اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک
موسسه کاپیتال اکونومیکس:63.64

قیمت طلا علی رغم تنش های سیاسی به 1200 دلار بازخواهد گشت

سایت طلا : تحلیلگران موسسه کاپیتال اکونومیکس بر این باورند که قیمت جهانی طلا تا پایان سال 2018 میلادی به 1200 دلار در هر اونس خواهد رسید.

به گزارش سایت طلا به نقل از پایگاه اینترنتی کیتکو نیوز، موسسه سرمایه گذاری کاپیتال اکونومیکس در تازه ترین تحلیل خود پیش بینی کرده است که تنش های سیاسی در عرصه بین المللی طی ماه های آینده نیز وجود خواهد داشت ولی این عامل به تنهایی برای تقویت قیمت طلا کافی نخواهد بود.

بر اساس این گزارش کاپیتال اکونومیکس پیش بینی کرده است که قیمت هر اونس طلا تا پایان سال 2018 میلادی به کمتر از 1200 دلار خواهد رسید. تشدید ریسک های سیاسی می تواند موجب تقویت نسبی قیمت طلا شود ولی این به تنهایی برای افزایش بیشتر قیمت طلا تا پایان سال آینده کافی نخواهد بود.

مسائل سیاسی پیش از این طی ماه های گذشته تاثیر زیادی بر نوسانات قیمت طلا داشته است، از جمله انتخابات فرانسه، مذاکرات برگزیت و تشدید تنش ها بین آمریکا و کره شمالی.

این گزارش افزود: قیمت طلا پیش از این طی ماه های جولای تا اوت تحت تاثیر اظهارات تند رئیس جمهور آمریکا و رهبر کره شمالی با افزایش روبرو شده است.

موسسه کاپیتال اکونومیکس در حالی پیش بینی کرده است که قیمت طلا تا پایان سال آینده به 1200 دلار خواهد رسید که در گزارش قبلی خود این رقم را 1050 دلار اعلام کرده بود.

قیمت جهانی طلا در ماه اکتبر با افت 1.1 درصدی روبرو شده است. به نظر می رسد عامل اصلی افت احتمالی قیمت طلا در سال آینده، سیاست های سختگیرانه پولی از سوی فدرال رزرو آمریکا خواهد بود.

کاپیتال اکونومیکس پیش بینی کرده است که فدرال رزرو آمریکا تا پایان سال 2017 میلادی یک بار دیگر نرخ بهره را افزایش خواهد داد و در سال آینده نیز 4 بار دیگر نرخ بهره را افزایش می دهد.

بی شک گمانه زنی های مربوط به افزایش نرخ بهره آمریکا فشار زیادی را بر قیمت جهانی کالاهای راهبردی به خصوص طلا وارد خواهد کرد.

این موسسه مالی پیش بینی کرده است که قیمت هر اونس نقره نیز تا پایان سال آینده به 16 دلار خواهد رسید. این رقم در گزارش قبلی موسسه کاپیتال اکونومیکس 14.50 دلار اعلام شده بود.

به نظر می رسد سیاست های پولی بانک های مرکزی اروپا انگلیس و ژاپن و همین طور وضعیت تقاضای فیزیکی در بازارهای نوظهور و در حال توسعه نیز تاثیر زیادی بر قیمت جهانی طلا خواهد داشت.

برچسب ها :
خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد