های اقتصادی در این طرح بود و امنیت، نظام مندی حراج سکه و آرامش خاطر از نظر دسترسی بدون محدودیت زمانی و مکانی از دیگر اهداف طرح کارت سکه به شمار می رود.
خاتونی درباره گردشگرکارت توضیح داد که در این سامانه گذرنامه و روادید گردشگر خارجی بررسی و با ١٩ ارز مختلف به وی خدمات ارائه می شود.
وی ادامه داد گردشگران می توانند از کارت خود به جای سیمکارت، خرید اینترنتی، تبدیل ارز و خدمات مختلف استفاده کنند.

انتهای پیام

خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد