اونس طلا2324.66
مظنه15,281,000
18 گرم3,527,600
ارزش سکه34,428,093
قدیم (بهار)39,200,000
جدید (امامی)42,000,000
نیم24,800,000
ربع14,900,000
رئیس اتحادیه طلا و جواهر زنجان اعلام کرد:

صنف طلا و جواهر همیشه در پرداخت مالیات پیشقدم بوده است

سایت طلا : رئیس اتحادیه طلا و جواهر زنجان بابیان اینکه بازار طلافروشان این شهر روال عادی را سپری می کند گفت: صنف طلا و جواهر شرعاً و قانوناً به پرداخت مالیاتی که طبق قانون و به درستی و منطقی اجرا شده باشد پایبند است.

سید محمدصفایی در گفتگو با سایت طلا به شایعاتی مبنی برعدم پرداخت مالیات توسط صنف طلا و جواهر واکنش نشان داد و گفت: صنف طلا و جواهر هیچ وقت از پرداخت مالیات برارزش افزوده شانه خالی نکرده است و این صنف شرعا، عرفاً و قانوناً پایبند به پرداخت مالیات برحق است.

وی با اشاره به مالیات های سنگین 200 تا 400 میلیون تومانی که برای برخی از طلافروشان این شهر وضع شده افزود: با توجه به این که طلافروشان زنجانی مالیات برارزش افزوده ای را از مشتریان خود طی سالهای 90 تا 92 دریافت نکرده اند، ولی این صنف باز درصدهایی جهت این مالیات پرداخت کرده اند.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر زنجان با عادی عنوان کردن روال بازار طلا و جواهر این شهر پس از تعطیلی طلافروشان در روزچهارشنبه اظهار داشت: قانون کنونی مالیات برارزش افزوده دارای مشکلاتی در اجراست و طلافروشان این شهر به دلیل اینکه ریالی مالیات از مشتری دریافت نکرده اند دچار مشکل شده اند و امیدواریم که مسئولین کمک کنند تا با پرداخت مالیات مناسب و برحق بتوانیم هم دولت را یاری کنیم و هم قانون اجرا گردد.

صفایی ضمن بیان اینکه طی هفته گذشته هیئت مدیره اتحادیه زنجان جلسات متعددی را با مسئولین دولتی و مالیاتی این استان داشته است تصریح کرد: ما به هیچ وجه اعلام نمی کنیم که مالیات پرداخت نمی کنیم بلکه مالیات باید منطقی و معقول باشد و این صنف در همه حال حسن نیت خود را اعلام کرده است و باید اصل قانون به درستی اجرا شود.

وی با مشکل عنوان نمودن متقاعدسازی مشتریان طلا و جواهر برای پرداخت 9 درصد مالیات برارزش افزوده به سایت طلا گفت: ما حتی 7 درصد سود قانونی و مصوب خود را هم نمی توانیم از مشتری بگیریم و با توجه به مشکلات اقتصادی و رکود موجود در بازار نمی توان مصرف کننده طلا را تحت فشار قراردهیم.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر زنجان ضمن بیان خرسندی از اخبار کاهش مالیات بر ارزش افزوده طلا خاطرنشان کرد: طلا یک کالاست و ابزار کار ماست و نباید از آن مالیات دریافت شود و نظر ما این است که مالیات برارزش افزوده باید فقط از اجرت مصنوعات طلایی گرفته شود، کاهش 6 درصدی مالیات شاید اتفاق خوبی باشد ولی دریافت مالیات از کل مبلغ طلا ممکن است در آینده باز هم مشکلاتی را ایجاد کند.

صفایی در خاتمه با اشاره به رکود اقتصادی موجود در کل صنوف، علی الخصوص در این ایام؛ ابراز امیدواری کرد با اصلاح قانون مالیات برارزش افزوده رونق کسب و کار به این صنف مجدداً بازگردد.

انتهای پیام

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد