اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

تحلیل اکونومیک کالندر از عوامل تاثیرگذار بر قیمت طلا در کوتاه مدت

سایت طلا : تحلیلگران اقتصادی اکونومیک کالندر بر این باورند که انتخابات فرانسه، تنش های سیاسی بین المللی به خصوص اوضاع کره شمالی، آمارهای مهم اقتصادی آمریکا و برگزاری نشست فدرال رزرو می تواند مهمترین عوامل موثر بر قیمت طلا در کوتاه مدت باشد.

به گزارش سایت طلا به نقل از پایگاه اینترنتی اکونومیک کالندر، قیمت جهانی طلا طی هفته گذشته با کاهش 1.6 درصدی روبرو شده است. به نظر می رسد قیمت طلا در روزهای آینده به شدت تحت تاثیر انتشار آمارهای مهم اقتصادی آمریکا به خصوص شاخص اعتماد مصرف کننده در ماه آوریل و وضعیت بازار کار و اشتغال قرار خواهد داشت.

بر اساس این گزارش نشست فدرال رزرو آمریکا نیز در حالی برگزار خواهد شد که اکثر کارشناسان اقتصادی و سرمایه گذاران بین المللی بر این باورند که فدرال رزرو در این نشست نرخ بهره را تغییر نخواهد داد و به احتمال زیاد در نشست ژوئن نرخ بهره بار دیگر افزایش می یابد. نتایج نشست فدرال رزرو قرار است چهارشنبه مشخص و اعلام شود.

این گزارش افزود: فدرال رزرو آمریکا در نشست ماه مارس نرخ بهره را افزایش داده است. بعید به نظر می رسد که پس از انتشار گزارش وزارت بازرگانی آمریکا مبنی بر رشد اقتصادی ضعیف 0.7 درصدی در سه ماه نخست امسال، فدرال رزرو در شرایط فعلی تصمیمی برای افزایش نرخ بهره داشته باشد. البته لحن بیانیه نشست فدرال رزرو می تواند تا حد زیادی بر نوسانات بازارهای بین المللی تاثیرگذار باشد.

قیمت طلا به شدت در برابر نوسانات نرخ بهره و ارزش دلار آمریکا حساسیت نشان می دهد. آمارهای مربوط به تولیدات صنعتی آمریکا نیز به زودی منتشر خواهد شد. موسسه ای دی پی نیز روز چهارشنبه وضعیت اشتغال در بخش خصوصی آمریکا را اعلام می کند. اقتصاد آمریکا در ماه مارس کمتر از 98 هزار فرصت شغلی جدید ایجاد کرده است. به نظر می رسد اگر وضعیت بازار اشتغال آمریکا بار دیگر در ماه آوریل هم ناامید کننده باشد، قیمت طلا با افزایش بیشتری روبرو خواهد شد.

در پیش بودن دور دوم انتخابات ریاست جمهوری فرانسه نیز می تواند تاحد زیادی بر نوسانات قیمت طلا و سایر کالاهای راهبردی تاثیر گذار باشد.

تنش های سیاسی بین المللی به خصوص اوضاع شبه جزیره کره نیز می تواند عامل مهم و موثری برای تعیین نوسانات در بازارهای بین المللی باشد. وضغیت تقاضای فیزیکی در بازارهای نوظهور و در حال توسعه نیز عامل مهمی برای تعیین قیمت طلا خواهد بود.

سایت طلا خبرهای پیشبینی را به درخواست کاربران قرار داده و خود هیچ گونه اعتقادی به پیشبینی قیمت ها ندارد.
خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد