اونس طلا2414.89
مظنه14,451,000
18 گرم3,336,000
ارزش سکه32,558,103
قدیم (بهار)37,200,000
جدید (امامی)40,100,000
نیم23,300,000
ربع14,600,000

اختلاف نظر کارشناسان اقتصادی نسبت به تبعات پیروزی ترامپ و کلینتون بر بازارهای بین المللی

سایت طلا : در حالی که انتخابات ریاست جمهوری آمریکا قرار است 8 نوامبر یعنی 18 آبان برگزار شود، اقتصاددانان بزرگ بین المللی اختلاف نظر زیادی بر سر تبعات پیروزی هر یک از نامزدهای دموکرات یا جمهوریخواه دارند.

به گزارش سایت طلا به نقل از پایگاه اینترنتی سی ان بی سی، پیروزی دونالد ترامپ از اردوگاه جمهوریخواه یا هیلاری کلینتون از کمپین دموکراتها می تواند تاثیرات زیادی بر بازارهای بین المللی به خصوص بازار طلا و سهام داشته باشد.

بر اساس این گزارش برخی تحلیلگران و فعالان بازارهای بین المللی بر این باورند که پیروزی شگفت انگیز ترامپ می تواند موجب هیجان قابل توجه بازارهای جهانی شود. ترامپ به شدت مخالف ادامه اجرای سیاست های انبساطی پولی است و احتمالا فدرال رزرو را برای افزایش نرخ بهره تحت فشار قرار خواهد داد.

این مساله در نهایت به نفع ارزش دلار و به ضرر قیمت جهانی طلا خواهد بود.

البته موسسه مالی سیتی گروپ بر این باور است که پیروزی ترامپ موجب نگرانی های زیادی در سطح بازارهای ارز و فلزات گرانبها خواهد شد و این مساله تقاضای مکان امن سرمایه گذاری برای طلا را افزایش خواهد داد و در نهایت به نفع قیمت این فلز گرانبها خواهد بود.

جان اینگ رئیس موسسه سرمایه گذاری میسون کانادا بر این باور است که اگر ترامپ در انتخابات آمریکا به پیروزی برسد، همان شب قیمت طلا 100 دلار افزایش خواهد یافت. وی تبعات انتحابات ریاست جمهوری آمریکا را با همه پرسی خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا مقایسه کرده که توانست قیمت طلا را به بیش از 1300 دلار در هر اونس افزایش دهد.

تازه ترین نظرسنجی ها نشان می دهد که کلینتون همچنان نسبت به ترامپ پیشتاز است و شانس بیشتری برای پیروزی در این انتخابات دارد.

گزارش سایت طلا حاکیست، در حالی که فدرال رزرو آمریکا تا پایان امسال 2 نشست دیگر در ماه های نوامبر و دسامبر خواهد داشت، بسیاری از تحلیلگران بر این باورند که مقام های بانکی آمریکا در نشست نوامبر تمایلی برای تغییر نرخ بهره نخواهند داشت و هرگونه تصمیم گیری برای افزایش نرخ بهره را به نشست دسامبر موکول می کنند.

نعیم اسلم تحلیلگر ارشد اقتصادی نیز در این باره گفت: فدرال رزرو در شرایط کنونی منتظر نتایج انتخابات ریاست جمهوری آمریکا خواهد بود. نتایج انتخابات آمریکا می تواند شاخص سهام در بازارهای بین المللی را نیز تحت تاثیر قرار دهد.

برچسب ها :
خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد