اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

برجام به تنهایی نمی‌تواند سرمایه‌های خارجی را به بورس بکشاند

یک کارشناس بازار سرمایه گفت: جذب سرمایه‌گذاران خارجی‌ در بورس در شرایط کنونی با موانع متعددی روبروست که باید برداشته شوند، وگرنه برجام و رفع تحریم ها به خودی خود نمی تواند موجب ورود سرمایه خارجی به بورس شود.

حمیدرضا اکرمی ورود سرمایه خارجی به بورس را یکی از دستآورهای قابل پیش بینی و مورد انتظار متولیان بازار سرمایه و معامله گران در دوران پساتحریم عنوان کرد و گفت: تا به امروز این اتفاق نیفتاده است.
این کارشناس بازار سرمایه افزود: ورود سرمایه خارجی به بورس، در صورت تحقق بدون شک می تواند موجب تحول در اقتصاد کشور و از سوی دیگر بازار سهام شود و به تعمق بورس کمک کند.
وی اضافه کرد: بر این اساس در حال حاضر یکی از بزرگترین ریسک های پیش پای سرمایه گذاران خارجی برای ورود به بازار سرمایه ثابت نبودن نرخ ارز است که ورود و خروج عدد و رقم سرمایه خارجی را غیرقابل پیش بینی می کند.
این کارشناس بازار سرمایه ادامه داد: از سوی دیگر ریسک نقدشوندگی را هم مانعی دیگری برای حضور سرمایه گذاران خارجی در بورس کشور است؛ چرا که ارزش سهام شرکت‌ها در بورس ارتباط مستقیمی با سهام شناور آزاد آنها دارد و هر‌چقدر نقدشوندگی سهام بیشتر باشد، استقبال بیشتری از سوی سرمایه‌گذاران به آن سهم می شود و نقدینگی در بازار و سهمی خاص حبس نمی شود.
وی تاکید کرد: قوانین و مقررات مزاحم و تصویب قوانین مورد نیاز، ریسک شفافیت و محدودیت‌های موجود در معاملات بورس از جمله حجم مبنا و دامنه نوسان، عدم تعامل فرهنگی و زبان مشترک کاری، اختلاف ساعت و تفاوت در زبان، فقدان ساختارهای فناوری اطلاعات مشابه و نیز نبود ترجمانی از اطلاعیه‌ها و صورت‌های مالی شرکتها به زبان انگلیسی از جمله موانع جذب سرمایه‌گذاران خارجی‌ در بورس است که باید برای حل این مشکلات اقدامات لازم صورت گیرد، وگرنه برجام و رفع تحریم ها به خودی خود نمی تواند موجب ورود سرمایه خارجی به بورس شود.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد