اونس طلا2379.63
مظنه16,591,000
18 گرم3,830,000
ارزش سکه37,379,523
قدیم (بهار)41,600,000
جدید (امامی)44,900,000
نیم26,300,000
ربع16,300,000

ورود لرزان شاخص بورس به کانال 98 هزار واحدی

شاخص بورس امروز (دوشنبه) با رشد 225 پله ای، وارد کانال 98 هزار واحدی شد و در جایگاه 98 هزار و 33 واحدی قرار گرفت.

در بازار امروز گروه خودرویی دوباره مورد توجه فعالان بازار سرمایه قرار گرفت و بیشترین ارزش معاملات را به خود اختصاص داد،
بر این اساس، گروه خودرو در معاملات امروز صدرنشین بورس شد. در این گروه 233 میلیون سهم به ارزش 289 میلیارد ریال داد و ستد شد.
گروه فلزات اساسی به ارزش 213 میلیارد ریال و شیمیایی به ارزش 198 میلیارد ریال جایگاه های بعدی را به خود اختصاص داد.
در رده چهارم، گروه کانی های فلزی با معاملاتی به ارزش 107 میلیارد ریال جای گرفت.
گروه فرآورده های نفتی با معاملاتی به ارزش 91 میلیارد ریال رده پنجم را از آن خود کرد.
نمادهای فملی (ملی صنایع مس)، وامید (گروه مدیریت سرمایه گذاری امید)، خودرو (ایران خودرو)، فولاد (فولاد مبارکه) و خساپا (سایپا) در معاملات امروز بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص داشتند.
در مقابل، وکار (بانک کارآفرین) و آپ (آسان پرداخت پرشین) بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص بر جای گذاشتند.

** وضع شاخص های بازار
در معاملات امروز 805 میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش یک هزار و 749 میلیارد ریال در 72 هزار و 325 نوبت خرید و فروش شد.
شاخص نیز نشان می دهد که بررسی شاخص های اصلی بازار سرمایه نشان می دهد شاخص قیمت (وزنی - ارزشی) که در آن ارزش سهام شرکت های بزرگ اثر بیشتری بر شاخص می گذارد 72 واحد و شاخص کل (هم وزن) که در آن ارزش و وزن همه شرکت های بزرگ و کوچک در محاسبه شاخص کل، یکسان در نظر گرفته می شود، 102 واحد رشد کرده است.
شاخص قیمت (هم وزن) که بیانگر سطح عمومی قیمت سهام شرکت های پذیرفته شده در بورس است، 77 واحد و شاخص آزاد شناور که بیانگر آن بخش از سهام شرکت هاست که قابل معامله در بورس باشد، 229 واحد بالا رفته است.
شاخص بازار اول که به شرکت هایی اختصاص دارد که از نظر سرمایه، سودآوری و درصد سهام آزاد شناور شرایط بهتری دارند، 203 واحد و شاخص بازار دوم بورس 249 واحد رشد کرد.

** آغاز معاملات اسناد جدید خزانه اسلامی در فرابورس
در معاملات امروز، شاهد عرضه دور جدیدی از اسناد خزانه اسلامی بودیم که به ارزش 17 هزار میلیارد ریال در دهم آبان ماه امسال از سوی وزارت امور اقتصادی و دارایی منتشر شده است.
بدین ترتیب، معامله‌گران بیش از 76 هزار ورقه را به ارزش افزون بر 65 میلیارد ریال در این نماد معاملاتی خرید و فروش کردند.
امروز در بازار اوراق با درآمد ثابت که اکنون میزبان معاملات چندین مرحله از اسناد خزانه اسلامی در قالب بودجه سال 1396 است، بیش از یک میلیون ورقه به ارزش 980 میلیارد ریال داد وستد شد.
همچنین در بازار اوراق تسهیلات مسکن، معامله‌گران دادوستد بیش از 73 هزار ورقه به ارزش افزون بر 52 میلیارد ریال را رقم زدند.
شاخص کل فرابورس امروز با نزدیک به هفت واحد رشد در ارتفاع یک هزار و 92 واحدی قرار گرفت که نمادهای مارون(پتروشیمی مارون) و زاگرس (پتروشیمی زاگرس) بیشترین تاثیر مثبت را بر این نماگر بر جای گذاشتند.
در معاملات امروز 431 میلیون ورقه بهادار به ارزش بیش از 2018 میلیارد ریال در بازارهای فرابورس ایران معاملات امروز را به پایان رساندند.

** افزایش معاملات بازار سرمایه با راه اندازی معاملات الکترونیکی
در مسیر توسعه بازار سرمایه و افزایش رقابت پذیری در بازار و بهبود سطح معاملات، سامانه های جدید معاملاتی در حال راه اندازی است که به نظر کارشناسان، کیفیت معاملات را بالا برده و ریسک آنها را کاهش می دهد.
مدیرعامل یک شرکت سرمایه‌گذاری بورسی درباره وضع معاملات الکترونیکی در بازار سرمایه کشور به تارنمای سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: معاملات الکترونیکی از سال 1389 آغاز شد و امسال به 2900 هزار میلیارد ریال در بورس و فرابورس رسید.
مهرداد رجبی به رقابت 108 کارگزاری در بازار سرمایه اشاره کرد و ادامه داد: حوزه فناوری اطلاعات به عنوان یکی از بخش های اصلی رقابت میان کارگزاری ها به شمار می رود که می تواند برای آنها مزیت رقابتی ایجاد کند.
وی به راه اندازی سامانه معاملاتی آنلاین سینا تریدر به عنوان تازه ترین سامانه معاملاتی اشاره کرد و ادامه داد: سامانه های جدید معاملاتی می توانند با ارایه کردن مزایایی مانند معاملات الگوریتمی، استارت آپ ها (کسب و کارهای نوپا) و فین تک (کسب و کارهای نوپای بخش مالی)، شرایط را برای بهبود فرایند معاملات فراهم کنند.
این مسوول بازار سرمایه یادآور شد: این سامانه های جدید می تواند اطلاعات جامعی فنی و بنیادی را در اختیار فعالان بازار سرمایه گذارد تا وضع معاملات بهبود یابد.

** افزایش شفافیت بورس با ارایه گزارش تفسیری شرکت ها
مسوولان بازار سرمایه و کارشناسان سازمان بورس و اوراق بهادار در نشستی، قالب ارائه گزارش تفسیری مدیریتی را بررسی کردند.
به گزارش سازمان بورس و اوراق بهادار، بر اساس این طرح، شرکت های بورسی ملزمند با هدف افزایش شفافیت بازار سرمایه، گزارش خود را با توجه به فعالیت شرکت خود ارائه کنند.
گزارش های تهیه شده بر اساس شرکت‌های تولیدی، خدماتی، بانکی، بیمه‌ای، لیزینگ، سرمایه‌گذاری و ساختمانی تقسیم بندی می شوند.
بدین ترتیب، بخش مهمی از اطلاعات صورت های مالی و بودجه به صورت تفصیلی و با جزییات کامل در قالب جداول جدید به فعالان بازار سرمایه و تحلیل‌گران عرضه و نگرانی فعالان بازار سرمایه از کاهش اطلاعات ارائه‌شده به بازار برطرف می شود.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد