اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

امید در صنعت بانکداری / غلبه عرضه بر تقاضا در بازار

بورس تهران در دومین روز از هفته جاری نیز شاهد تداوم فروش و غلبه سمت عرضه بر تقاضا بود و در این بین رشد نمادهای بانکی، پس از مدت‌ها رخوت و سکون در میان سایر گروه‌ها که غالباً معاملاتی منفی را پشت سر می‌گذاشتند، خودنمایی می‌کرد.

بورس تهران در دومین روز از هفته جاری نیز شاهد تداوم فروش و غلبه سمت عرضه بر تقاضا بود و در این بین رشد نمادهای بانکی، پس از مدت‌ها رخوت و سکون در میان سایر گروه‌ها که غالباً معاملاتی منفی را پشت سر می‌گذاشتند، خودنمایی می‌کرد و به ویژه نمادهای وبملت و وتجارت با معاملاتی پرحجم و صفوف خرید بازار را به پایان رساندند. به نظر می‌رسد ارائه بودجه حسابرسی شده سال مالی منتهی به 29/12/1396 از سوی بانک صادرات، احتمال بازگشایی نماد در آینده‌ای نزدیک را قوت بخشیده و توجه سرمایه‌گذاران به نمادهای بانکی و رشد چشمگیر آن‌ها در روز گذشته و تشکیل صفوف در این نمادها جهت استقبال از بازگشایی وبصادر است.به گزارش عصر مالی به نقل از معیار ،بانک صادرات در این گزارش 14 هزار میلیارد ریال زیان ناخالص برآورد کرده و زیان هر سهم را 245 ریال اعلام کرده است.

در دیگر رخدادهای مربوط به بازار سرمایه، می‌توان به افتتاح فاز اول پالایشگاه میعانات گازی ستاره خلیج فارس توسط دکتر روحانی اشاره کرد. این پالایشگاه که در روز گذشته، در استان هرمزگان با ظرفیت تولید روزانه 120 هزار بشکه میعانات گازی افتتاح شد، در راستای استفاده حداکثری از تولیدات میعانات گازی استحصال شده در پالایشگاه‌های پارس جنوبی و به منظور پرهیز از خام فروشی، خوکفایی در تولید بنزین با کیفیت، ایجاد ارزش افزوده بیشتر و افزایش درآمد ناخالص ملی احداث شده است. خودکفایی در راستای تولید بنزین و حرکت به سوی صادرات و همچنین جلوگیری از خام فروشی، ضمن ایجاد اشتغال از جمله دستاوردهای مهم این پروژه است. در نخستین فاز پالایشگاه ستاره خلیج فارس، روزانه ١٢ میلیون لیتر بنزین یورو ٤، 4.5 میلیون لیتر گازوئیل یورو٤، 1 میلیون لیتر نفت سفید یورو ٤ و 1.3 میلیون لیتر گاز مایع (LPG) یورو ٤ تولید می‌شود…

رئیس انجمن تولید کنندگان و صادرکنندگان سنگ آهن با تاکید بر این که بهره‌گیری از امکان بورس مانعی برای انجام معاملات از راه مذاکره و به صورت توافقی نخواهد بود گفت: پیشنهاد مشخص ما به عنوان تولید کننده محصولات سنگ آهنی در نشست‌های متعدد با مدیران بورس کالا مطرح و مقرر شد قیمت داخلی سنگ آهن حاصل کسری از قیمتهای جهانی با در نظر گرفتن تخفیفات و هزینه حمل باشد. وی اعلام کرد که بخش خصوصی نیز با این موضوع مخالفتی ندارد و واحدهای فولادی نیز برای این اصلاح آمادگی دارند.

پیش بینی بازار

در حالی که روند مناظره روز جمعه و پرسش و پاسخ و مباحث مطرح شده، دولت فعلی را طرف غالب ماجرا معرفی می‌کرد اما در دو روز گذشته روند بازار چندان مطلوب سرمایه‌گذاران بازار سرمایه نبود و به جز گروه پالایشی که رشد شاخص را در این روز رقم زد، فشار فروش و عرضه‌های پی در پی در سایر گروه‌ها فضایی منفی را بر کلیت بازار حاکم کرده بود.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد