اونس طلا2414.52
مظنه14,526,000
18 گرم3,353,300
ارزش سکه32,727,078
قدیم (بهار)37,900,000
جدید (امامی)40,500,000
نیم23,600,000
ربع14,900,000

عقب‌گرد ۹۶ واحدی شاخص کل بورس/ بازار سهام برای تقاضا تاب نیاورد

معامله‌گران بورس تهران امروز در حالی معاملاتی کم‌حجم را به نظاره نشستند که با وجود تلاش خریداران سهام، برای سبزپوش کردن نماگرهای بازار اما تداوم عرضه سهام باعث شد تا امروز بورس تهران برای تجربه یک روز مثبت تاب نیاورد.

شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران، در پایان معاملات امروز سه شنبه نهم خرداد ماه 96 با کاهش 96 واحدی روی رقم 80 هزار و 511 واحد ایستاد.

شاخص کل هم ‌وزن اما با کاهش 24 واحدی عدد 17 هزار و 448 واحد را به نمایش گذاشت.

شاخص سهام آزاد شناور نیز با کاهش 165 واحدی به رقم 87 هزار و 742 واحد دست یافت.

شاخص بازار اول اما در حالی با کاهش 102 واحدی به رقم 55 هزار و 611 واحد دست یافت که شاخص بازار دوم با کاهش 12 واحدی عدد 179 هزار و 931 واحد را به نمایش گذاشت.

امروز همچنین شاخص کل فرابورس (آیفکس) با کاهش یک واحدی به 915 واحد رضایت داد.

براساس این گزارش، امروز معاملات سهام در نماد معاملاتی سه شرکت گسترش نفت و گاز پارسیان با 21 واحد، تاپیکو با 19 واحد و پتروشیمی فناوران با 14 واحد افزایش بیشترین تاثیر مثبت را بر محاسبه شاخص کل بورس به نام خود ثبت کردند.

در مقابل، معاملات سهام در نماد معاملاتی شرکت‌های پالایش نفت بندر عباس با 16 واحد، پالایش نفت تهران و توسعه صنایع بهشهر با 15 واحد و سرمایه‌گذاری غدیر با 10 واحد کاهش بیشترین تاثیر منفی را در برآورد این نماگر به دوش کشیدند.

ارزش کل معاملات امروز بورس تهران به بیش از 156 میلیارد تومان رسید که ناشی از دست به دست شدن 618 میلیون و 766 هزار سهم و اوراق مالی قابل معامله طی 39 هزار و 307 نوبت داد و ستد بود.

طی معاملات امروز، نماد معاملاتی شرکت‌های آسان پرداخت پرشین، کارخانجات سیمان صوفیان، صنایع خاک چینی ایران، کارخانجات کاشی و سرامیک سعدی، فرآورده‌های غذایی و قند چهارمحال، پتروشیمی خراسان، شوکوپارس، سیمان ممتازان کرمان، حق تقدم خرید سهام بیمه حافظ، مشانیر و فارسیت اهواز از سوی ناظر بازار سهام بازگشایی و در مقابل نماد معاملاتی شرکت‌های کارخانجات تولیدی شهید قندی، شهد ایران و حق تقدم خرید سهام آن، کی‌بی‌سی، قاسم ایران، صنایع کاغذ‌سازی کاوه، نفت پارس، نیرو ترانس، بانک تجارت متوقف شدند.

امروز همچنین با اتمام و فروش تمامی حق تقدم استفاده نشده شرکت توسعه خدمات دریایی و بندری سینا، نماد معاملاتی این حق تقدم متوقف شد.

همچنین امروز آستان قدس رضوی 34.51 درصد از سهام شرکت موتورسازان تراکتورسازی ایران را از طریق موسسه سازمان اقتصادی رضوی به قیمت هر سهم 375 تومان روانه میز فروش بورس تهران کرده است که در نهایت از سوی خریدار حقوقی با همان قیمت پایه معامله شد.

در این زمینه گروه بهمن وابسته به گروه قطعه‌سازی کروز با توجه به ترکیب مدیریتی در تراکتورسازی انگیزه بیشتری برای خریداری این سهم داشته است.

امروز در بازار معاملات بلوکی بورس تهران همزمان 1.5 میلیون سهم شرکت توسعه صنایع معدنی امید از طرف شرکت گروه مدیریت سرمایه‌گذاری امید (معادل 99.99 درصد) به قیمت هر سهم 941 ریال معامله شد.

در بازار 2 بورس تهران که به معاملات درون گروهی سهامداران عمده اختصاص دارد، نیز امروز کمتر از 50 میلیون سهم صنایع آذراب به ارزش کمتر از 17 میلیارد تومان از سوی سهامدار عمده کد به کد شد.

در شرکت صنعتی بهشهر نیز امروز 27 میلیون سهم به ارزش بیش از 7 میلیارد تومان با معاملات انتقالی از سوی سهامدار عمده روبرو بود.

همچنین 18 میلیون خرید حق تقدم ایران ترانسفو به ارزش بیش از 7 میلیارد تومان با معاملات درون گروهی میان سهامداران عمده همراه شد. در عین حال 15 میلیون سهم فولاد مبارکه به ارزش بیش از 2 میلیارد تومان به کدهای درون گروهی سهامدار عمده انتقال یافت و در بیمه سامان اما بیش از 15.5 میلیون سهم به ارزش کمتر از 6 میلیارد تومان با معاملات درون گروهی میان سهامداران عمده همراه شد.

همچنین امروز 13 میلیون سهم ایران‌ترانسفو به ارزش کمتر از 8 میلیارد تومان کد به کد شد. 6 میلیون سهم سرمایه‌گذاری چشم‌انداز توسعه شمال به ارزش 450 میلیون تومان با معاملات انتقالی از سوی سهامدار عمده به کدهای درون‌گروهی همراه شد و در ملی صنایع مس ایران نیز امروز 5 میلیون سهم به ارزش کمتر از یک میلیارد تومان کد به کد شد.

در نهایت امروز 2.5 میلیون سهم نفت ایرانول به ارزش بیش از 2 میلیارد تومان با معاملات انتقالی به کدهای درون گروهی سهامدار عمده مواجه شد.

امروز بورس تهران در حالی همچنان شاهد معاملات کم حجم بود که با وجود تکاپوی برخی خریداران سهام برای جمع‌آوری سهام و حمایت از نماگرهای منتخب بازار برای سبزپوش شدن دوباره، اما معاملات بی‌انگیزه و رخوت‌آور همراه با غلبه فروشندگان بر خریداران سهام باعث شد، تا بازار سهام نتواند در برابر عرضه‌ها تاب بیاورد.

آنچه که این روزها بازار سهام از آن رنج می‌برد، فقر نقدینگی و عدم گردش پول جدید در کلیت معاملات بازار سهام است و این در حالی است که نرخ ترجیحی سود در صندوق‌هایی با درآمد ثابت، بانک‌ها و همچنین بی‌انضباطی در بازار بین‌بانکی و بازار بدهی باعث شده تا بورس چشم‌انتظار بازگشت دوباره نقدینگی همچنان درجا بزند.

در عین حال، برگزاری مجامع عادی سالیانه شرکت‌های بورسی و انتظار برای تقسیم سود نقدی میان سهامداران باعث شده تا بازار سهام برای تصحیح نسبت قیمت بر درآمدی سهام تجدید نظر کند.

امروز بازار سهام بازاری کم‌عمق و بی‌انگیزه بود که در اغلب نمادهای معاملاتی در محدوده صفر تابلو (قیمت پایانی) درجا می‌زد.

انتهای پیام

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد