اونس طلا2360.14
مظنه14,746,000
18 گرم3,404,100
ارزش سکه33,222,738
قدیم (بهار)38,300,000
جدید (امامی)41,250,000
نیم23,800,000
ربع15,100,000
رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس مطرح کرد

نرخ تامین مالی ۲۰ درصد است/ آمریکا و اروپا باید وظیفه خود در رفع تحریمها را انجام دهند

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: نرخ تورم جامعه 8.5 تا 9 درصد است، اما می‌بینیم که نرخ تأمین مالی به صورت 20 درصدی انجام می‌شود.

محمدرضا پورابراهیمی امروز در نهمین کنفرانس بین‌المللی مبلمان (دکو 2016) در مورد لایحه اصلاح پول ملی، گفت: این لایحه و دیگر مفاد بانکداری در دستور کار مجلس قرار دارد.

وی اظهار داشت: طرح اصلاح نظام بانکی از سه ماه پیش توسط مجلس شروع شده که جزئیات آن در دست بررسی است و امید داریم تا در مجلس دهم عملیاتی شود.

پور ابراهیمی با بیان اینکه نرخ تأمین مالی وام‌های بانکی هماهنگی با نرخ تورم ندارد، گفت: براساس اظهارات مقامات دولتی، نرخ تورم جامعه 8.5 تا 9 درصد است، اما می‌بینیم که نرخ تأمین مالی به صورت 20 درصدی انجام می‌شود و این نرخ برای فعالیت بنگاه‌های اقتصادی مناسب نیست.

وی گفت: ایران در شرایط کنونی ظرفیت‌های خوبی برای جذب سرمایه‌گذاری خارجی دارد و از این فرصت می‌تواند استفاده کند.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با اشاره به صنعت مبل کشور اظهار داشت: این صنعت مشکلاتی دارد، اما باید توجه داشت که با توجه به ظرفیت‌های بالای آن می‌تواند باعث سطح بالای اشتغال و همچنین تولید ناخالص داخلی شود.

پورابراهیمی همچنین با بیان اینکه ما در مورد برجام توانستیم تعهداتمان را انجام دهیم، گفت: کشورهای آمریکایی و اروپایی هم باید اقدامات خود برای لغو تحریم‌ها را انجام دهند.

وی با اشاره به اقدام آمریکا برای تمدید تحریم‌های 10 ساله علیه ایران گفت: اقدام سنای آمریکا برای تمدید تحریم‌ها، نقض برجام است، اما ایران در این راه مسیر خود را ادامه می‌دهد و هرگز متوقف نمی‌شود.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس اظهار داشت: اگرچه تجارت ما در بخش تجارت مبلمان منفی است، اما ظرفیت مناسبی برای اصلاح این موضوع و حضور در بازارهای جنوب شرقی آسیا، خلیج فارس و کشورهای همسایه از جمله عراق، ترکیه و پاکستان داریم.

وی بیان داشت: اگرچه ترکیه صادرکننده مبلمان است، اما توانسته‌ایم در بازار این کشور محصولات‌مان را عرضه کنیم و این مسیر را توسعه و استمرار دهیم.

وی بیان داشت: با تلاش‌های انجام شده می‌توان پیش‌بینی کرد که در آینده این صنعت، یکی از صنایع صادرکننده غیرنفتی خواهد بود و به همین دلیل، هم مجلس و کمیسیون اقتصادی در خدمت دست‌اندرکاران و فعالان این صنف و صنعت هستند.

وی گفت: این صنف با تمام مشکلات اقتصادی کشور در پیشبرد اهداف و توسعه صادرات و تولید کالای داخلی خوب عمل کرده و چشم‌انداز خوبی هم دارد.

انتهای پیام

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد