اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

تحلیل مارکت اسلانت از تغییر روش قیمت گذاری طلا در بازارهای جهانی

سایت طلا : تازه ترین تحلیل اقتصادی نشان می دهد که روش قیمت گذاری طلا در بازارهای بین المللی به سرعت در حال تغییر است و قیمت گذاری طلا بیشتر به سوی یک روند صعودی خواهد بود.

به گزارش سایت طلا به نقل از پایگاه اینترنتی مارکت اسلانت، تحلیلگران اقتصادی بر این باورند که یک نظم جدید مالی در عرصه بین المللی در حال شکل گیری است و شواهد نشان می دهد که روش قیمت گذاری فلزات گرانبها به خصوص طلا به سرعت در حال تغییر است.

بر اساس این گزارش تحلیل اقتصادی نشان می دهد که نفوذ و تاثیرگذاری بازارهای شرقی به خصوص چین در روند قیمت گذاری طلا به سرعت رو به افزایش است. چین مایل به افزایش بیشتر قیمت جهانی طلا است. چین همچنان به افزایش ذخایر طلای خود ادامه می دهد.

بانک مرکزی چین قصد دارد با افزایش ذخایر طلای خود، در واقع یوان را تقویت کند. زمانی که علل اصلی تغییر و نوسانات قیمت طلا در بازارهای بین المللی را دنبال می کنیم، معمولا عوامل سیاسی و اقتصادی آمریکا و نوسانات ارزش دلار مطرح می شود. در اکثر این موارد، تقاضای فیزیکی در بازارهای نوظهور و در حال توسعه در نظر گرفته نمی شود.

ولی در واقع تقاضای فیزیکی در بازارهای آسیایی و نوظهور عامل بسیار مهمی در نوسانات قیمت طلا در بازارهای بین المللی است. شاید تسلط دلار آمریکا بر بازارهای بین المللی ارز عامل اصلی این مساله است که سایر عوامل مهم و تاثیرگذار بر قیمت طلا کمتر در نظر گرفته شود.

در حالی که قیمت جهانی طلا اکنون بیشتر تحت تاثیر مبادلات انجام شده در بازارهای آمریکا و بریتانیا قرار دارد ولی واقعیت این است که بخش مهمی از مبادلات فیزیکی طلا در بورس طلای شانگهای انچام می شود. در بازار بورس شانگهای بیش از 10 میلیون سرمایه گذار فعال هستند و 10 هزار نهاد و سازمان مالی قادر هستند تا تنها با یک تلفن اقدام به خرید و فروش طلا کنند.

در حالی که سرمایه گذاران خصوصی در چین فعلا اجازه صادرات طلا را ندارند، برخی از بانک ها این مجوز را دریافت کرده اند. بانک های چینی می توانند با صادرات طلا بر نرخ برابری دلار در برابر یوان نیز تاثیرگذار باشند. در مبادلات روزمره طلا در بازارهای لندن و شانگهای معمولا شاهد اختلاف قیمت 5 تا 15 دلاری به ازای هر اونس هستیم.

پیش بینی می شود با لغو تدریجی محدودیت های اعمال شده در بازار بورس طلای شانگهای، چین نفوذ و تاثیر بیشتری بر سیستم قیمت گذاری طلا خواهد داشت.

به اعتقاد تحلیلگران اقتصادی، با رشد فعالیت های بازار بورس طلای شانگهای و رشد تقاضای فیزیکی، چین به یکی از مراکز اصلی قیمت گذاری طلا طی سال های آینده تبدیل خواهد شد.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد