اونس طلا2300.59
مظنه14,846,000
18 گرم3,427,200
ارزش سکه33,448,038
قدیم (بهار)38,200,000
جدید (امامی)41,800,000
نیم24,300,000
ربع15,500,000
تحلیلگران اقتصادی پیش بینی کردند:

روند نزولی قیمت طلا پس از پیروزی ترامپ موقتی و زودگذر خواهد بود

سایت طلا : تحلیلگران اقتصادی بر این باورند که روند نزولی قیمت طلا که پس از پیروزی دونالد ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا آغاز شده، موقت و زودگذر خواهد بود.

به گزارش سایت طلا به نقل از پایگاه اینترنتی کیتکونیوز، قیمت جهانی طلا طی هفته گذشته بیش از 6 درصد کاهش یافته است. این در شرایطی است که قیمت طلا ساعاتی پس از پیروزی ترامپ در انتخابات آمریکا به بیش از 1338 دلار رسیده بود ولی بعدا با کاهش شدیدی روبرو شد و به کمتر از 1220 دلار رسیده است.

بر اساس این گزارش موسسه کاپیتال اکونومیکس اعلام کرده است که بازارهای بین المللی بر این باورند که پیروزی ترامپ منجر به افزایش هزینه ها در پروژه های ساختاری و افزایش نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا خواهد شد.

در نتیجه قیمت جهانی طلا با افت شدیدی روبرو شده است. ولی برخی تحلیلگران اقتصادی بر این باورند که سرمایه گذاران در شرایط کنونی توجهی به تاثیرات کلی سیاست های اقتصادی و مالی ترامپ ندارند، سیاست های اقتصاد و تجاری ترامپ در نهایت تورم زا بوده و به شدت به ضرر رشد اقتصادی جهان خواهد بود. این مساله در نهایت به نفع تقاضا و قیمت طلا و سایر فلزات گرانبها خواهد بود.

به نظر می رسد اجرای سیاست های اقتصادی و تجاری ترامپ طی ماه های آینده موجب افزایش کسری بودجه و بدهی های آمریکا خواهد شد و این مساله در نهایت به ضرر ارزش دلار نیز خواهد بود.

برپایه گزارش سایت طلا، از سوی دیگر فدرال رزرو آمریکا با انتخاب ترامپ به عنوان رئیس جمهور آینده زیر فشار زیادی قرار می گیرد تا نرخ بهره را هر چند به صورت اسمی افزایش دهد.

به اعتقاد تحلیلگران اقتصادی، ترامپ و سیاست های جنجالی اش می تواند مهمترین عامل موثر بر نوسانات بازارهای بین المللی طی ماه های آینده باشد. برخی موسسات مالی بزرگ جهان همچنان بر این باورند که قیمت طلا طی ماه های آینده با افزایش چشمگیری روبرو خواهد شد و افت قیمت طلا پس از پیروزی ترامپ طبیعی و عادی است.

ترامپ بی شک یک خطر بزرگ برای ثبات بازارهای مالی و سهام جهان به شمار می رود. فدرال رزرو آمریکا نیز در نشست دسامبر خود درباره نرخ بهره تصمیم گیری مهمی را خواهد داشت. تازه ترین نظرسنجی ها نشان می دهد که با توجه به پیروزی ترامپ، اختمال افزایش نرخ بهره فدرال رزرو به بیش از 80 درصد رسیده است.

سایت طلا خبرهای پیشبینی را به درخواست کاربران قرار داده و خود هیچ گونه اعتقادی به پیشبینی قیمت ها ندارد.
خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد