اونس طلا2324.31
مظنه14,991,000
18 گرم3,460,600
ارزش سکه33,774,723
قدیم (بهار)38,300,000
جدید (امامی)41,800,000
نیم23,800,000
ربع15,300,000
کیتکو تحلیل کرد:

متن مذاکرات نشست فدرال رزرو، دلار و سهام عوامل موثر بر قیمت طلا خواهد بود

سایت طلا : تازه ترین تحلیل کارشناسان اقتصادی نشان می دهد که انتشار متن مذاکرات نشست اخیر فدرال رزرو آمریکا، دلار ، شاخص سهام و آمارهای مهم اقتصادی مهمترین عوامل موثر بر قیمت جهانی طلا در هفته آینده خواهد بود.

به گزارش سایت طلا به نقل از پایگاه اینترنتی کیتکو نیوز، تحلیلگران اقتصادی بر این باورند که قیمت طلا همچنان تحت تاثیر سیاست های پولی فدرال رزرو آمریکا قرار دارد و انتشار متن مذاکرات نشست فدرال رزرو در هفته آینده تاثیر زیادی بر قیمت طلا و ارزش دلار خواهد داشت.

بر اساس این گزارش، سرمایه گذاران و تحلیلگران منتظر نوسانات شاخص سهام در بازارهای مالی آمریکا و مسیر ارزش دلار خواهند بود. این در حالی است که تحولات سیاسی در آمریکا و اروپا نیز می تواند تاثیر زیادی بر قیمت طلا داشته باشد.

قیمت طلا در هفته ای که گذشت با رشد 0.3 درصدی روبرو شده است. بازارهای آمریکا روز دوشنبه تعطیل خواهد بود. روز چهارشنبه دو اتفاق مهم در پیش خواهد بود، انتشار آمارهای فروش مسکن در آمریکا و انتشار متن مذاکرات نشست اخیر کمیته بازار آزاد فدرال رزرو.

بارت ملک تحلیلگر ارشد موسسه سرمایه گذاری تی دی اس در این باره تاکید کرد: ما قطعا متن مذاکرات نشست فدرال رزرو را زیر نظر خواهیم داشت. بازارهای بین المللی منتظر هستند تا ببینند آیا فدرال رزرو آمریکا برای افزایش نرخ بهره طی ماه های آینده کاملا مصمم است؟ هر گونه تردید در لحن مقام های فدرال رزرو آمریکا برای افزایش نرخ بهره می تواند به نفع قیمت جهانی طلا باشد.

البته اگر انتظارات و گمانه زنی ها نسبت به افزایش نرخ بهره فدرال رزرو بیشتر شود این مساله می تواند به ضرر قیمت طلا باشد. انتشار آمارهای مهم اقتصادی آمریکا در روزهای آینده نیز عامل مهم و موثری برای قیمت طلا خواهد بود.

افشین نبوی تحلیلگر ارشد موسسه مالی ام کی اس سوییس در این باره گفت: سرمایه گذاران منتظر اوضاع بازار سهام و ارزش دلار آمریکا هستند. هر گونه کاهش ارزش سهام و دلار می تواند به نفع قیمت طلا باشد.

جورج گرو از تحلیلگران ارشد اقتصادی نیز معتقد است که تحولات سیاسی اروپا تاثیر زیادی بر روند نوسانات نرخ ارز و قیمت طلا خواهد داشت.

افشین نبوی بر این باور است که شکسته شدن سطح مقاومتی 1250 دلاری سرآغازی برای دستیابی قیمت طلا به 1300 دلار در هر اونس خواهد بود.

در پیش بودن مذاکرات برگزیت و انتخابات هلند آلمان و فرانسه تاثیر مهمی بر قیمت طلا خواهد داشت.

برچسب ها :
خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد