اونس طلا2311.05
مظنه14,696,000
18 گرم3,392,500
ارزش سکه33,110,088
قدیم (بهار)38,300,000
جدید (امامی)41,300,000
نیم23,700,000
ربع15,100,000

گمرک: واردات ساعت مشمول استاندارد اجباری نیست

گمرک ایران در واکنش به خبر واردات ساعت‌های تقلبی به کشور اعلام کرد: استانداردی برای واردات ساعت به کشور تعریف نشده و هیچ گزارشی از اتحادیه صنف ساعت درخصوص واردات ساعت‌های تقلبی بطور رسمی دریافت نشده است.

به گزارش سایت طلا به نقل از گمرک جمهوری اسلامی ایران، براساس مقررات صادرات و واردات و قوانین تجارت خارجی، واردات ساعت پس از ثبت سفارش در وزارت صنعت، معدن و تجارت و همچنین درج برند وارداتی و پس از آن اخذ مجوز، امکان ترخیص از گمرکات کشور را دارد.

برپایه مصوبات و بخشنامه‌های ابلاغی به گمرک، نمایندگان رسمی برندهای خارجی انواع ساعت و رویه مشخصی درباره چگونگی واردات این کالا به گمرک ابلاغ نشده است.
نظر به اینکه گمرک مجری مقررات و بخشنامه‌های ابلاغی است، در صورتی که درخصوص چگونگی واردات انواع ساعت استانداردی تعریف و یا رویه خاصی درباره واردات برندها و نمایندگی‌های رسمی انواع ساعت در کشور به گمرک ابلاغ شود، گمرکات سراسر کشور نسبت به اجرای آن اقدام خواهند کرد.
همچنین براساس بند «ر» ماده 122 قانون امور گمرکی، ورود کالاهای دارای نشان یا نام یا علامت یا مشخصات دیگری روی خود کالا یا روی لفاف آنها برای فراهم کردن موجبات اغفال خریدار و مصرف‌کننده نسبت به سازنده یا محل ساخت یا خواص یا مشخصات اصلی آن کالا ممنوع است.
این گزارش می‌افزاید: گمرک ایران پرونده‌های زیادی در زمینه واردات کالاهای داشته که روی بسته‌بندی آنها علایمی بوده که مشتری را اغفال می کرد که پس از تشکیل پرونده، کالا طبق قانون مرجوع شده است.
براساس اعلام گمرک، مطابقت اسناد اظهاری با کالای وارداتی یکی از وظایف گمرک است و یکی از موارد پرونده‌های تشکیل شده در گمرک، محموله‌هایی بوده که موجب اغفال مشتری شده است؛ هرچند وقتی کالا به گمرک اظهار می‌شود، همه علایم و مشخصات درج شده روی کالا با گواهی مبدا و ثبت سفارش تطبیق داده می‌شود.
براساس این گزارش، با وجود همکاری تنگاتنگ گمرک با اتحادیه‌ها، انجمن‌ها و تشکل‌های بخش خصوصی برای برخورد با ورود کالاهای تقلبی، تا این لحظه گزارشی از اتحادیه صنف ساعت مبنی بر ورود ساعت‌های تقلبی از طریق گمرکات دریافت نشده است.
به گزارش ایرنا، علیرضا خانلو نایب رییس اتحادیه فروشندگان و سازندگان ساعت تهران امروز در نشستی خبری ورود ساعت های تقلبی از مسیر واردات رسمی را یکی مشکلات این صنف ذکر کرد و گفت: نسبت ساعت های اصل به ساعت های تقلبی در بازار ایران یک به صد است.

انتهای پیام

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد