اونس طلا2302.52
مظنه14,551,000
18 گرم3,359,100
ارزش سکه32,783,403
قدیم (بهار)37,700,000
جدید (امامی)40,900,000
نیم23,600,000
ربع14,700,000

کیان‌پور: برای اجرای اقتصاد مقاومتی باید نرخ سود بانکی پایین بیاید

نماینده مردم دورود و ازنا در مجلس شورای اسلامی گفت: اگر بخواهیم اقتصاد مقاومتی را اجرا کنیم باید نرخ سود بانکی پایین بیاید.

مجید کیان‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، بیان کرد: هم اکنون حدود 1137 میلیارد تومان نقدینگی در کشور داریم که در بانک‌ها ذخیره شده‌اند.

وی با بیان اینکه دولت باید این نقدینگی را سیاست‌گذاری و ساماندهی کند، افزود: باید این پول به سمت بخش‌های مختلف از جمله ورزش، کشاورزی و صنعت هدایت شود و در جهت اشتغال پایدار سوق یابد.

کیان‌پور ادامه داد: باید از رسوب این پول‌ها در بانک و دادن نرخ سود کاذب به آن جلوگیری شود، برای همین باید نرخ سود بانکی را به زیر نرخ تورم بیاوریم تا جذبه سرمایه‌گذاری ایجاد کنیم.

نماینده مردم دورود و ازنا در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه این کار باعث می‌شود دیگر بانک تمایلی برای نگهداری پول نداشته باشد، گفت: صاحبان پول و سرمایه نیز راغب می‌شوند که در اقتصاد، صنعت، کشاورزی و گردشگری سرمایه‌گذاری کنند.

وی اظهار کرد: در سیاست‌گذاری‌های کلان باید جذب و نگهداری پول در بانک را کم کرد تا به سمت بورس و بازار برود و در بازارهای موازی، صنعت، گردشگری و اقتصاد سرمایه‌گذاری شود.

کیان‌پور با بیان اینکه مخالف نرخ سود بانکی هستیم، تصریح کرد: فرد به جای اینکه پول خود را سرمایه‌گذاری کند آن را در بانک می‌خواباند و بدون پرداخت هیچ‌گونه عوارض و مالیات ماهیانه سودی دریافت می‌کند. با این کار نمی‌توان اقتصاد فعالی داشت. اگر بخواهیم اقتصاد مقاومتی را اجرایی کنیم باید نرخ سود بانکی را پایین بیاوریم.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد