اونس طلا2414.89
مظنه14,466,000
18 گرم3,339,400
ارزش سکه32,591,898
قدیم (بهار)37,000,000
جدید (امامی)40,300,000
نیم23,200,000
ربع14,650,000
اینوستینگ تحلیل کرد:

عوامل موثر بر قیمت جهانی طلا طی روزهای آینده کدامند؟

سایت طلا : تازه ترین تحلیل کارشناسان اینوستینگ نشان می دهد که قیمت جهانی طلا در روزهای آینده بیشتر تحت تاثیر انتشار متن مذاکرات نشست اخیر فدرال رزرو آمریکا و سخنرانی مهم جانت یلن رئیس آن قرار خواهد داشت.

به گزارش سایت طلا به نقل از پایگاه اینترنتی اینوستینگ، در حالی که فدرال رزرو آمریکا در نشست سپتامبر تصمیم گرفت تا نرخ بهره را بدون تغییر حفظ کند، به نظر می رسد انتشار متن مذاکرات این نشست در روزهای آینده تاثیر زیادی بر روند قیمت جهانی طلا خواهد داشت.

بر اساس این گزارش تقویت ارزش دلار در روزهای اخیر موجب شده تا قیمت طلا با افت شدیدی روبرو شود. قیمت طلا طی هفته گذشته با کاهش 5 درصدی روبرو شده که این میزان کاهش از اواخر 2013 میلادی بی سابقه بوده است.

اقتصاد آمریکا طی ماه گذشته 156 هزار فرصت شغلی جدید ایجاد کرده است این رقم در ماه اوت به 167 هزار فرصت شغلی رسیده بود.

به اعتقاد تحلیلگران اقتصادی بعید به نظر می رسد که فدرال رزرو در نشست نوامبر نرخ بهره را تغییر دهد چون انتخابات ریاست جمهوری آمریکا هشتم نوامبر برگزار خواهد شد.

نظرسنجی اینوستینگ نشان می دهد که احتمال افزایش نرخ بهره فدرال رزرو در نشست دسامبر به 65 درصد رسیده است.

طی هفته گذشته قیمت طلا بیش از 64.60 دلار معادل 4.9 درصد کاهش داشته است. شاخص ارزش دلار طی هفته گذشته بیش از 1.3 درصد افزایش داشته است.

به نظر می رسد انتشار متن مذاکرات نشست فدرال رزرو آمریکا که قرار است چهارشنبه اعلام شود تاثیر زیادی بر قیمت جهانی طلا خواهد داشت.

انتشار آمارهای مربوط به وضعیت خرده فروشی تاثیر زیادی بر گمانه زنی های مربوط به اوضاع اقتصادی آمریکا خواهد داشت.

برپایه گزارش سایت طلا، جانت یلن رئیس فدرال رزرو نیز طی روزهای آینده سخنرانی مهمی خواهد داشت. چین نیز امارهای مهم نرخ تورم، بازرگانی خارجی را منتشر خواهد کرد.

روز دوشنبه بازارهای ژاپن، آمریکا و کانادا تعطیل خواهد بود. رئیس فدرال رزرو شیکاگو نیز سخنرانی خواهد داشت. انتشار آمارهای مهم اقتصادی اروپا و سایر کشورهای آسیایی نیز طی روزهای آینده تاثیر زیادی بر روند نوسانات نرخ ارز و قیمت طلا خواهد داشت.

سخنرانی مهم جانت یلن قرار است روز جمعه در فدرال رزرو بوستون انجام شود. به نظر می رسد وضعیت تقاضای فیزیکی در بازارهای نوظهور و در حال توسعه به خصوص چین و هند نیز تاثیر زیادی بر قیمت جهانی طلا خواهد داشت.

برچسب ها :
خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد