اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک
وال استریت ژورنال خبر داد: 29.30

ترامپ گزینه های مورد نظر برای ریاست فدرال رزرو را انتخاب کرده است

سایت طلا : یک روزنامه مشهور آمریکایی نوشت، دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا 2 نامزد احتمالی را برای ریاست فدرال رزرو طی سال های آینده انتخاب کرده است.

به گزارش سایت طلا به نقل از پایگاه اینترنتی رویترز، روزنامه وال استریت ژورنال نوشت: دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا دو نفر را به عنوان گزینه های مدنظرش برای ریاست فدرال رزرو طی سال های آینده معرفی کرده است: جانت یلن رئیس کنونی فدرال رزرو و گری کوهن مشاور اقتصادی رئیس جمهور آمریکا.

بر اساس این گزارش ترامپ در مصاحبه با این روزنامه آمریکایی تاکید کرد: جانت یلن رئیس فعلی فدرال رزرو که دوره مسئولیتش در ماه فوریه به پایان خواهد رسید، قطعا یکی از گزینه های ریاست بر فدرال رزرو برای یک دوره دیگر خواهد بود.

ترامپ در ادامه تصریح کرد: گری کوهن رئیس سابق موسسه مالی گلدمن ساش و مدیر فعلی شورای ملی اقتصادی کاخ سفید نیز دیگر گزینه مورد نظر برای ریاست فدرال رزرو آمریکا است.

ترامپ گفته است که تا پایان امسال نظر نهایی و رسمی خود را در این باره اعلام خواهد کرد. وی افزود: 2 یا 3 نامزد دیگر برای ریاست فدرال رزرو آمریکا مد نظر هستند. البته وی اشاره ای به نام آنها نکرده است.

پس از آنکه رئیس جمهور آمریکا نامزد نهایی خود را برای ریاست فدرال رزرو معرفی می کند، سنا باید صلاحیت او را تایید کند.

اظهارات ترامپ موجب افزایش گمانه زنی ها درباره سرنوشت رئیس بعدی فدرال رزرو آمریکا شده است، بانفوذترین بانک مرکزی جهان که فعلا در مسیر سیاست های پولی سختگیرانه حرکت می کند.

فدرال رزرو آمریکا از ابتدای امسال تاکنون 2 بار نرخ بهره را افزایش داده و احتمالا قصد دارد تا پایان امسال یک بار دیگر نرخ بهره را افزایش دهد. البته فدرال رزرو در نشست روز چهارشنبه تصمیم گرفت تا نرخ بهره را تغییر ندهد.

این در شرایطی است که نشریه پلیتیکو اوایل ماه جاری اعلام کرده بود که با توجه به مخالفت ترامپ با سیاست های پولی فدرال رزرو، بعید است که یلن بار دیگر به عنوان رئیس بانک مرکزی آمریکا انتخاب شود.

کوهن که یک دموکرات است برای کمپین انتخاباتی ترامپ کار نکرده و تنها پس از انتخابات ریاست جمهوری نوامبر همکاری با تیم ترامپ را آغاز کرده است.

یلن در فوریه 2014 میلادی ریاست فدرال رزرو را از بن برنانکی تحویل گرفت، این در شرایطی بود که رونق اقتصادی آمریکا پس از بحران مالی 2008 میلادی همچنان به شدت شکننده بود.

در شرایطی که نرخ بیکاری آمریکا نزدیک به سطح اشتغال کامل رسیده است، تحلیلگران اقتصادی منتظر افزایش بیشتر نرخ بهره هستند.

برچسب ها :
خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد