اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک
تحلیل اینوستینگ نشان داد:

سخنرانی رئیس فدرال رزرو و آمارهای اقتصادی آمریکا منطقه یورو و چین مهمترین عوامل موثر بر قیمت طلا

سایت طلا : تازه ترین تحلیل اینوستینگ نشان می دهد که قیمت طلا در هفته جاری تحت تاثیر سخنرانی جانت یلن رئیس فدرال رزرو آمریکا در کنگره و انتشار آمارهای مهم اقتصادی کشورهای مختلف قرار خواهد داشت.

به گزارش سایت طلا به نقل از پایگاه اینترنتی اینوستینگ، قیمت طلا در مبادلات روز جمعه به پایین ترین سطح در 5 ماه اخیر رسید و این در شرایطی بود که تقاضا برای این فلز زرد پس از پیروزی ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا بار دیگر با کاهش روبرو شده است.

بر اساس این گزارش قیمت طلا تنها ساعاتی پس از اعلام پیروزی ترامپ با افزایش چشمگیری روبرو شد و تا سطح 1338 دلار در هر اونس افزایش یافت ولی بعدا با افت شدید 100 دلاری روبرو شد و در پایان مبادلات روز جمعه تا 1225 دلار کاهش یافت که این پایین ترین رقم از 6 مارس بوده است.

قیمت طلا در هفته ای که گذشت با افت 6 درصدی روبرو شده است. گمانه زنی های مربوط به افزایش هزینه های مالی و کاهش مالیاتها توسط دولت ترامپ تاثیر زیادی بر بهبود چشم انداز اقتصادی آمریکا و افزایش ارزش دلار داشته است.

شاخص ارزش دلار در هفته گذشته با رشد 2.02 درصدی روبرو شد که این بیشترین افزایش هفتگی از نوامبر 2015 به شمار می رود.

طلا به شدت در برابر نوسانات ارزش دلار و نرخ بهره آمریکا واکنش نشان می دهد. گمانه زنی ها نسبت به افزایش نرخ بهره فدرال رزرو در نشست دسامبر نیز بیشتر شده است.

نظرسنجی اینوستینگ نشان می دهد که احتمال افزایش نرخ بهره فدرال رزرو در نشست دسامبر به بیش از 81 درصد رسیده است. جانت یلن رئیس فدرال رزرو قرار است روز پنج شنبه در نشست استماع کنگره شرکت کند و اختمالا سخنرانی وی وضعیت نرخ بهره در نشست دسامبر را تا حد زیادی روشن خواهد کرد.

ژاپن نیز روز دوشنبه آمارهای اولیه مربوط به رشد اقتصادی در سه ماه سوم امسال را منتشر می کند. آمریکا و بریتانیا نیز طی روزهای آینده آمارهای مهم اقتصادی از جمله نرخ تورم را اعلام خواهند کرد.

گزارش سایت طلا می افزاید؛ چین نیز آمارهای مربوط به تولیدات صنعتی و سرمایه گذاری را اعلام می کند. ماریو دراگی رئیس بانک مرکزی اروپا نیز روز دوشنبه سخنرانی خواهد کرد.

بانک مرکزی استرالیا نیز متن مذاکرات نشست اخیر خود را منتشر خواهد کرد. آلمان نیز روز سه شنبه آمارهای مهم اقتصادی از جمله شاخص اعتماد تحاری و نرخ تورم را اعلام می کند.

گزارش وضعیت اشتغال بریتانیا نیز روز سه شنبه اعلام خواهد شد.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد