اونس طلا2414.52
مظنه14,561,000
18 گرم3,361,400
ارزش سکه32,805,933
قدیم (بهار)38,100,000
جدید (امامی)40,800,000
نیم23,800,000
ربع15,000,000

کاهش ۴۷ دلاری قیمت اونس در یک هفته/ تقویت دلار پیشران اصلی کاهش قیمت طلا

طی یک هفته گذشته قیمت اونس طلا در بازارهای جهانی کاهش ۴۷ دلاری را تجربه کرد که تقویت چشم‌انداز‌ها نسبت به بالا رفتن بهره دلار در آمریکا با شتاب بیشتر از جمله دلایل این مسئله است.

به گزارش کیتکو، قیمت طلا در بازارهای جهانی طی یک هفته گذشته 47 دلار سقوط و از 1230 دلار به 1183 دلار در هر اونس رسیده است.

به گزارش رویترز، هم‌اکنون چندین عامل بر این روند نزولی قیمت طلا تأثیرگذار هستند.

از ابتدای ماه نوامبر تاکنون بازار شاهد کاهش 7 درصدی قیمت طلا بوده است که بیشترین سقوط قیمتی ماهانه از ماه ژوئن سال 2013 محسوب می‌شود.

این روند کاهشی در حالی طی سه هفته گذشته به صورت پیاپی رخ می‌دهد که می‌توان دلایل مختلفی را برای آن ارائه کرد. از جمله عوامل تأثیرگذار بر روند نزولی قیمت طلا تقویت چشم‌اندازها نسبت به افزایش بیش از انتظار و زودتر از موعد بهره دلار در آمریکا است که سرمایه‌‌گذاران را از دیگر بازارهای مالی به سمت دلار می‌کشاند. از دیگر دلایل بازگشت قیمت طلا به زیر 1200 دلار می‌توان به شناسایی سود از سوی برخی سرمایه‌گذاران در این بازار اشاره کرد.

بنابه گفته اوگن ونبرگ کارشناس بانک کامرزبنک آلمان هم‌اکنون عوامل زیادی نظیر بازارهای سهام، بازارهای ارز و انتظارات نسبت به افزایش بیش از انتظار نرخ بهره در آمریکا بر قیمت طلا تأثیرگذار است.

بازارهای سهام از زمان پیروزی دونالد ترامپ روند صعودی را در پیش گرفته است. از سوی دیگر روند افزایشی ارزش دلار نیز بر افزایش فروش طلا و کاهش قیمت این فلز گرانبها تأثیرگذار بوده است.

بنابه اعلام مؤسسه CMEفدواچ هم‌اکنون بازار به طور صددرصد مطمئن است که بانک مرکزی آمریکا در نشست ماه دسامبر خود نرخ بهره دلار را افزایش خواهد داد. همین امر به تقویت دلار منجر شده و در نتیجه هزینه نگهداری دارایی‌ها را برای دارندگان آنها به دیگر ارزهای بین‌‌المللی افزایش می‌دهد.

از سوی دیگر کارگزاران معتقدند ارائه آمار سالانه نسبت به شرایط اشتغال در آمریکا که در 2 دسامبر منتشر می‌شود نیز یکی از عوامل تأثیرگذار بر قیمت طلا خواهد بود.

انتهای پیام

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد