اونس طلا2209.07
مظنه14,186,000
18 گرم3,274,800
ارزش سکه31,961,058
قدیم (بهار)36,200,000
جدید (امامی)39,400,000
نیم23,400,000
ربع14,500,000
نایب رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان طلا و جواهر؛

روند تولید مصنوعات طلا و جواهر در کشور باید اصلاح شود

سایت طلا : نایب رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان طلا و جواهر ضمن لزوم توجه به صنعت طلا بر تغییر روند تولید محصولات طلا و جواهر و بهینه سازی آن تأکید کرد.

سید حجت شفایی در گفتگو با سایت طلا، درخصوص وضعيت توليد طلا وجواهر دركشور گفت: لازم مي دانم چند نكته رو از زاويه متفاوت و خارج از صحبتهای کلیشه ای عنوان كنم؛ دركشور ما هنوز به طلا وجواهر از يك نگاه صنفي دیده می شود و به نوعی قوانين صنفي اعمال مي شود كه متأسفانه همين امرعدم پيشرفت ما رو به دنبال داشته است.

وی با اشاره به اینکه الان درتمام كشورهای صاحب نام این صنعت مانند؛ ايتاليا، هنگ كنگ، تايلند و تركيه؛ طلا و جواهر رويكرد صنعتي دارد افزود: در کشورهای پیشرفته در تولید طلا، این صنعت به عنوان يك صنعت مولد و ارزآور پذيرفته شده و قوانين حمایت کننده ای تدوين مي شود چون صنعت جايگاه بالاتر از صنف داشته و داراي يك جايگاه بين المللي مي باشد .

نایب رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان طلا و جواهر ایران ضمن بیان لزوم انجام توليد با رويه صنعتي خاطرنشان کرد: در کشورهای پیشرفته هربخش از كار تولید طلا توسط يك كارگاه و يا كارخانه انجام مي شود و در آخر مونتاژ مي گردد و توسط يك برند عرضه مي شود اما متأسفانه درايران توليدكنندگان از صفرتاصد محصول رو در محل توليدي خود انجام می دهند.

شفایی ادامه داد: روند تولید طلا در ایران نيازمند تجهيزات وابزارآلات مي باشد و به طبع توليدكننده سرمايه ريالي و طلايي خود رو تبديل به اين تجهيزات مي كند و بعد ازمدتي ماشين آلات و تجهيزات در دنيا به روز مي شوند و اين ابزارها كارايي خود را هم ازدست خواهد داد.

وی با مهم دانستن زیرساختهای فرهنگی و صنعتی شدن تولید تصریح کرد: الان اگر يك تحقيق ميداني داشته باشیم مي بينيم که توليدی های ما به انبار ماشين آلات و ابزارهای از رده خارج و به نوعی آهن پاره تبدیل شده که البته از يك ديد دیگری هم بايد نگاه كرد و به توليد كننده حق داد، چون ترس از كپي کردن کار كه متأسفانه در ايران تبديل به يك عادت شده تولیدکننده را مجبورمی کند که صفرتاصد کار را در محل توليدي خود انجام دهد.

عضو هیئت مدیره اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان طلا و جواهر با مهم دانستن دیدگاه مسئولين در صنعت طلا وجواهر گفت: متاسفانه از طرف مسؤلين به صنعت طلا و جواهر به عنوان يك كالاي لوكس نگاه مي شود نه يك صنعت، درصورتيكه اگر این صنعت بدرستي هدايت و حمایت شود به يكي از اشتغالزاترين وارزآورترين صنعتها مبدل خواهد شد و به جرأت مي توان گفت يكي از گزينه های جايگزين برای نفت همین صنعت طلا و جواهر است.

شفایی با لازم دانستن تدوين قوانين مربوط به حوزه صنعت طلا و جواهر و انجام اقدامات اساسي یادآور شد: ما به ویژه در قوانين واردات شمش ومواد اوليه و همچنین ماشين آلات وتجهيزات وتكنولوژي وصادرات، موانع و قوانين دست و پاگير فراواني داریم، البته ما دراتحاديه توليد كنندگان وصادركنندگان طلا، جواهر و نقره و سنگهاي قيمتي اقدامات خوبی در اين امر انجام داده ايم اما هنوز به ايده آل ها فاصله داریم.

وی با اشاره به انتخابات پیش روی این اتحادیه در گفتگو با سایت طلا تصریح کرد: اميدوارم در دور سوم هـيئت مديره پس ازانتخابات، هرعزيزي كه در جايگاه اتحاديه توليد و صادرات قرار گرفت درپيشبرد اين اهداف همت گمارد، و اگربنده هم قابل بودم درخدمتگزاري با برنامه ريزي وسياست گزاري اهداف كوتاه مدت، ميان مدت و بلند مدت با رويكردي نوين حتماً انجام وظيفه خواهم كرد.

این مقام صنفی در خاتمه تصریح کرد: از همه عزيزان توليدكننده واعضاء خواهشمندم ما را در دستیابی به رشد این صنعت ياري و حمایت کرده و در این بین هر هدفي با خرد و مشاركت جمعي قطعا زودتر وبهينه تر به سرمنزل مقصود خواهد رسيد، انشالله.

انتهای پیام

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد