اونس طلا2337.71
مظنه14,981,000
18 گرم3,458,300
ارزش سکه33,752,193
قدیم (بهار)38,000,000
جدید (امامی)41,150,000
نیم24,200,000
ربع14,500,000
تحلیل کیتکو نشان داد:

بازار طلا تحت تاثیر نشست فدرال رزرو و آمارهای اشتغال قرار خواهد داشت

سایت طلا : تازه ترین تحلیل اقتصادی نشان می دهد که قیمت جهانی طلا در روزهای آینده تحت تاثیر نشست فدرال رزرو آمریکا و انتشار آمارهای اشتغال در ماه آوریل قرار خواهد داشت.

به گزارش سایت طلا به نقل از کیتکونیوز، در حالی که قیمت طلا در روزهای اخیر توانسته است در برابر میانگین قیمت 200 روز گذشته مقاومت کند ولی به نظر می رسد طی روزهای آینده تحت تاثیر برگزاری نشست فدرال رزرو آمریکا و انتشار آمارهای اشتغال در ماه آوریل با فشار مضاعفی روبرو شود.

بر اساس این گزارش قیمت جهانی طلا طی هفته گذشته با کاهش 1.6 درصدی روبرو شده و به 1268 دلار در هر اونس رسیده است. قیمت هر اونس نقره نیز با افت 4 درصدی در هفته گذشته همراه بوده و به کمتر از 17.20 دلار رسیده است.

اوله هانسن تحلیلگر ارشد ساکسو بانک در این باره تاکید کرد: به نظر می رسد تنش های سیاسی بین المللی در شرایط کنونی موجب تقویت قیمت جهانی طلا شده است. البته گمانه زنی های مربوط به افزایش نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا می تواند فشار زیادی را بر قیمت طلا و سایر کالاهای راهبردی وارد کند.

وی افزود: برخی عوامل فصلی نیز می تواند بر روند نوسانات قیمت طلا در کوتاه مدت تاثیرگذار باشد. در 5 سال گذشته ماه می بدترین ماه برای طلا بوده است.

در حالی که بسیاری از کارشناسان اقتصادی و سرمایه گذاران بین المللی تمرکز اصلی خود را بر نشست ژوئن فدرال رزرو معطوف کرده اند، به نظر می رسد اهمیت نشست ماه می فدرال رزرو را نادیده گرفته اند.

لحن بیانیه نشست ماه می فدرال رزرو می تواند تاثیر زیادی بر روند نوسانات ارزش دلار و قیمت جهانی طلا داشته باشد. اگر لحن این بیانیه امیدوار کننده باشد و نشانگر بهبود اوضاع اقتصادی آمریکا باشد، این انتظار هست که قیمت طلا تا نشست ژوئن با کاهش روبرو شود.

البته انتشار آمارهای رشد اقتصادی آمریکا در 3 ماه نخست امسال موجب برخی تردیدها درباره افزایش نرخ بهره فدرال رزرو شده است. آمارهای وزارت بازرگانی آمریکا نشان می دهد رشد اقتصادی این کشور در سه ماه نخست به کمتر از 0.7 درصد رسیده است.

تحلیلگران موسسه سی ام سی مارکتس تاکید کردند که اقتصاد آمریکا در شرایط کنونی با کاهش رشد و افزایش تورم روبرو شده و این مساله طی روزهای آینده موجب تقویت قیمت طلا خواهد شد.

نظرسنجی موسسه سی ام ئی نشان می دهد که احتمال افزایش نرخ بهره فدرال رزرو در نشست ژوئن به بیش از 70 درصد رسیده و این شانس برای نشست دسامبر نیز 50 درصد است. تحلیلگران بازار بر این باورند که احتمال افزایش نرخ بهره در نشست هفته جاری تنها 5 درصد است.

نظرسنجی نشان می دهد که اقتصاد آمریکا طی ماه آو ریل 200 هزار فرصت شغلی جدید ایجاد کرده است. تحلیلگران بر این باورند که قیمت طلا طی روزهای آینده تحت تاثیر تنش های سیاسی بین المللی قرار خواهد داشت.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد