اونس طلا2376.64
مظنه14,536,000
18 گرم3,355,600
ارزش سکه32,749,608
قدیم (بهار)38,000,000
جدید (امامی)40,700,000
نیم23,700,000
ربع15,000,000
نایب رئیس اتحادیه صنف ساعت:

وزارت صنعت و گمرک مقصران اصلی واردات ساعت تقلبی به کشور هستند / مبارزه با قاچاق کالا در صنف ساعت صدق نمی‌کند

نایب رئیس اتحادیه صنف ساعت تهران با اشاره به اینکه ساعت‌های تقلبی، برندهای اصلی را به مخاطره انداخته است، گفت: مجوز واردات ساعت‌ تقلبی توسط وزارت صنعت صادر و به صورت رسمی از گمرک جمهوری اسلامی ایران به کشور وارد می‌شود.

علیرضا خانلو نایب رئیس اتحادیه صنف ساعت تهران امروز در نشست خبری با بیان اینکه تعرفه واردات ساعت 4 درصد است، گفت: با توجه به تعرفه این کالا در صنف ساعت مشکل قاچاق کالا وجود ندارد و تمامی ساعت‌های مُچی، دیواری و موتور ساعت به صورت قانونی با مجوز وزارت صنعت و از طریق گمرک به کشور وارد می‌شود.

وی با بیان اینکه موضوع مبارزه با قاچاق کالا در صنف ساعت صدق نمی‌کند، اظهار داشت: در صنف ما با موضوعات گران‌فروشی و مسائلی از قبیل تقلبی بودن کالا مبارزه می‌شود.

وی در پاسخ به این سوال که اگر قاچاق کالا در صنف ساعت وجود ندارد، پس ساعت‌های تقلبی موجود در بازار از چه طریقی به کشور وارد می‌شود، گفت: موضوع عرضه ساعت‌های تقلبی برندهای بزرگ را به مخاطره انداخته و با وجهه آنها بازی می‌کند.

نایب رئیس اتحادیه صنف ساعت تهران تأکید کرد: مقصر اصلی در ورود ساعت‌های تقلبی به کشور، وزارت صنعت، معدن و تجارت است که مجوز واردات آن را صادر می‌کند و پس از آن گمرک است که ساعت‌های تقلبی از این مسیر وارد کشور می‌شود.

وی با بیان اینکه هر نوع کالای وارداتی باید ثبت سفارش شود، بیان داشت: وقتی یک برند بزرگ، ساعت‌های اصل به کشور وارد می‌کند، معلوم نیست که چرا وزارت صنعت، معدن و تجارت مجوز واردات نوع تقلبی آن را می‌دهد.

خانلو بیان داشت: تمام ساعت‌های تقلبی موجود در بازار دارای برگه سبز است و به صورت قانونی و از گمرک وارد کشور می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه هیچ ساعت تقلبی از طریق قاچاق وارد کشور نمی‌شود، گفت: وقتی تعرفه واردات ساعت 4 درصد است، هزینه واردات قاچاق بالا می‌رود، بنابراین واردکنندگان با مجوز وزارت صنعت و از طریق گمرک به صورت قانون نوع تقلبی ساعت را به کشور وارد می‌کنند.

نایب رئیس اتحادیه صنف ساعت تهران با بیان اینکه عرضه ساعت‌های تقلبی برای فروشندگان بسیار سودآورتر از عرضه کالای اصل است، گفت: یک واحد صنفی که ساعت با برند اصلی را عرضه می‌کند، اجازه فروش آن را با قیمت بیشتر از قیمت تعیین شده توسط آن برند ندارد، در حالی که به راحتی کالاهای تقلبی را با 2 یا 3 برابر قیمت خرید به فروش می‌رساند.

خانلو بیان داشت: تمامی ساعت‌های تقلبی از کشور چین به ایران وارد می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه بزرگترین معضل صنف ساعت، عرضه ساعت‌های تقلبی است، اظهار داشت: اتحادیه به شدت پیگیر حل معضل ساعت‌های تقلبی است و جلساتی هم با وزارت صنعت و گمرک برگزار شده تا به نوعی جلوی این کار گرفته شود.

خانلو با بیان اینکه فعلاً درخصوص گران فروشی بازرسی از اصناف صورت می‌گیرد، گفت: وزارت صنعت به ما قول داده بعد از این موضوع، موضوع عرضه ساعت‌های تقلبی را در اصناف پیگیری کند.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه وضعیت تولید داخل چگونه است، گفت: در زمینه ساعت‌های مُچی اصلاً تولید داخلی نداریم اما ساعت‌های دیواری در داخل کشور مونتاژ می‌شود، ولی موتور آنها باز هم وارداتی است.

خانلو اظهار داشت: تکنولوژی و ماشین آلات مورد نیاز برای تولید در کشور موجود نیست و ماشین آلات آن بسیار گران قیمت است.

وی اظهارداشت: براساس آمار غیر رسمی که در اختیار دارم سالانه بین 400 تا 500 هزار دلار ساعت مُچی و موتور ساعت دیواری به کشور وارد می‌شود.

وی در ادامه در مورد برنامه اتحادیه برای جلوگیری از عرضه ساعت‌های تقلبی بیان داشت: با صاحبان برند هماهنگی شده است تا هیچ‌کدام از آنها به واحدهایی که ساعت تقلبی عرضه می‌کنند برند اصلی را نفروشند.

وی بیان داشت: برنامه دیگر هیأت مدیره برای جلوگیری از عرضه ساعت‌های تقلبی این است که به فروشگاه‌هایی که برند اصلی ساعت را عرضه می‌کنند، نشانی اختصاص داده شود تا خریدار در مراجعه به آن واحد صنفی بتواند فروشگاهی را که کالای اصلی عرضه می‌کند را تشخیص دهد.

نایب رئیس اتحادیه صنف ساعت تهران با تاکید بر اینکه برای جلوگیری از عرضه ساعت‌های تقلبی، گمرک جمهوری اسلامی ایران باید با اتحادیه صنف ساعت هماهنگ باشد، گفت: اگر چنین اتفاقی بیفتد دیگر عرضه ساعت‌های تقلبی را شاهد نخواهیم بود.

وی افزود: اگر جلوی واردات ساعت تقلبی گرفته شود برندهای دیگر هستند که با قیمت مناسب‌تر جایگزین‌ کالاهای تقلبی شوند.

انتهای پیام

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد