اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

کاهش عرضه، تورم لجام گسیخته را به دنبال دارد

نایب رئیس اتاق بازرگانی ایران معتقد است که حبس نقدینگی و کاهش کیفیت تولیدات داخلی ضمن متزلزل شدن نرخ بیکاری، منجر به تورم لجام گسیخته می شود.

محمد رضا انصاری نایب رئیس اتاق بازرگانی ایران در خصوص شرایط فعلی رکود حاکم بر کشور گفت: در حال حاضر اقدامات جهت خروج از رکود با تعلل در حال انجام است، لذا برنامه ریزی در این خصوص تصمیمات شجاعانه ای را از سوی مسئولین می طلبد.

وی در ادامه به راهکارهای مناسب از رکود فعلی اشاره کرد و افزود: با افزایش صادرات از طریق اعطای مشوق های صادراتی می توان به خروج تولید از رکود کمک کرد، همچنین در حال حاضر بخشی از نقدینگی جامعه در داخل کشور حبس است که باید جهت آزادسازی و به کار گرفتن آن در چرخه تولید اقدام کرد.

به گفته انصاری، رکود امکان ایجاد تورم لجام گسیخته بعدی را به همراه دارد، چرا که با محدود شدن تولیدات، خدمات و تعطیلی کارخانجات، کشور با کاهش عرضه مواجه می شود واین امر افزایش قیمت فروش و متزلزل ساختن اشتغال کشور را به دنبال خواهد داشت.

وی در بخش دیگر از سخنانش به خدمات فنی و مهندسی اشاره کرد و افزود: در حال حاضر مشتاقان این خدمات در حال فعالیت هستند اما موانعی برای آن ها وجود دارد که آنان را از ادامه فعالیت در این عرصه بازمی دارد لذا دولت باید برای جلوگیری از تداوم این امر تدابیری را اتخاذ نماید.

نایب رئیس اتاق بازرگانی ایران در پایان گفت: دولت باید از طریق یک برنامه ریزی مدون و بلند مدت جهت پیشبرد کشور برای توسعه اقتصادی گام بردارد.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد