اونس طلا2337.71
مظنه14,931,000
18 گرم3,446,800
ارزش سکه33,639,543
قدیم (بهار)38,000,000
جدید (امامی)41,100,000
نیم24,200,000
ربع14,500,000

کاهش 0.3 درصدی قیمت جهانی طلا پس از افزایش ارزش دلار آمریکا

سایت طلا : به دنبال افزایش ارزش دلار آمریکا در بازارهای جهانی، قیمت طلا با کاهش 0.3 درصدی روبرو شده است.

به گزارش سایت طلا به نقل از رویترز، پس از توافق کنگره آمریکا برای جلوگیری از تعطیلی فعالیت های دولت این کشور و تامین هزینه های لازم برای ادامه فعالیت های دولت تا سپتامبر، ارزش دلار تقویت شده و این مساله تاثیر زیادی بر افت قیمت جهانی طلا داشته است.

بر اساس این گزارش نمایندگان کنگره آمریکا موافقت کردند تا برای جلوگیری از تعطیلی موقت دولت، بودجه لازم را در اختیار کاخ سفید قرار دهند تا فعالیت های دولت آمریکا تا پایان سپتامبر ادامه یابد.

قیمت هر اونس طلا امروز دوشنبه با 0.3 درصد کاهش به کمتر از 1264 دلار رسیده است. قیمت طلا هفته گذشته نیز با بیش از 1.6 درصد کاهش روبرو شد که این بیشترین میزان افت هفتگی از 10 مارس به شمار می رود.

این گزارش افزود: شاخص ارزش دلار آمریکا با رشد 0.1 درصدی روبرو شده و به بیش از 99.11 واخد رسیده است.

تازه ترین آمارهای وزارت بازرگانی آمریکا نشان می دهد که رشد اقتصادی این کشور طی سه ماه نخست امسال به کمتر از 0.7 درصد رسیده که این پایین ترین رقم در 3 سال اخیر به شمار می رود. البته افزایش سرمایه گذاری تجاری و رشد دستمزدها هنوز امیدواری ها نسبت به بهبود اوضاع اقتصادی آمریکا طی ماه های آینده را زنده نگه داشته است.

بانک ها و موسسات مالی و سرمایه گذاری معتبر جهان هنوز نسبت به چشم انداز قیمت جهانی طلا طی ماه های آینده محتاط هستند. تقاضای طلا در بازار هند نیز با افزایش نسبی روبرو شده است. به نظر می رسد افت نسبی قیمت در روزهای اخیر بار دیگر تقاضای فیزیکی در بازار این کشور را افزایش داده است.

روز یکشنبه دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا تماس های دیپلماتیک خود برای افزایش فشار بر کره شمالی را گسترش داده است. به نظر می رسد نگرانی های مربوط به تحولات سیاسی جهان در روزهای آینده تاثیر زیادی بر قیمت طلا خواهد داشت.

دور دوم انتخابات ریاست جمهوری فرانسه نیز یکشنبه آینده برگزار خواهد شد. تازه ترین آمارهای اقتصادی در چین نیز نشان می دهد که رشد بخش صنعت در ماه آوریل کمتر از انتظارات بوده است.

پیش بینی می شود انتشار آمارهای مهم اقتصادی آمریکا منطقه یورو و چین در ساعات آینده تاثیر زیادی بر قیمت جهانی طلا خواهد داشت.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد