اونس طلا2337.71
مظنه14,931,000
18 گرم3,446,800
ارزش سکه33,639,543
قدیم (بهار)38,000,000
جدید (امامی)41,100,000
نیم24,200,000
ربع14,500,000
تحلیل کیتکو نیوز نشان داد:

قیمت طلا در روزهای آینده تحت تاثیر ارزش دلار و شاخص سهام خواهد بود

سایت طلا : تازه ترین تحلیل کارشناسان اقتصادی نشان می دهد که نوسانات ارزش دلار و شاخص سهام در بازارهای بین المللی مهمترین عوامل موثر بر قیمت طلا در روزهای آینده خواهد بود.

به گزارش سایت طلا به نقل از پایگاه اینترنتی کیتکو نیوز، در حالی که آمارهای اقتصادی مهمی طی روزهای آینده در آمریکا منتشر نخواهد شد، تحلیلگران بر این باورند که قیمت طلا در روزهای آینده به شدت در برابر نوسانات ارزش دلار و شاخص سهام واکنش نشان خواهد داد.

بر اساس این گزارش قیمت جهانی طلا در پایان مبادلات روز جمعه با افزایش نسبی روبرو شد و به 1227 دلار در هر اونس رسیده است. قیمت طلا در هفته گذشته رشد 0.1 درصدی را ثبت کرده است.

البته تحلیلگران اقتصادی اعلام کردند که نقره طی روزهای آینده توجه بیشتری را جلب خواهد کرد چرا که قیمت نقره به پایین ترین سطح خود از ابتدای 2017 میلادی رسیده است. قیمت نقره از ابتدای امسال تاکنون تنها 3 درصد رشد داشته است.

تازه ترین آمارهای منتشر شده از سوی موسسه بین المللی نقره نشان می دهد که تولید جهانی نقره برای نخستین بار در 14 سال اخیر با کاهش روبرو شده است. به اعتقاد تحلیلگران بازارهای بین المللی، کمبود عرضه نقره طی 5 سال آینده ادامه خواهد داشت و این مساله موجب افزایش قیمت این فلز گرانبها در بلندمدت خواهد شد.

برخی تحلیلگران نیز معتقدند که قیمت های کنونی بهترین فرصت برای خرید و سرمایه گذاری در بازار نقره به شمار می رود.

گروهی از اقتصادانان نیز بر این باورند که شرایط بازار طلا در کوتاه مدت چندان امیدوار کننده نخواهد بود. نمی توان تقویت ارزش دلار و شاخص سهام در بازارهای بین المللی را نادیده گرفت. اگر طلا نتواند سطح مقاومتی 1258 دلاری را بشکند، این احتمال وجود دارد که روند نزولی قیمت آن ادامه پیدا کند.

پیش بینی می شود روند نزولی قیمت طلا تا برگزاری نشست ژوئن فدرال رزرو آمریکا ادامه یابد. نظرسنجی موسسه سی ام ئی نشان می دهد که احتمال افزایش نرخ بهره فدرال رزرو در نشست ژوئن به بیش از 74 درصد رسیده است.

به نظر می رسد وضعیت تقاضای فیزیکی در بازارهای نوظهور و در حال توسعه به خصوص چین و هند تاثیر مهمی بر روند قیمت طلا خواهد داشت. کاهش قیمت جهانی موجب شده است تا تقاضای فیزیکی در بازارهای چین و هند با افزایش روبرو شود.

برچسب ها :
خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد