اونس طلا2232.37
مظنه14,406,000
18 گرم3,325,600
ارزش سکه32,456,718
قدیم (بهار)36,200,000
جدید (امامی)39,400,000
نیم23,400,000
ربع14,500,000
یک مقام صنفی اعلام کرد:

مالیات برارزش افزوده مهمترین عامل دوری مردم از طلاست

سایت طلا : عضو هیئت مدیره اتحادیه طلا و جواهر تهران با بیان اینکه مالیات برارزش افزوده موجب رکود در بازار طلا و تعطیلی واحدهای این صنف شده است از تغییر نگاه مردم نسبت به طلا، و فاصله گرفتن آنان از این کالای سرمایه ای خبر داد.

داوود سلمانیان در گفتگو با سایت طلا با بیان رکود حاکم در بازار به ویژه در صنف طلا و جواهر گفت: اجرای غیرکارشناسی مالیات برارزش افزوده موجب آسیب جدی به بدنه صنف طلا و جواهر و تغییر رویکرد مردم و دوری آنان از طلا شده است.

وی با اشاره به افزایش هزینه خرید طلا با اجرای قانون مالیات برارزش افزوده برای مردم تصریح کرد: مردم دیگر نگاه سرمایه ای به طلا ندارند و با اجرای این قانون نگاه مصرف کننده به طلا به عنوان یک کالای غیر سرمایه ای مبدل شده است.

عضو هیئت مدیره اتحادیه طلا و جواهر تهران افزود: بسیاری از کارگاهها و واحدهای صنفی ما یکی پس از دیگری به علت نبود کار و همچنین صدور برگه های تشخیص مالیاتی سنگین ارزش افزوده و مالیات برمشاغل علیرغم میل باطنی تعطیل کرده اند.

سلمانیان با اشاره به نامگذاری امسال به اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال از سوی مقام معظم رهبری خاطرنشان کرد: با اجرای قانون فعلی مالیات برارزش افزوده عملاً هم تولید ما در حال نابودی است و هم اشتغالزایی در این صنف از بین خواهد رفت و تنها راه حل بازگشت رونق به این صنف اصلاح این قانون و تسهیل قوانین مربوط به تولید و صادرات است.

وی در رابطه با اصلاح قانون مالیات برارزش افزوده تأکید کرد: در این قانون باید مالیات از کل طلا حذف شده و تنها از اجرت و سود طلا مالیات اخذ شود تا مشتریان رغبتی برای خرید طلا داشته باشند.

این عضو هیئت مدیره اتحادیه طلا و جواهر تهران همچنین به دیگر مشکلات ناشی از اجرای قانون مالیات برارزش افزوده خبرداد و گفت: مشکل فروش طلای دست دوم و کم اجرت ها که بعضی از آنها عیارهای غیراستانداردی دارد هم به اجرای این قانون برمی گردد، چرا که در رکود بازار مغازه داران مجبور هستند به نحوی فروش خود را افزایش دهند.

سلمانیان پیامد فروش طلای دست دوم را ضرر به تولید کشور و آسیب به سازندگان طلا و جواهر و همه همکاران این صنف عنوان کرد و ادامه داد: این مشکل به کمک مسئولین و همت هیئت مدیره اتحادیه و همه اعضاء صنفی و هر کسی که کمکی در این رابطه از دستش بر می آید حل شدنی است تا هم رونق به این بخش بازگشته و هم مردم با این صنف آشتی کنند.

وی با بیان گستردگی و پراکندگی طلافروشان در تهران در مورد نظارت و کنترل اتحادیه طلا و جواهر بر اعضاء صنفی به سایت طلا گفت: تمام تلاش این اتحادیه این بوده که تخلفات در این حوزه به حداقل برسد و در این زمینه اتحادیه همکاری های خوب و مشترکی را با سازمان صنعت، معدن و تجارت، تعزیرات و سازمان استاندارد داشته است.

عضو هیئت مدیره اتحادیه طلا و جواهر تهران میزان تخلفات در مرکز تهران را بسیار اندک دانست و اصلاح برخی قوانین از جمله مالیات برارزش افزوده را در کاهش تخلفات بسیار مهم و ارزنده برشمرد.

انتهای پیام

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد