اونس طلا2383.27
مظنه16,646,000
18 گرم3,842,700
ارزش سکه37,503,438
قدیم (بهار)41,600,000
جدید (امامی)44,900,000
نیم26,300,000
ربع16,300,000

همفکری رؤسای اتحادیه های طلای سراسر کشور در مورد مالیات برارزش افزوده

سایت طلا: رؤسای اتحادیه های مراکز استانهای سراسر کشور طی نشستی در مورد روند اجرای قانون مالیات برارزش افزوده و اصلاح آن به همفکری و تبادل نظر پرداختند.

علی موزرانی نایب رئیس اتحادیه طلا و جواهر اصفهان با بیان این مطلب به سایت طلا گفت: این جلسه همزمان با برپایی یازدهمین نمایشگاه بین المللی طلا و جواهر اصفهان در هتل آسمان این شهر برگزار شد.

وی با اشاره به شرایط خاص این صنف در موقعیت فعلی گفت: مهمترین مشکل صنف طلا و جواهر موضوع مالیات و به ویژه مالیات برارزش افزوده است، و مباحثی که در این جلسه مطرح شد حول محور این موضوع انجام گردید.

موزرانی درباره جمع بندی این نشست اعلام کرد: همگی در این جلسه به این جمع بندی رسیدیم که پرداخت مالیات برارزش افزوده را فقط از اجرت پرداخت کرده و به هیچ عنوان اصل طلا مشمول این مالیات نشود.

نایب رئیس اتحادیه طلا و جواهر اصفهان بر لزوم حل این مشکل از مسیر قانونی تأکید کرد و افزود: از دیگر خروجی های این جلسه همفکری، برگزاری جلسات متعدد با نمایندگان مجلس در تمامی شهرها و توجیه ایشان در مورد مسئله مالیات برارزش افزوده بود.

وی با بیان نامشخص بودن این قانون پس از 7 سال از اجرای آن توسط سازمان امور مالیاتی تصریح کرد: همکنون حدود 20-30 درصد از کارگاههای صنف ما به تعطیلی کامل رسیده و مابقی تولیدکنندگان نیز با 30 درصد از توان خود مشغول کار هستند و صنف طلا و جواهر واقعاً شرایط بحرانی را سپری می کند.

موزرانی با قبول وجود رکود در کشور یادآور شد: ما معتقد هستیم اگر از رکود هم خارج شویم ولی این قانون اصلاح نشود، قطعاً حداقل 70 درصد از صنف ما مجبور به خروج از این صنف هستند، لذا خود دولت و حتی نمایندگان مجلس هم بعد از 7 سال متوجه شده اند که این قانون دارای اشکال است.

عضو هیئت مدیره اتحادیه طلا و جواهر اصفهان به پیشنهاد دولت برای حل این مشکل طلافروشان اشاره کرد و گفت: دولت طرح کاهش نرخ مالیات برارزش افزوده از 9 درصد به 3 درصد را ارائه نموده است که این پیشنهاد نیز راهگشای این صنف نیست و این طرح یک مُسکّن بوده و نظر این صنف دریافت مالیات برارزش افزوده از اجرت و خدمات طلاست، نه از کل قیمت طلا.

وی با بیان اینکه همکنون بیشترین بحث این صنف با نمایندگان مجلس برای اصلاح منطقی این قانون است خاطرنشان کرد: اخیراً جلسات زیادی با نمایندگان و کمیسیون اقتصادی داشتیم، و حدود 5-6 ماه پیش به اتفاق گفتند که یا این قانون اشکال دارد و یا اجرای این قانون محل مشکل است که باید حتماً اصلاح شود، ولی متأسفانه الان هم که می خواهند اصلاح شود، این اصلاح بیشتر تعدیل می شود تا اصلاح.

موزرانی برلزوم تلاش اهالی این صنف برای اصلاح این قانون در فرصت باقی مانده ادامه داد: اگر این مسئله دقیق بررسی شود قطعاً به این نتیجه می رسند که قرار است این مالیات برارزش افزوده از مردم گرفته شده و به دولت داده شود، وضرر اصلی را مردم متحمل می شوند.

نایب رئیس اتحادیه طلا و جواهر اصفهان ضرر اصلی صنف طلا در اجرای این قانون را بی رغبتی برای خرید طلا دانست و در گفتگو با سایت طلا تصریح کرد: همکنون نسبت به 4 سال قبل مصرف طلا به شدت کاهش پیدا کرده و فرهنگ طلا در ایران از فرهنگ سرمایه ای به فرهنگ زینتی تبدیل شده است.

وی با بیان عدم لزوم آزمون و خطا در اجرای قانون مالیات برارزش افزوده گفت: در کشورهای اروپایی این قانون پیاده سازی شد، و بعضی از کشورهایی که مالیات برارزش افزوده از کل طلا گرفته شد، حجم این صنعت بسیار کاهش پیدا کرده است.

انتهای پیام

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد