اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

تحلیل کارشناسان اقتصادی از افت شدید قیمت طلا / اصلاح قیمت طلا کاملا لازم بود

سایت طلا : در حالی که سرمایه گذاران بین المللی از افت شدید قیمت طلا در مبادلات روز سه شنبه به شدت شوکه شده اند، برخی تحلیلگران اقتصادی بر این باورند که کاهش قیمت طلا در شرایط کنونی مساله ای طبیعی و واقعا لازم بوده است.

به گزارش سایت طلا به نقل از پایگاه اینترنتی کیتکونیوز، افزایش ارزش دلار آمریکا موجب شده است تا قیمت طلا برای نخستین بار از زمان برگزاری همه پرسی خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا در ماه ژوئن به کمتر از 1300 دلار در هر اونس برسد.

بر اساس این گزارش قیمت جهانی طلا روز سه شنبه با افت شدید 2 درصدی روبرو شده است. این مساله موجب شگفتی زیاد در بین سرمایه گذاران بین المللی شده است.

بانک مریل لینچ آمریکا اعلام کرده است که افت قیمت طلا شاید فرصت مناسبی برای خرید باشد.

اوله هانسن رئیس بخش تحقیقات کالا در ساکسو بانک تاکید کرد: اصلاح قیمت طلا در شرایط کنونی واقعا لازم بوده است.

بیل باروش از موسسه سرمایه گذاری آی آی تریدر نیز موافق این نظر است. وی تاکید کرد: قیمت طلا طی ماه های گذشته با افزایش چشمگیری روبرو شده بود و برای ادامه این روند صعودی نیاز به اصلاح قیمت در شرایط کنونی بوده است. بعید به نظر می رسد که روند صعودی قیمت طلا متوقف شده باشد و این کاهش قیمت موقتی است.

سین لاسک از موسسه والش تریدینگ نیز معتقد است که قیمت جهانی طلا احتمالا به زودی تا سطح 1250 دلار در هر اونس کاهش خواهد یافت.

در صورت کاهش قیمت طلا به سطح 1250 دلار بهترین فرصت برای خرید فراهم خواهد شد. به نظر می رسد انتشار آمارهای اشتغال آمریکا در ماه سپتامبر که روز جمعه اعلام خواهد شد، تاثیر زیادی بر روند قیمت طلا خواهد داشت.

گزارش سایت طلا می افزاید، برخی تحلیلگران بر این باورند که اگر آمارهای اشتغال آمریکا ناامید کننده باشد، این احتمال وجود دارد که قیمت طلا تا سطح 1350 دلار در هر اونس افزایش یابد.

از سوی دیگر اگر سطح حمایتی 1250 دلاری شکسته شود قیمت طلا احتمالا تا 1210 دلار کاهش خواهد یافت.

به نظر می رسد انتشار آمارهای اشتغال آمریکا می تواند تا حد زیادی وضعیت نرخ بهره فدرال رزرو تا پایان امسال را مشخص کند. فدرال رزرو آمریکا تا پایان امسال دو نشست دیگر برگزار خواهد کرد یکی در ماه نوامبر و دیگری در دسامبر.

سایت طلا خبرهای پیشبینی را به درخواست کاربران قرار داده و خود هیچ گونه اعتقادی به پیشبینی قیمت ها ندارد.
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد